Warren Buffett: A venit momentul sa cumparati actiuni americane

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 17 octombrie 2008, 16:23 Economie | Burse


Warren Buffett
Foto: Forbes
Miliardarul american Warren Buffett, care a profitat de actuala criza financiara pentru a deveni cel mai bogat om din Statele Unite, sustine ca a venit momentul achizitionarii de actiuni americane.

Criza financiara, care s-a extins si asupra altor sectoare ale economiei, va genera, pe termen scurt, "cresterea somajului, activitatea intreprinderilor va slabi iar titlurile ziarelor vor continua sa creeze frica'", scrie miliardarul american, in editia de vineri a New York Times, citat de AFP.

"Iata de ce... eu cumpar actiuni americane", afirma Buffett, in varsta de 78 de ani, care explica acest paradox aparent, sub titlul "Cumparati actiuni americane. Eu asta fac".

"Achizitiile pe care le fac au la baza o regula simpla: fii temator cand altii sunt lacomi si fii lacom cand altii sunt tematori. Iar ceea ce este sigur este ca frica s-a raspandit in acest moment si paralizeaza chiar si investitorii curajosi".

Warren Buffett pariaza pe efectul timpului: "Temerile privind prosperitatea pe termen lung in privinta a numeroase societati americane solide nu au niciun sens. Pe termen scurt, vestile rele sunt cel mai bun prieten al investitorilor. Ele va permit sa cumparati cu discount o bucata din viitorul Americii".

Si, pe termen lung, "vestile privind bursele sunt bune", crede Buffet, recunoscand insa ca nu stie cum vor evolua pietele financiare in urmatoarele luni sau chiar in interval de un an.

"Ceea ce este foarte probabil este ca piata va creste, chiar semnificativ, inainte ca increderea sau economia sa-si reia cursul favorabil", a mai spus cel supranumit "oracolul din Omaha".

Holdingul controlat de Buffett, Berkshire Hathaway, a investit in ultimele saptamani mai multe miliarde de dolari in actiuni: 4,7 miliarde dolari in Constellation Energy, 5 miliarde in banca de afaceri Goldman Sachs si 3 miliarde in General Electric.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5822 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    DA (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:42)

    ar [anonim]

    Eu zic ca o asemenea declaratie face mai mult decat tot ce a declarat Bush sau Secretarul Trezoreriei referitor la criza.
    • +6 (6 voturi)    
      Corect (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:58)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui ar

      Warren Buffet stie ce zice.
      "Be greedy when others are fearful; be fearful when others are greedy"
      • -5 (5 voturi)    
        piguinii ramin (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 3:46)

        luta din bucale [anonim] i-a raspuns lui Alex S

        Mai englezitule ce foame faci si scari sau geamuri ai spalat de te-ai englezit !
  • -7 (11 voturi)    
    Logic (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:55)

    Marius [anonim]

    Americanii au lasat intentionat sa se prabuseasca bursele. Se joaca pe degete cu toti, iar de americanul de rand...aia nu conteaza. :)
  • -3 (11 voturi)    
    Sigur ca da (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:59)

    Teo Peter [anonim]

    Si-a bagat el banii si daca nu mai baga si altii o ia in mana.
  • 0 (0 voturi)    
    oare? (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:21)

    atreus [anonim]

    rar se intampla ca asemenea afirmatii sa nu aiba doua sau mai multe interpretari... De ce nu ne-a spus ieri?
    Oare n-ar fi interesanta o capitulare a burselor?
  • +1 (1 vot)    
    Stiti povestea despre vulpea cu coada rupta. (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:33)

    Alin [anonim]

    El mizeaza pe o criza pe termen scurt. S-ar putea sa se insele.
  • +5 (5 voturi)    
    El stie.. (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:55)

    Warren [anonim]

    ..ca oricum aceasta criza nu va dura 2 cincinale.Si mister Buffet a investit in domenii vitale care supravietuiesc orice s-ar intampla-banca puternica care se axaseaza pe corporate customers(Goldman Sachs),energie electrica-furnizare,consulting,power generators(Constellation) si iar in energie,tot ce tine de automatica,inginerie in domeniul aeronautic si nu numai,water waste&management pana la servicii financiare solide(General Electric),prin asta asigurandu-si viitorul prosper financiar.

    Desigur,la ce avere detine,isi si permite sa riste,insa cu siguranta e un risc foarte mic,date fiind sumele imense,oricum,investite in companiile mai sus enuntate.

    Trebuie totusi tinut cont ca nu a ajuns la acest nivel oricum,ci cu ceva inspiratie de moment si gandire pe termen mediu-lung.

    Smart guy!
    • -1 (3 voturi)    
      Si totusi (Vineri, 17 octombrie 2008, 19:03)

      kee-kee [anonim] i-a raspuns lui Warren

      Daca falimenteaza : GMC , FOrd si inca citiva mari consumatori de energie =el o ia in brate.
      Daca intra in piatza o concurentza virtuala ,mai jmechera = o ia in brate
      Daca e recesiune , americanilor o sa le fie greu sa umble cu masina , daramite cu avionu
      ASA ca are aceleasi sanse de a lua-o in brate , ca si cum de a da lovitura.
  • -3 (7 voturi)    
    multumim (Vineri, 17 octombrie 2008, 19:43)

    bucatar [anonim]

    Sfaturi pe gratis? Multumim...dar nu avem nevoie.
    • -1 (3 voturi)    
      Gresesti. (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 3:10)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui bucatar

      Gresesti.
  • -1 (1 vot)    
    Mda... (Vineri, 17 octombrie 2008, 20:00)

    Cosmin [anonim]

    Ideea nu este una rea si are chiar un filon logic, insa cu o conditie fundamentala: sa ai timp, rabdare si resurse auxiliare sa astepti pe termen lung (care poate insemna cateva luni sau cativa ani), vreme in care banii tai stau blocati in actiuni ce fluctueaza necontrolat, si pe cale de consecinta nu poti miza pe ei.

    Daca in in acest timp derulezi si alte afaceri in paralel, atunci da, pe principiul oului de cuc, de ce sa nu pui in mai multe cuiburi, deci inclusiv la bursa?

    Daca insa ai investit majoritatea fondurilor la bursa, si este singura potentiala sursa de castig... atunci mori de foame pana la revenire, care va surveni la fel de firesc, insa problema este ca nimeni nu stie cand, nici macar domnul Buffett.
  • -2 (8 voturi)    
    Pe termen scurt, vestile rele sunt cel mai bun pri (Vineri, 17 octombrie 2008, 20:16)

    un banatean [anonim]

    Astia dau lectii de parca noi suntem fraierii si ei desteptii.
    Vai si amar de cei care cumpara dupa asa zvonuri si sfaturi.
    Simpla logica iti spune ca daca el vrea sa cumperi inseamna ca are de vanzare ceva. Daca era ceva bun de cumparat nu spunea la tot targul, cumpara el si vindea pt profit.
    Nu ma refer aici numai la WB care oricum e "filantropist" dar vreau sa trag un semnal de alarma ca lumea sa nu mai fie asa naiva:
    Vestile rele(pe termen scurt) sunt prietenele tale daca stii ce ai de facut. Daca nu, termenul o sa se prelungeasca....si vestile raman la fel.
    Succes!
    • -3 (7 voturi)    
      minus (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 0:51)

      je [anonim] i-a raspuns lui un banatean

      E bine ca prostii au putere si dau cu minus la comentarii inteligente...e democratie. De asta e un singur WB la 1 miliard de fraieri.
  • +5 (11 voturi)    
    HotNews rulz, heh, heh! (Vineri, 17 octombrie 2008, 22:55)

    OZ [anonim]

    Doamne ce mai imi place sa citesc comentariile la articolele cu tema financiar-economica de pe HotNews! Ma amuza teribil! Rad cu gura pana la urechi! Ma tavalesc de ras!
    Welcome to Frustration Land!

    Sigur, dupa o prodigioasa cariera intr-un somptuos birou al unei firme cu sediul in spalatoria blocului sau dupa o ametitoare cariera sportiva in calitate de rezerva a lotului B al echipei FC Gheara'n Gat din campionatul judetean, ce poate fi mai placut decat sa stai in fata calculatorului si sa comentezi cu emfaza: "Warren Buffett a inceput sa cumpere? Hmmm, o s-o ia in mana. El mizeaza pe o criza pe termen scurt. S-ar putea sa se insele."
    Yeah, right! Un tip a carui prima regula in business este "in primul rand sa nu pierzi bani" si care sta pe 58 de miliarde de coco ar putea avea nevoie de niscaiva sfaturi primite de la Gigi Sculieru'... sau de la instalatorul Joe - ca tot e noua vedeta lansata de McCain ;-)

    "Simpla logica iti spune ca daca el vrea sa cumperi inseamna ca are de vanzare ceva." Simpla logica de tarabagiu in piata Matache... Daca eu ma duc si cumpar mere nu inseamna ca vreau ca si tu sa cumperi mere sau ca vreau sa-ti vand eu merele, gresesc undeva? Da' cumpara-ti, frate, banane sau ia-ti mere de la alta taraba daca vrei, care-i problema? Dar... daca eu cred ca merele alea sunt bestial de bune astfel incat sa dau cateva miliarde de dolari pe ele iar tu ai incredere in gustul meu si mai si crezi ca iti fac bine, join the club! Daca nu, ei bine - cum isi zice oieru' ala? "Razboinicul luminii" - urmeaza lumiiiinaaaaa!

    Apropo, "Oracolul din Omaha" e un "titlu" acordat de altii, nu e autointitulare ca in cazul altora...
    • 0 (4 voturi)    
      asa da (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 1:34)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui OZ

      Cel mai bun comentariu pe care l-am citit in utlima vreme pe Hotnews.. Bravo!
    • +3 (7 voturi)    
      eu nu ma amuz, doar imi spun parerea (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 2:42)

      un banatean [anonim] i-a raspuns lui OZ

      Raman la parerea mea "de pietar" ca atunci cand cineva iti spune sa cumperi, inseamna ca are un interes. Si singurul care poate sa aiba interes e un vanzator.
      Si raman si la parerea ca cine "vede" o afacere nu spune la toata lumea si daca e asa de bun face el ce trebuie pentru a castiga.
      Dar astea sunt doar parerile mele. Nu cred ca m-am comparat cu WB sau cel putin sper ca nu ai inteles asta. Am vrut sa atrag atentia ca multi oameni iau se iau dupa niste sfaturi "expirate" si nelogice(din punctul meu de vedere).
      Cine vrea sa faca bani, normal, influenteaza piata. Si noi n-ar trebui sa ne lasam "influentati" ca daca a zis WB ca asa e, apai asa e. Si el, ca tot omul are un interes. Doar ca noi nu suntem in stare sa il vedem, asta e adevarat si indeajuns ca sa ne gandim de 2 ori inainte de a face ceva.
      Din cate imi aduc aminte, pana acum in viata logica m-a ajutat.
      Eu personal apreciez "imaginea" omului WB, dar asta nu inseamna ca daca el spune JUMP, trebuie toti sa sara. Eu n-as sari la orice, si sa iti explic si de ce: cand nu inteleg ce se intampla NU MA BAG!! Ma chinui sa inteleg, si daca nu pot stau in banca mea, nu fac asa "ca o zis ala meserias" si de fapt eu nu pricep nimic.
      Sper ca am lamurit-o...
      • -1 (1 vot)    
        Esti sigur ca logica te-a ajutat? (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 14:29)

        Chris [utilizator] i-a raspuns lui un banatean

        De data asta nu te-a ajutat sa iei in calcul faptul ca la varsta lui WB nu prea mai conteaza daca pierde 20-30% din avere.
        Poate pentru el este mai important sa incerce sa salveze America chiar daca transmite un mesaj in care nici el nu crede.
        Dar cum sa ma astept sa inteleaga un cetatean al unei tari in care "sa moara capra vecinului" si "dupa mine potopul" sunt coordonatele existentei de zi cu zi.
    • +1 (1 vot)    
      De acum nu o sa-mi mai spun parerea. (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 8:18)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui OZ

      Pt ca stiu ca te uiti tu si te amuzi. Aiurea!
      Apropos de stabilitate in afaceri. Maria Ta. Daca te intrebam acum un an cine este mai stabil financiar WB sau AIG ce-mi raspundeai tot cu superioritate condescendento-surazatoare?
  • 0 (0 voturi)    
    :) de unde bani ? (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 0:58)

    deraket [anonim]

    eu as cumpara dar de unde bani ? :) as cumpara chiar si actiuni romanesti....
  • +4 (6 voturi)    
    Interesul poarta fesul (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 3:08)

    Newyorkez [anonim]

    Pai ia sa vedem, cat de smecher e Buffet.

    Pe 23 septembrie, grupul Berkshire achizitioneaza 10% din Goldman Sachs; actiunile GS se tranzactionau la acea vreme in jurul valorii de $130; Buffet a cumparat la $120 (pe spranceana) de vreo 5 miliarde de "coco"..;

    Astazi, pe 17 octombrie, actiunile GS au inchis la $110;

    de unde resulta, dupa o socoteala scurta, ca unchiu Buffet e deja pe rosu la ora asta vreo 2 milioane de coco..un fleshcutz, dar tot pierdere se numeste;

    Vazand gaurica ce face tataie, trage un op-ed la gazeta: cumparati beeeey, nu fiti fraieri, ca acum e momentul; Vai cat de jeneros sunteti musiu Buffet, ne dati sfaturi pe gratis.

    Deci..adevar grait-ai cel care ai postat, prima regula a bogatasului e "in primul rand sa nu piardai bani", iar cand ajunge sa piarda, devine la fel de disperat si trage un op-ed patetic la gazeta indemnand poporul sa cumpere, ca sa nu i se deprecieze lui in continuare investitia. Halal!

    Soros macar a fost mai voalat acum o saptamana cand is dadea si el cu parerea asa, asa ca din intamplare, ca pietele au atins nivelul minim -- probabil ca tocmai cumparase si el ceva baban, macar timingul lui a fost mai bun - momentul a fost atunci cel mai prielnic, recordul de low ramane;

    Adevarul e unul singur: nimeni nu stie cum vor evolua pietele in continuare, s-ar putea sa mai fie o cadere masiva ca cea de pe 9 octombrie;

    O asemenea cadere s-ar putea sa fie chiar saptamana urmatoare, cand expira CDS-urile Lehman (obligatiuni in caz de faliment); Cea mai mare suma din istorie care trebuie platita intr-o singura zi, s-ar putea sa vedem falimente cu toptanul.

    GS se pare ca este printre platitori, asa ca...Mr. Buffet se scarpina in cap la ora asta;
    • 0 (0 voturi)    
      deja batranul face profit, nu gluma (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 11:30)

      cici [anonim] i-a raspuns lui Newyorkez

      de la 120 la 110 inseamnascadere de aprox. 8% pentru GS, din 5 miliarde rezulta cam 400 de milioane, scris cu rosu, si cu minus in fata, nu doar 2 cum zicea newyorkezul. Eu zic ca nici batranul asta nu stie cum va evolua criza,ceea ce face el este un risc, nimik mai mult. Batrane, baniii care ti-au ramas pue-i in bancaa si traieste din dobanda!! Tricky question: dar care banca? :))) .
  • 0 (2 voturi)    
    "Tot tiganul i-si lauda ciocanul" (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 3:50)

    luta din bucale [anonim]

    Daca el nu maninca bors cine ar putea sa incurajeze PINGUINII ca sa investeasca in "CORABIA SCUFUNDATA "
    • +1 (1 vot)    
      Help me! :) (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 14:33)

      Chris [utilizator] i-a raspuns lui luta din bucale

      Ce litera ai inlocuit prin "-" de la i-si ?

      Este vorba de Iasi? :))) Sau Icsi de la ics si zero? :)))
  • 0 (0 voturi)    
    comentarii stupide... (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 8:50)

    YFS [anonim]

    Este greu sa intelegi problematica finantelor mondiale si, in special, a celor americane, cu o dinamica si fluctuatii foarte spectaculoase, cand, suplinesti experienta doar cu patima si invidia. Ar fi mai bine pentru neofiti sa se stapaneasca sa faca unele comentarii insipide si neavenite, care exprima lipsa de profesionalism si intelegere.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte la subiect (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 13:23)

    Matorul lui Ion [anonim]

    Wow, in sfarsit au unde sa-si exprime cunostintele absolventii de ASE. Uraa, bravo domnule YFS, sunteti cel mai destept, ati reusit sa ne dati pe spate cu acest comnetariu naucitor venit parca din viitor.

    Ma inspaimantez, dar vai si cate explicatii si informatie aduce acest comentariu..cretinule :))


    Cred ca astia de la finante-banci descopera si ei Internetul si mai au ceva frustrari de refulat.
    Cautati niste amici indieni sau turci ca sunt exact ca voi..pardon oi.

    Succes. ;)
    • 0 (0 voturi)    
      se vede, boule, ca esti martorul lui Ion... (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 16:43)

      YFS [anonim] i-a raspuns lui Matorul lui Ion

      evident a lui Ion Iliescu, bolsevicul si kgb-istul. Nu esti in stare sa vezi mai mult de orizontul culturii tale de iliterat (se vede asta dupa exprimare).
  • 0 (0 voturi)    
    P termen scurt-ceata,dar... (Duminică, 19 octombrie 2008, 10:17)

    Warren [anonim]

    “Vreau sa ma exprim clar: nu pot prezice miscarile pe termen scurt de pe piete. Nu am nici ce mai vaga idee daca actiunile vor creste sau vor scadea peste o luna, sau un an. Insa, marile companii vor stabili noi recorduri ale profiturilor peste 5, 10, sau 20 de ani de acum incolo”, conchide Warren Buffett.

    Declaratie parte din acelasi interviu,luata de pe alt site.

    Mr. Buffet are 78 de ani,stie ca foarte multi ani nu mai poate tari si e foarte posibil sa nu apuce sa se bucure de profiturile colosale,dar se gandeste ca are copii,nepoti,etc.

    Again,gandeste pe termen mediu-lung,la averea care o poseda,nu prea il afecteaza ca tine "blocate" in actiuni la companiile enuntate aceste sume.
  • 0 (0 voturi)    
    Cati? (Duminică, 19 octombrie 2008, 10:41)

    wb [anonim]

    As fi curios sa stiu cati din cei care comenteaza aici despre parerile lui WB chiar tranzactioneaza pe piata americana sau macar pe cea a noastra.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte destept... (Luni, 20 octombrie 2008, 14:01)

    luci [anonim]

    mosul.., de altfel ca mai toti americanii, vicleni in afacerii chiar si intre ei...
    daca avem ceva de invatat, numai de la americani, nu...
    poate peste 10-20 ani actiunile vor creste, dar cu certitudine vor creste acum daca s-ar inghesui lumea sa cumpere...
    din partea mea poate sa dispara aceasta bursa..., oricum nu-i departe de specula...
    oameni ca acest mosulica pot oricand influienta piata...in functie de interesul personal...
  • 0 (0 voturi)    
    Warren Buffett System: step-by-step guide (Miercuri, 22 octombrie 2008, 18:48)

    gigi [anonim]

    Aveti ocazia sa aflati, succes tuturor (accept comision 1% de la cel ce are succesul):
    Warren Buffett System
    Download the step-by-step guide to investing just like Warren Buffett.
    www.BuffettSystem.com


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by