CNVM a aprobat lansarea contractului futures pe petrol la Bursa din Sibiu
Marimea obiectului contractului este de 100 Lei x cotatia in dolari SUA pentru un baril de petrol de tip Light Sweet Crude, cotatia este in dolari pe baril iar pasul de tranzactionare este de 0,01 puncte (1 RON pe contract).
Noul instrument va fi disponibil cu scadente de una, doua si trei luni.
Data scadentei este a cincea zi lucratoare anterioara celei de-a 25-a zi calendaristice din luna precedenta lunii de scadenta.
"Pozitiile ramase deschise se lichideaza prin decontare finala in fonduri, respectiv prin plata in lei a diferentelor dintre valoarea contractului si 100 X valoarea pretului de cotare (settlement price) a contractului futures E-mini Sweet Crude Oil pentru aceeasi scadenta, publicat de Chicago Mercantile Exchange in ziua scadentei contractului DEOIL_LSC", se arata in acomunicat.
Marjele pentru acest instrument vor fi calculate si anuntate de catre Casa Romana de Compensatie, urmand ca noul contract sa fie lansat pana la finalul acestei luni.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8