Levente Hugo Bara, antreprenorul din spatele afacerii Supremia Grup, a decis sa traiasca visul romanesc si nu pe cel american. A refuzat astfel in 2001 sa plece cu viza in Statele Unite si a ramas sa construiasca un business in industria alimentara, care in 2015 a ajuns la o cifra de afaceri record de peste 37 milioane EUR, transformand afacerea in cel mai important jucator al pietei de ingrediente alimentare din Romania. Rezultatele antreprenoriale exceptionale i-au fost recunoscute prin acordarea titlului EY Entrepreneur Of The Year - Romania 2015, in cadrul competitiei cu acelasi nume, organizata local de EY Romania pentru al doilea an consecutiv in 2015.

Gala EY Entrepreneur Of The YearFoto: EY Romania

La nivel international, competitia se organizeaza de aproape 30 de ani, in 145 de orase din 60 de tari, premiind antreprenorii pentru directia strategica cu care isi cresc afacerile, pentru puterea de a inova, integritatea personala si, nu in ultimul rand, pentru impactul pozitiv asupra comunitatii.

Odata castigat titlul la nivel national, cursa nu se incheie aici pentru Levente Hugo Bara. Castigatorul titlului EY Entrepreneur Of The Year - Romania 2015 va participa in finala mondiala, care are loc in fiecare an la Monte Carlo, in prima parte a lunii iunie. Astfel, Levente Hugo Bara va avea ocazia sa fie al doilea antreprenor roman care va reprezenta tara noastra in aceasta finala prestigioasa, unde va concura de la egal la egal cu antreprenori din intreaga lume pentru titlul World Entrepreneur Of The Year.

Primul antreprenor roman care a reprezentat Romania in finala mondiala, Mircea Tudor, Presedintele MB Telecom si castigatorul primei editii EY Entrepreneur Of The Year - Romania 2014, spunea dupa revenirea de la Monte Carlo:

"Mai mult decat atat, am intalnit acolo antreprenori cu profile fabuloase, antreprenori cu care am semnat noi parteneriate. Aceasta deoarece evenimentul derulat pe parcursul a cinci zile este si o platforma de networking, de legare de noi relatii si de dezvoltare a unor afaceri dincolo de potentialul national. Competitia reprezinta practic o platforma de internationalizare a afacerii oricarui antreprenor. Este o sansa unica."

Levente Hugo Bara, antreprenorul care va intra in competitia pentru titlul World Entrepreneur Of The Year in acest an a construit de la zero Grupul Supremia, jucatorul numarul unu al pietei de ingrediente alimentare din Romania si unul dintre jucatorii importanti la nivelul pietei europene. Grupul are 300 angajati, exporta pe 4 continente si achizitioneaza materie prima din 80 de tari.

Povestind despre cum a inceput afacerea sa la doar 24 de ani, Levente Hugo Bara spune:

"Mi-am luat inima in dinti, aveam niste bani, dar foarte putini, si am inceput cu importuri de amidon, de proteine din soia si alte ingrediente care se folosesc in industria alimentara. In 2002 am inceput sa producem anumite ingrediente pentru industria alimentara si in 2004 am cumparat un spatiu la Santimbru unde am construit prima fabrica, unde ne-am si mutat la sfarsitul lui 2005," isi aminteste cu mandrie Levente Hugo Bara.

Dupa 5 ani in noul sediu, compania s-a extins din nou, intr-un sediu din Alba Iulia, cea mai mare fabrica de ingrediente alimentare din Sud-Estul Europei, rezultata in urma unei investitii de 9 milioane EUR. Dezvoltarea a continuat, iar in 2013 s-a instalat o linie noua de mixare si ambalare care a crescut capacitatea fabricii cu 50%.

Cresterea accelerata a business-ului nu a fost insa un proces fara provocari. "A fi antreprenor inseamna a fi un luptator pentru ca zilnic apar obstacole cu care trebuie sa ne <> si sa avem puterea de a merge mai departe", spune Levente Bara.

Au fost momente, spune antreprenorul, in care a fost nevoit sa se imprumute de la prieteni dar, cu investitii continue in tehnologie, personal si infrastructura si prin implicarea totala a artizanului afacerii Supremia, rezultatele au venit.

Antreprenorul din Alba Iulia nu se opreste aici si vizeaza obiective ambitioase. "Acum exportul reprezinta 16% din totalul cifrei de afaceri, dar vrem sa atingem un procent de 23-26% la export. Strategia noastra de crestere este foarte mult legata de pietele externe, ne dorim expansiune mondiala si de acolo ne dorim sa vina cea mai mare parte a cresterii afacerii. Bineinteles ca ne dorim sa crestem si pe piata interna si sa ne mentinem pozitia de lider pe care o detinem din 2010", afirma CEO-ul Supremia.

Pentru a sustine aceasta crestere, Supremia creeaza 3-4 produse noi in fiecare luna, prin departamentul de 15 ingineri dedicati acestei activitati. De asemenea, Levente Bara are in plan construirea unui centru de inovatie in valoare de 3,65 mil EUR pe o suprafata de 2000 metri patrati, care sa fie dedicat cercetarii si inovarii in domeniul alimentar. De notat faptul ca Supremia nu este doar furnizor de condimente, ci si de retete - o veche pasiune a antreprenorului.

Castigatorul titlului EY Entrepreneur Of The Year - Romania 2015 Levente Hugo Bara a concurat alaturi de alti 47 de antreprenori in cadrul competitiei nationale. Ceilalti doi castigatori ai programului au fost Cristian Ispas, Motivation - care si-a adjudecat titlul Social Entrepreneur Of The Year si Dan Isai, Salad Box - caruia i-a fost inmanat titlul Emerging Entrepreneur Of The Year.

"Antreprenorii sunt cei care percep oportunitati acolo unde altii vad obstacole, de aceea contribuie mai mult ca oricare alt grup la bunastarea economica si crearea de locuri de munca. Vreau sa ii felicit pe castigatori si pe toti cei 48 de concurenti deopotriva, pentru viziunea si pasiunea investite in afacerile pe care le-au dezvoltat", a spus Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

Pentru mai multe detalii despre program va rugam accesati www.eyromania.ro/eoty-2015. Pentru informatii despre finala mondiala a competitiei, va rugam accesati pagina: www.ey.com/GL/en/About-us/Entrepreneurship/Entrepreneur-Of-The-Year/World-Entrepreneur-Of-The-Year---Overview