Unul din trei români şi-ar schimba locul de muncă pentru mai multe beneficii extrasalariale, însă şi mai mulţi ar face acest pas pentru un salariu mai mare, arată datele unui studiu publicat joi, citat de Agerpres.

BaniFoto: © Elena Crk | Dreamstime.com

Conform cercetării ”Employee Sentiment 2023”, realizată de MKOR Consulting, trei din zece respondenţi au afirmat că ar renunţa la actualul job pentru o mai mare siguranţă a locului de muncă, în timp ce peste jumătate dintre participanţii la studiu consideră că nu au motive de îngrijorare privind jobul în 2023.

În acelaşi timp, pe lângă siguranţa locului de muncă, în perioada octombrie 2021 - octombrie 2022 au rămas neschimbate în percepţia angajaţilor şi alte aspecte ale vieţii profesionale, precum: oportunităţile de dezvoltare (59%), pachetul salarial (52%), beneficiile (63%) şi flexibilitatea regimului de muncă (61%).

Pe de altă parte, în cazul a patru din zece persoane au apărut schimbări în privinţa volumului de muncă resimţit, care a crescut, iar modificarea gradului de încărcare a avut loc în contextul în care numărul de colegi a rămas acelaşi pentru mai mult de jumătate (55%) dintre respondenţi.

În plus, moralul redus al echipei este resimţit mai ales de către persoanele cu venituri mici (53%) şi de către cei cu copii (45%).

Cu toate acestea, chiar dacă schimbarea locului de muncă nu este în plan la început de 2023 pentru unul din doi angajaţi, aceştia ar fi, totuşi, dispuşi să accepte o nouă propunere de colaborare pentru un salariu mai competitiv (7 din 10 angajaţi), mai multe beneficii extrasalariale (35%) şi o siguranţă mai ridicată a locului de muncă (28%).

Datele cuprinse în studiul de specialitate sunt extrase din cercetarea ”Employee Sentiment 2023”, realizată de MKOR Consulting prin intermediul Panelului MKOR, în noiembrie 2022, pe un eşantion de 530 de respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani.

MKOR Consulting este o agenţie de cercetare de piaţă inovativă, care acoperă toate tipurile de cercetare şi oferă o flexibilitate crescută clienţilor săi, cu scopul înţelegerii şi livrării celor mai detaliate perspective asupra pieţei. Foto: Dreamstime.com.