O dezbatere a fostilor bursieri Chevening a reunit mai multe pareri in legatura cu conceptele de lider si leadership, punand in acelasi timp problema capacitatii educatiei din Romania de a oferi absolventilor elemente de leadership.

"Cultivarea de contacte reprezinta un atu crucial in secolul douazeci si unu. De aceea, sunt extrem de incantat sa vad ca reteaua absolventilor Chevening este atat de activa," a spus ambasadorul britanic Robin Barnett in deschiderea mesei rotunde "De la educatie la Lideri - O perspectiva Chevening asupra rolului educatiei", organizata pe 25 martie de Reteaua fostilor Bursieri Chevening din Romania.

Ambasadorul a mai spus ca "educatia trebuie sa creasca in calitate pentru a putea echilibra optiunea pentru burse in strainatate[...]. Educatia trebuie sa isi asume rolul activ in formarea liderilor viitorului."

Pe de alt parte Barnett a aratat ca nu doar educatia formeaza lideri: "Experienta, energia si determinarea contribuie la acest lucru."

Si Valentin Lazea, economistul sef al Bancii Nationale si fost bursier Chevening, a spus ca "educatia superioara este o conditie necesara, dar nu suficienta pentru leadership."

Lazea a vorbit despre programele de MBA, care ofera, in viziunea sa, elemente necesare pentru leadership, in special cunostinte de management, fara a reusi sa ofere insa deprinderi precum "capacitatea de a inota impotriva curentului si a avea opinii proprii" sau "rabdarea de a astepta un timp indelungat pentru a obtine rezultate".

Integral pe EurActiv.ro