Dezbatere: Scaderea salariilor v-a determinat sa va gasiti inca un job?

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 11 august 2010, 16:20 Economie | Cariere


"Profesorul care lucreaza 16 ore pe saptamana s-ar putea sa fie platit mai bine decat mine, care lucrez 16 ore pe zi. Sa-si caute un al doilea job, asa-i in capitalism". Acesta e indemnul adresat de Traian Basescu unui profesor care s-a plins ca salariul de aproximativ 900 de lei este insuficient. HotNews.ro va invita sa participati la o dezbatere pe tema celui de-al doilea serviciu:
  • Este al doilea job o solutie pentru cei carora le-au scazut salariile?
  • E usor de gasit un contract part-time?
  • Cunoasteti persoane care au apelat la aceasta solutie? Daca da, reusesc sa faca fata?






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2729 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    nu stiu (Miercuri, 11 august 2010, 16:25)

    alex [anonim]

    Mie mi-a crescut salariul.

    Cel mai bine e sa iti deschizi afacerea proprie.
    • +2 (4 voturi)    
      esti profesor? si mai ce? (Miercuri, 11 august 2010, 17:33)

      lucian11 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      ce soc trebuie sa fi avut profesorii cand au aflat ca ei de fapt au invatat toata viata pentru jumatate de meserie.
      sa mai faca o facultate sa isi gaseasca si cealalta jumatate.

      foarte tare.

      ha ha ha
      • +3 (3 voturi)    
        nu e rasul meu (Joi, 12 august 2010, 9:21)

        Ella [anonim] i-a raspuns lui lucian11

        Am studiat 4 ani, plus 2 ani master, am gradul didactic II, am absolvit 10 cursuri de perfectionare in cei 7 ani de munca la catedra, am avut rezultate bune si foarte bune cu elevii mei, nu am facut meditatii, nu am avut ore suplimentare pt ca nu mai sunt (abia ne mai iese catedra care inseamna minimum 18 ore)..si toate acestea pentru un salariu cu 25% mai mic si care nu era mare nici inainte... Credeti-ma ca nu pot sa rad... Si da, in toti acesti ani am avut al doilea job si cu toate acestea nu conduc masina Elenei Basescu(nu mi-am permis o masina) si nu am casa celeilalte fiice a presedintelui...
        • 0 (2 voturi)    
          Ai dreptate (Joi, 12 august 2010, 10:10)

          Dani [anonim] i-a raspuns lui Ella

          Presedintele face tot posibilul sa ne invrajbeasca unul impotriva celorlalti. Asta in acelasi timp in care el nu face ABSOLUT nimic din ce ar trebui sa faca in functia pe care o ocupa. Face cu totul altceva decat ar trebui-ne invrajbeste! Apropo, ce presedinte din alte state ne-a mai vizitat tara recent? Mai nimeni!
        • 0 (0 voturi)    
          Masina/casa (Joi, 12 august 2010, 12:37)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui Ella

          Din nefericire,in Romania actuala.nu o sa ai casa si masina din munca cinstita niciodata!
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Joi, 12 august 2010, 15:17)

            LauraC [anonim] i-a raspuns lui mihai

            Vorbeste pentru tine!
        • 0 (0 voturi)    
          deci? (Joi, 12 august 2010, 19:17)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ella

          ajute-ne sa intelegem si noi. cat este efectiv salariul tau net/ ora lucrata?

          ca am si eu 5 ani de facultate + 1.5 master si 6 ani de munca full time + inca vreo 2 in timpul facultatii pe part-time-uri.. nu ma pot plange de salariul pe care l-am avut cat am lucrat in Romania, dar nici n-am intalnit pana acum un angajator care sa nu se bucure ca fac ore suplimentare si sa ma platesasca pentru ele ca atare..

          Tare faza cu orele suplimentare. In traducere libera sunt prea multi profesori? Pai ce sa facem? Sa importam elevi? E adevarat ca de la 2.7 milioane elevi in '90 s-a ajuns la 1.7 in 2008 si tot mai scade.. nu si numarul cadrelor didactice...
  • +6 (6 voturi)    
    Plec (Miercuri, 11 august 2010, 16:26)

    BartSimpson [utilizator]

    Momentan nu mai aplic decat la joburi in strainatate. E doar o chestiune de timp. Nu vreau sa mai platesc impozite (ma refer cele legate de salariu) aici. De ce sa muncesc 16 ore pe zi cu doua joburi cand pot sa castig mai mult afara lucrand doar 8 ore ?
  • 0 (6 voturi)    
    profesorii... (Miercuri, 11 august 2010, 16:37)

    pehash [utilizator]

    In primul rand cred ca dezbaterea ar trebui sa excluda sfera invatamantului. Practic, profesorii au deja un al doilea job pentru ca dau meditatii.. si pot foarte usor sa-si ia inca o norma sau o jumatate de norma la alta materie. Dar asta presupune din start ca sunt dispusi sa faca si altceva..
    • +3 (9 voturi)    
      Nu toti profesorii dau meditatii !!! (Miercuri, 11 august 2010, 16:42)

      BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Incercati sa intelegeti acest fapt SIMPLU. Generalizarea e arma prostului. Toti, toate, oricand, oriunde ... Mama mea e profesoara de fizica la scoala generala. Nu a dat meditatii niciodata. Ca ea sunt multi. Si hotarati-va o data. Daca dau meditatii, nu e bine. Daca nu dau, sunt prosti ca nu dau si sa nu se mai planga.
      • +1 (7 voturi)    
        ai dreptate (Miercuri, 11 august 2010, 17:09)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

        Nu dau toti meditatii si nu iau toti inca o norma sau o jumatate de norma, dar pot face acest lucru daca doresc. Este un detaliu foarte important. Daca tu lucrezi la o multinationala cu program 8h care de fapt se intinde pe 10-12h nu are rost sa discutam de al 2-lea job. Daca un amarat care lucreaza la fabrica de biscuiti isi cauta al 2-lea job part time ar de ales intre a imparti fluturasi si.. a imparti fluturasi. Un profesor insa are aceasta optiune oricand la dispozitie. Daca vrea poate sa lucreze mai mult si sa castige proportional mai mult. Eu cred ca e foarte bine ca dau meditatii.. atat timp cat le declara ca venituri si sunt impozitati ca atare. Este insa o ipocrizie sa-ti meditezi proprii elevi dupa ore. Daca nu au invatat in clasa de ce ar invata la meditatii? Doar daca profesorul nu depune acelasi efort si la clasa.
        • +1 (3 voturi)    
          Epigoni (Joi, 12 august 2010, 8:03)

          vasilica [anonim] i-a raspuns lui pehash

          People, you have a problem! Nu intelegeti ca problema se pune asa: PROGRAMUL DE LUCRU la PATRON sau la STAT e de 8 ore pe zi. Intr-o tara normala nu ai fi nevoit sa lucrezi in alta parte, in afara de cazul in care esti chelner, hamal sau maturator. Lucrez cu multi straini din peste 20 de tari si credeti-ma ca dupa 8 ore de lucru nici nu poti sa ii mai deranjezi. La noi PATRONUL te pune 12 ore la lucru. Pai nu e normal!!!! Sunt povesti de adormit copiii ca doar astfel poti progresa sau castiga bani mai multi!!! Banii se duc pe jeep-ul lui si pe vilele sale. Asta trebuie sa se inteleaga!!!! Nu suntem slugile nimanui!!!! De asta ne-am nascut pe Pamant, sa lucram 12 ore pentru PATRON si sa nu stam cu familia, cu prietenii? Nu vedeti ca suntem manipulati sa credem ca romanul nu munceste? Nu munceste pe dracu!!!
      • 0 (2 voturi)    
        profii... (Miercuri, 11 august 2010, 17:46)

        gogu de la bistrita [anonim] i-a raspuns lui BartSimpson

        daca nu e meditatie incercati taximetrie,la mine dupa tcm a mers acum15 ani...
      • +5 (7 voturi)    
        meditatii...... (Miercuri, 11 august 2010, 19:07)

        florin [anonim] i-a raspuns lui BartSimpson

        Sunt profesor de geografie cu o vechime de 6 ani, la o scoala din mediul rural.
        Cum puteti crede voi, ca profesorii de la "tara" cum se zice, pot da meditatii, cand e jale cu banii. Multi dintre copii nu au bani nici sa-si ia un al 2 lea rand de haine....sunt multi care se imbraca cu aceleasi haine luni de zile.
        In oras nu te cunoaste nimeni, poti sa fii tu cel mai tare profesor. Daca nu predai la un liceu-scoala generala de la oras nu se poate. Asta cu meditatiile, e adevarata....sa zicem...dar pt o mica parte din profesori...max 10% si la putine discipline, poate matematica, romana si engleza, in rest......mai nimic.
        Asa ca .......mai usor cu povestea asta.......meditatii la profesori!!!
        • -3 (7 voturi)    
          Nu-i nevoie de al doilea job! (Miercuri, 11 august 2010, 19:21)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui florin

          Nu vreti sa lucrati "pe doua fronturi"? Si mai bine!

          INTRATI IN MEDIUL PRIVAT! FACETI CEVA!!!

          Ce salariu ar vrea un profesor sa aiba daca el lucraza intr-o saptamana cat lucrez eu intr-o zi?!?!?!

          Nu am lucrat in viata mea la stat pentru simlul motiv ca salariul era mult prea mic ... am preferat sa lucrez 12 ore pe zi si sa am un salariu de trei - patru ori al celor care lucrau la stat . Culmea insa, tot ei aveau venituri mai mari ... Asta am inteles-o mult mai tarziu ...
          • 0 (0 voturi)    
            si la catedra (Joi, 12 august 2010, 13:39)

            lmc [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

            cine va mai sta? vrei sa-ti invete copii niste profi "slabi"?
  • +3 (3 voturi)    
    sa fim seriosi ! (Miercuri, 11 august 2010, 16:38)

    Vuck [utilizator]

    Cand din totalul cheltuielilor pe care o firma le are cu un salariat 62,5% sunt bani incasati de stat iar 37,5% sunt salariul net al omului mi se pare "un pic" neproductiv sa-ti mai iei un al doilea job.
    Trebuie sa te gandesti la o alta activitate care sa schimbe aceasta balanta.
    • -2 (4 voturi)    
      Nitica informare nu strica (Miercuri, 11 august 2010, 17:12)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Vuck

      procentele alea ale tale erau valabile prin 2002.
      Acum procentele sunt asha:
      45% la stat, 55% la angajat
      iar legatura cu al doilea job n-o prea vad. angajatorul ala oricum isi va angaja pe cineva, si pe tine nu vad cu ce te incurca faptul ca el trebuie sa plateasca taxe la stat. Mai degraba suna a lene. E mult mai comod sa stai acasa la TV si sa te uiti la realitatea si la antene decit sa-ti cauti un al doilea job.
      • 0 (2 voturi)    
        nitica informare.. (Miercuri, 11 august 2010, 18:28)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        Daca mai pui si tva-ul pe care il vei plati cand o sa-ti dai salariul pe manacare si intretinere.. o sa treci lejer de 60%. E adevarat ca nu te obliga statul sa consumi banii pe care ii castigi, dar daca vorbim de persoane care sunt nevoite sa caute inca un job e clar ca nu depun prea mult in contul de economii.
        • 0 (0 voturi)    
          nitica... aritmetica (Joi, 12 august 2010, 17:13)

          Bug [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Daca ati face un pic de aritmetica, ati vedea ca nu "treci lejer de 60%" ... ba chiar nu treci deloc :-)
          Asta presupunand ca toate cheltuielilr facute sunt purtatoare de TVA, ceea ce este doar partial adevarat
  • +7 (7 voturi)    
    studiu de caz concret (Miercuri, 11 august 2010, 16:39)

    nouvelobs [anonim]

    fac parte dintr-o generatie care a plecat in "masa" inainte de 2000. eu am ales direct "producti" altii au ales doctoratul.
    am fost entuziasmat in 2005, cind nastase nu a castigat alegerile cum a prevazut, si m-am intors ca "freelancer" in acelasi timp cu un coleg cu phD gata sa ajute tara.
    a ajuns profesor de liceu, grd I. in universitate nu avea loc de "pcr". omul nu s-a demoralizat.
    acum dupa mai bine de 5 ani va pleca.
    are propuneri concrete pe un salariu decent, conform cu prgatirea si competentele sale. si va asigur este un Profesor tanar, dinamic si comunicativ, creativ,, hyper-competent!
    tara il mai pierde o data. poate pentru intodeauna. si ca el...cati?
    • +3 (3 voturi)    
      Asta e vina sistemului (Miercuri, 11 august 2010, 16:56)

      W. [anonim] i-a raspuns lui nouvelobs

      Am asistat anul acesta la un lucru ce mi s-a parut ... dezgustator. Una din fostele mele profesoare la Universitate, coordonatoare doctorat si master, a fost fortata sa se pensioneze pentru ca ajunsese la varsta maxima. Tin sa mentionez ca aceasta profesoara publica mai multe lucrari pe an decat jumatate din catedra, facea practica 2 luni in fiecare vara cu studentii (de multe ori jumatate platea ea ca Universitatea nu avea bani) - in timp ce restul profesorilor faceau 2 saptamani sau cel mai des semnau din start fisele de practica si trimiteau studentii acasa.

      Ok. Sa faca loc unuia mai tanar. A facut. Acest "tanar" in schimb este execrabil din punct de vedere profesional, dezinteresat si incapabil sa comunice si sa predea decent stundentilor.

      Inteleg frustrarea unui profesor tanar care nu are loc la Universitate pentru ca fosilele au incremenit pe scaunele bine incalzite. In schimb nu trebuie generalizat. Din toti profesorii care i-am avut, vreo 70% puteau sa lipseasca, neavand nici cel mai mic interes sa predea sau mai rau - predand lucruri invechite si eronate.

      Schimbarea cadrelor didactice ar trebui facuta de la caz la caz, prin evaluare exterioara la fiecare 3-5 ani (sau chiar anual), evaluare care sa cuprinda cele mai noi tehnici si informatii pentru a evita cazuri in care profesori de istorie inca predau istoria dupa manuale politizate din 1960 sau de informatica care inca predau basic in al doilea an.
      • 0 (2 voturi)    
        vezi ca.. (Miercuri, 11 august 2010, 17:08)

        hash [anonim] i-a raspuns lui W.

        .. si 'dincolo' profesorii sunt fortati sa faca loc unuia mai tanar la implinirea varstei :D

        c'est la vie.

        cat despre competentele inlocuitorului, aici trebuie lucrat, pentru ca accederea pe post se face prin invarteli (stiu ce vorbesc, am fost in sistem).
    • -3 (3 voturi)    
      Pai daca era asha de tare pritenul tau... (Miercuri, 11 august 2010, 17:15)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui nouvelobs

      De ce nu s-a angajat la privat, ca acolo se plateste bine. A preferat postul calduts de profesor? Normal ca e mai fain sa ai 16-20 de ore pe sapt de munca plus citeva ore de pregatit laboratorul si in sesiune 5 zile de munca pe luna, si in vacante nika de facut decit sa lucrezi la privat 10 ore pe zi si sa cistigi un ban decent...
  • +1 (3 voturi)    
    Asta se vrea... (Miercuri, 11 august 2010, 16:46)

    BX [anonim]

    Asta se vrea: sa ai cat mai multe job-uri platite cat mai prost. Adica sa fii sclav pe plantatie.
  • +1 (5 voturi)    
    ca de exemplu (Miercuri, 11 august 2010, 16:50)

    gica contra [anonim]

    Daca se poate face fata la 2 joburi pentru ca sa "traiti bine" atunci sa ne dea exemplu practic dom' presedinte, care de ..le stie el pa' toate. In conditiile de azi NU se poate gasi decent un job, dar sa il mai gasesti si pe al 2-lea job intr-un domeniu pe care il cunosti, ca doar nu ne pricepem la tot si la toate. Oricum, se cauta mana de lucru cit mai specializata. La necalificat poate se gaseste ?!?, dar asta e munca pentru masini si tractoare. Nu degeaba exista evolutie tehnologica in tarile avansate.
    Mai mult, daca nu avem ce produce in tara asta cum vrem sa avem venituri la buget, ca alea de erau "gauri negre" le-am vindut pe nimik la "baietii destepti" pe comisioane grase si dupa ce le-au adimistrat ei au iesit in profit din primul an (ca sa vezi si sa nu crezi cit se fura cu acte in regula). Nu mai avem alte sectoare de activitate care sa absoarba forta de munca disponibilizata fie ea calificata sau nu, nu exista programe de (re)conversie etc.
    • +4 (4 voturi)    
      Despre job-uri si alte preocupari ale romanilor (Miercuri, 11 august 2010, 18:09)

      Mihaela [anonim] i-a raspuns lui gica contra

      -acum niste ani la noi la spital toata lumea se plangea de salarii, dar cand s-au bagat garzile obligatorii care erau platite, majoritatea si-au scos certificate medicale ca sa nu faca
      -acum 2-3 ani se cautau in draci asistenti pentru clinicile private. Dim 9 asistenti care se plangeau de bani doar 2 s-au dus sa munceasca in plus.
      -de cativa ani fac mari eforturi sa am femeie de servici, pentru ca muncesc 12ore/zi si nu mai am timp de nimic. Una a plecat ca venea cand avea ea chef, alte facea treba vreo 2 ore si apoi lua banii si o stergea, alta a considerat ca este sub demnitatea ei sa faca curat in casa straina. Dar toate, absolut toate erau groaznic de amarate ca nu au bani
  • 0 (2 voturi)    
    statul.. (Miercuri, 11 august 2010, 16:57)

    hash [anonim]

    .. nu a platit niciodata bine. nu poti face avere nici din salariul de prof. universitar (decat daca faci giumbuslucuri..)

    si mai pierdeti din vedere un aspect: nu e nevoie de atatia profesori, pentru ca populatia scolara e in scadere.

    mai vedeti raportul salariu/ore pentru un profesor in SUA, o sa cam ramaneti cu gura cascata. aia muncesc mult mai mult.

    si cu toate ca profesorii se plang de leafa, la concursurile de titularizare sunt peste 20 de candidati pe loc ..

    si mai e o problema (apropos de comentariul de mai sus): Romania nu poate asigura locuri de munca pentru supraspecialisti (inca). daca esti super-doxat si vrei bani multi, ori vanezi post aici, ori afara, nu astepta sa 'pice' ceva la anunturile de mica publicitate.

    de vaicareli sunt satul..

    (ps. am predat 10 ani si m-am saturat de lamentarile, atat ale profilor cat si ale studentilor)
  • +1 (1 vot)    
    al doilea job (Miercuri, 11 august 2010, 17:03)

    denisa [anonim]

    e greu de gasit un contract part time acum, nici inainte nu gaseai part time, job la domiciliu sau promoter pe net sau in ziare. nu inteleg de ce se da mereu exemplu profesorului? ei fie dau meditatii, fie pot publica lucrari in reviste de specialitate din strainatate, se pot afirma cumva. ce ziceti de un functionar public in institutiile publice? el cum sa isi mai gaseasca un job part time?ar trebui sa se reprofileze acasa...Eu nu m-am putut angaja in domeniul corespunzator facultatii mele pt ca postu respectiv i s-a dat unui asistent universitar ca un al doilea job si asta acum multi ani...
    • 0 (0 voturi)    
      simplu (Joi, 19 august 2010, 16:44)

      Adina [anonim] i-a raspuns lui denisa

      Pui mana si inveti o limba straina (daca nu stii deja) si faci traduceri; scrii la reviste de specialitate, asta daca ai ceva de spus in domeniul tau; a la riguer, daca primele doua exemple sunt inaplicabile, faci curat in casele altora, ca nu e nicio rusine. Si ca sa nu se creada ca bat campii, rog a se vedea pe ce s-a bazat miracolul japonez de dupa al doilea razboi mondial: munca sustinuta, fara nazuri. Chiar si acum, cand economia lor este in impas, oameni care au ocupat posturi de conducere in trecut fac pe paznicii de noapte, si sunt trecuti de prima tinerete. La noi de ce nu se poate?
  • 0 (6 voturi)    
    Basescu bate campii (Miercuri, 11 august 2010, 17:11)

    Basescu bate campii [anonim]

    A devenit super-arogant. Pierde tot ce au investit alegatorii in el, dar prpbabil ca e adevarata lui fatza, acum nu mai are nevoie de alegatori.
  • +1 (1 vot)    
    da (Miercuri, 11 august 2010, 17:16)

    alex [anonim]

    lucrez de aproape o luna 16 ore pe zi, e foarte greu sa faci fata... mai ales daca ai joburi solicitante.
  • 0 (10 voturi)    
    un dobitoc! (Miercuri, 11 august 2010, 17:22)

    yadira511 [anonim]

    basescu e un mare dobitoc daca crede ca un profesor lucreaza doar 16 ore pe saptamana!nu se pun numai astea. dar pregatirea lectiilor, proiectelor, corectarea lucrarilor si realizarea a mormane de hartii cerute de scoala? pe care bineinteles ca le scoatem la imprimanta proprie, daca avem una, pe hartiile si tusul cumparate de noi, ca deh, scoala nu are fonduri necesare! avem un presedinte penibil de-a dreptul si sunt mandra ca nu l-am votat, ca sa nu am apoi pe constiinta faptul ca mi-am ales singura nenorocirea, prin alegerea unui cretin si a unei gasti de incompetenti, buni la practica, dar execrabili la teorie1 apropo, cum Doamne sa se mai angajeze intr-un al doilea job un profesor ce lucreaza la tara si mai face si naveta? de multe ori ajungeam la 4 acasa, prin simplul fapt ca in satul in care lucram nu era navetabil si depindeam de microbuzul scolii, dependent la randul lui de cheful si treburile directoarei, care se hotara intr-un final sa mearga acasa:( am stat in chirie, deoarece nici macar nu locuiam in orasul natal. bani de naveta? ioc! asa ca Domnule presedinte, cred ca sunt multi altii in situatii mai proaste ca mine! si doar vreti calitate nu? unde mai are profesorul timp pt studiu individual, cursuri de perfectionare si bla bla bla cu un al doilea job? darmite de familie? sau vreti sa nu mai ajungem sa avem familii, pt a nu mai avea urmasi si astfel rata natalitatii sa scada si banii pt voi sa se inmulteasca! rusine! rusine sa va fie! ar trebui sa ramaneti singur in aceasta tara care ar fi avut atat de multe de dat, dar ati jefuit-o de tot ce avea ea mai bun si nu ati stiut sa gospodariti bine ceea ce oamenii v-au pus in mana! rusine!
    • -1 (1 vot)    
      Hai las-o moarta (Joi, 12 august 2010, 0:19)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui yadira511

      Am angajat oameni care au recunoscut franc ca la scoala, UNIVERSITATE DE STAT, profesorii se limiteaza sa le spuna numele cartii LOR, cat costa, cate exemplare trebuie sa cumpere si paginile pe care sa le citeasca.

      Las-o moarta cu pregatirea si corectarea si alte chestii pe care chipurile le faceti dupa program.

      Cand eu trebuie sa bag pregatire la plod din clasa a 3-a ca nu stie sa citeasca, nu mai ma aburi cu munca de c...at pe care o faceti.

      Bravo celor tineri, nu-i includ in categoria de profesori, pentru ca sistemul nu le da voie sa ajunga mai mult de suplinitori si se sterge la fund cu ei, pe romaneste!

      Ca sa-ti faci idee, "profesore", primul lucru care a fost intrebat copilul meu cand i-a plecat "suplinitoarea" inlocuita de o hoasca "titulara" intoarsa de la pensie a fost "unde lucreaza tactu' si cat castiga".

      Imagineaza-ti ca pustoaica de 20 de ani data afara ca nu era titulara statea dupa copii ca o closca dupa pui, si, la ce i-a folosit ?!?

      Mai rau decat curvele de pe centura, macar alea chiar presteaza ceva. Voi doar v-o trageti intre voi, ne prostiti copiii si va vaitati intr-una. Plangeti dupa tatucu si continuati "formarea omului nou".
      Nu stiti decat de fondul clasei, cadoul profesoarei, perdele, banci, termopane, covoare, creta, burete, echipamente, sponsorizari... si "unde lureaza tactu si mata".

      Numai greve si amenintari ,cereri care mai de care si in rest va doare in cur de copii nostri.

      Suteti telectuali, rati ai dracu, toti va credeti Eminescu sau Einstein dar produceti doar haos.
  • +1 (9 voturi)    
    Ori e prost, ori face pe prostul (Miercuri, 11 august 2010, 17:24)

    Anonim [anonim]

    Se vede ca individul asta nu a invatat cum trebuie in viata lui .
    1.Un profesor nu preda 16 ore ci 18
    2. Un profesor participa in fiecare an la zeci sau sute de ore de perfectionare pe care de cele mai multe ori le si plateste partial
    3. Un profesor corecteaza lunar cel putin 24 de ore testele elevilor sai .
    4. Un profesor se pregateste si da examene (de definitivat , de grad sau de titularizare la fiecare 5 ani , pentru care se pregateste sute sau mii de ore)
    5. Un profesor participa la zeci de alte activitati in scoala si in afara ei si nu sunt platite.
    6. Un profesor se pregateste zilnic cel putin o ora pentru fiecare ora predata (sau pentru teste mai mult).
    De ce minte individul asta?
    Vrea sa atate oamenii unii impotriva altora?
    A zis ca el munceste 16 ore pe zi. In folosul cui?
    Ca mie si tuturor celor pe care -i stiu numai dezavantaje si pierderi ne-a adus.
    Trebuie oprit sa mai munceasca asa mult daca situatia tarii este asa cum este si el munceste 16 ore pe zi. Mai bine muncea mai putin si gandea mai mult.
    Oricum profesorul care preda 18 ore sigur gandeste mai mult in folosul unui grup de oameni (poate ceva mai mare decat al grupului la care se gandeste Basescu).
    Cel mai mare rau pe care-l face tarii acestea este ca atata oamenii unii impotriva altora. Eu sper sa dea seama odata pentru asta si pentru suferinta acestui popor, in mare parte datorata si lui.
    • 0 (2 voturi)    
      ..oare..? (Miercuri, 11 august 2010, 17:54)

      rex [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      si daca asa de mult munceste un profesor de ce sint asa de multi timpiti prin licee si facultati si de ce a devenit o practica ca sa nu zic regula generala copiatul la diverse examene pe care le sustin..????
      • +1 (1 vot)    
        uite (Miercuri, 11 august 2010, 21:18)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui rex

        Sunt asa multi tampiti prin licee si facultati pentru ca sunt tampiti din familie si din societate. Crezi ca un profesor poate scoate cu forta un geniu dintr-un copil care n-a vazut niciodata pe ma-sa sau tac-su cu o carte in mana? Te inseli. Un profesor este (cel mult) o oportunitate. Cine vrea carte poate sa invete de la el, cine nu nu. Iar elevii proveniti din familii de dobitoci sunt si ei dobitoci, cu mare probabilitate.

        Copiatul s-a generalizat la presiunea elevilor si parintilor. De cand toate admiterile se fac pe dosare, pe note, este o presiune imensa de a scoate note bune cu orice pret. Sa stii ca pe majoritatea parintilor ii intereseaza mai intai notele si dupa aceea cat stie de fapt copilul, Pentru ca notele ii asigura direct viitorul scolar; ei si ce daca de fapt nu stie nimic, prinde pe drum, sau n-o sa aiba nevoie, asa isi zic parintii.... De aceea de multe ori profesorii inchid ochii -- altfel, daca se intorc parintii contra unui profesor, acesta poate avea neplaceri mari la scoala. Nu poti sa faci fata, ca profesor, presiunii parintilor, ca sa nu mai zic si de presiunea conducerii, interesata si ea ca scoala sa aiba note mari, ca sa se ocupe locurile.
        • -1 (1 vot)    
          .... (Joi, 12 august 2010, 8:34)

          rex [anonim] i-a raspuns lui kinn

          ......eu vorbeam despre profesori care copiaza...!!!
        • 0 (0 voturi)    
          sa-ti spun eu. (Joi, 12 august 2010, 11:25)

          hash [anonim] i-a raspuns lui kinn

          profesorilor le e frica ca VOR FI DATI AFARA daca copiii copiaza - motivul nu e frica de parinti, ci faptul ca, exmatriculind copiii sau lasandu-i repetenti, vor ramane .. fara obiectul muncii!

          cand predam eram singurul care aveam peste 100 de studenti pe toamna, si dam cate 7-8 RR-uri! si ce-mi spuneau colegii? ca de ce las atatia, ce, vreau sa se desfiinteze sectia?! cu toatea astea nimeni n-a reusit sa vina cu curca si zaibaru' si nici n-a indraznit sa ma bata!
          am prins studenti copiind si sefii au zis ca sa nu facem referat, ca e pacat de copil, ca .. bla-bla.

          am prins lucrare de licenta copiata, dovedita, pe Internet, si comisia nu a facut nimic! in momentul ala mi-am zis ca sunt in minoritate si ca nu mai am ce cauta acolo.

          nu aveti coloana vertebrala! va cunosc bine, am fost de-al vostru. nu aveti curajul sa va riscati painea pentru un principiu.
    • +1 (1 vot)    
      :) (Miercuri, 11 august 2010, 18:09)

      owl [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Statul ar trebui sa deconteze fiecarui cetatean aceste ore de meditatie, pentru ca sistemul de invatamant pe care-l gestioneaza si pentru care primeste bani de la contribuabil este ineficient.

      Nu vad de ce un profesor si-ar declara veniturile din meditatie: pierzi ore bune pentru deplasare, completare formulare, plata + umilire din partea functionarului de la ghiseu.

      De cat sa le scada salariile, mai bine le pune impozit forfetar pe meditatii.... :) daca profesorul n-are meditatii, sa fac abine sa dovedeasca faptul ca nu face.

      A, si pentru shpaga de la examene, intrare la gradinita....etc....

      De fapt, am fi cel mai tare stat din lume : impoziteaza forfetar prosupusa shpaga....

      :)
      • 0 (0 voturi)    
        Cu guvernul asta, ar fi normal... (Miercuri, 11 august 2010, 21:20)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui owl

        Dupa ce au impozitat forfetar firmele pentru a contracara presupusa evaziune, nu m-ar mira sa forfeteze preventiv spagile....
    • 0 (0 voturi)    
      mai mestere. (Joi, 12 august 2010, 11:16)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      nu mai aburi ca am predat si eu si stiu cum e.

      iti inveti materialul si cam asta e. de multe ori rasneam aceeasi chestie de n-spe ori si in n-spe feluri (ca fiecare om e diferit). nu e mare efort mai sa predai! pot sa fac si part-time munca d epredare! mai greu e cu munca de creatie.

      imi pare bine ca am plecat din invatamant, ca nu mai aveam loc de vaicariciosi ca tine care faceau o atmosfera de rahat.
    • 0 (0 voturi)    
      Un prost... (Joi, 12 august 2010, 17:24)

      Bug [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Profesorul asta trebuie ca este cam tampitel, sa se pregateasca atat pentru o materie pe care trebuia sa o cunoasca fara probleme din primii ani de facultate!
      Eu am terminat facultatea de matematica acum 35 de ani, nu am profesat ca profesor nici un minut, lucrez in alt domeniu (informatica), dar pot sa predau "instant", fara nici o pregatire, 99% din materia scolara. Pentru restul de 1% mi-ar ajunge 2-3 zile, de "refresh". Si as preda-o mai bine decat 90% din actualii profesori de matematica, de asta puteti fi sigur!
  • +1 (3 voturi)    
    solutii anticriza (Miercuri, 11 august 2010, 17:55)

    ion [anonim]

    Am vazut comentarii rautacioase la adresa profesorilor .I - as intreba ,oare acesti indivizi la ce fel de scoli isi duc odraslele , de ce mai au nevoie de doctori ,de politie ? . Prea usoara le este mintea atunci cand buzunarele sunt pline .Iar acestui mare "ganditor" i se pare ca munceste prea mult cand lui i se asigura casa, masa ,masina ,mancare ,piscina ,doctor si tot felul de servicii ? Mare idiot
  • +2 (2 voturi)    
    imi pare rau... (Miercuri, 11 august 2010, 18:24)

    resita31 [utilizator]

    imi pare rau ca am ajuns sa traiesc momentul in care conducerea tarii, in care m-am nascut si crescut, sa vreie sa scape de mine si sa merg la work in afara si, pe deasupra sa arate clar ca nu i-ar interesa, catusi de putin.
    in tara asta, cei ce ne conduc, au promovat persoanele care distrug si nu aduc solutii constructive.(otelaria galati este nerentabila!!! sa i se taie capul si vanduta. acum mittal steel e profitabil...)
    si mai sunt sute de exmple, dar as mai vrea sa mentionez doar unul.
    Romania, prin stuff-urile din ambasadele pe care le are in intreaga lume, (care sunt tot bugetari si care, spre deosebire de cei din tara, sunt foarte bine platiti, ar trebui sa gaseasca piete de desfacere, nu numai sa participe la protocoale.) ex. negocieri cu statul egiptean pt a cumpara de la noi rosii si castraveti... , iar guvernul, cu 10 persoane competente, sa faca dosare predefinite pt absortia fondurilor europene din agricultura si sa le imparta in tara prin centrele de afaceri (fiecare cu specificul zonei ) si asa sa construim locuri de munca, sa incepem sa producem, nu sa importam... si uite asa sa aducem un aport constructiv tarii acesteia in care ne-am nascut si traim, nu doar sa profitam de pe urma ei.
    dar cum nu se intampla asa ceva si voi reusi sa gasesc un contract pe 2-3 ani sa lucrez in occident, DA, ma simt determinat sa imi gasesc un alt job, pentru ca in Romania a fi bugetar, a ajuns sa fie cumplit de dureros, deoarece ni se creaza o imagine cum ca am fi niste cersetori indolenti, incapabili, promovati pe baza de pupincurism... ne-am inrait fata de aproape si ne lasam indobitociti de profitori.
  • +2 (4 voturi)    
    horror (Miercuri, 11 august 2010, 19:37)

    unu [anonim]

    Pana acum l-am facut nesimtit, marsav, incult, incompetent etc.
    Acum nu mi-a ramas decat un singur cuvant : CANALIE

    Semneaza un medic care se cara din tara asta.
    Un medic care lucreaza 10 ore pe zi si face garzi pentru 1300 lei.Un medic care nu ia spaga.
    Pentru aia care au votat CANALIA : va meritati soarta.
    Pentru cei care nu l-au votat: dati-l jos repede ca e de rau.
    • -1 (3 voturi)    
      Esti cu medic cum sunt eu popa (Joi, 12 august 2010, 0:44)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui unu

      Dute nene si te culca.

      Pleci din tara ca nu poti sa iei spaga, asta-i problema ta ?!? E mai usor sa-l injuri pe basecu sau sa te cari decat te pui contra sistemului, nu ?

      Cine ai vrea sa faca curat in bostanaria voastra, femeia de serviciu ? Faceti-va singuri curat in bostanarie, nu-i vina noastra ca sunteti spagari si va tineti spatele unu la altu.

      Nici noi nu ne cacam bani, sa stii, si la noi e ca la ruleta rusesca: azi salariat maine somer. Da pana acum n-am gasit doctoru care sa refuze plicul, al dracu nu te mai da mare ca taman tu erai ala antispaga si de nefericit de esti pleci din tara...
  • -2 (6 voturi)    
    are dreptate Basescu (Miercuri, 11 august 2010, 20:46)

    mihai [anonim]

    Un bugetar care vine acasa zilnic la ora 16 fix poate castiga bani si din al doilea job. Eu lucrez in mediul privat, nu sunt bugetar, salariu decent ( > 2500 ron ), un job care imi ocupa 8-10 ore pe zi, si totusi mai lucrez si suplimentar in timpul meu "liber", de unde mai am un venit tot decent ( si legal, declarat ). Deci se poate. Nu o sa plang niciodata de mila un bugetar care "lucreaza" 4-6 ore pe zi si apoi se plange ca nu-i ajung banii.
  • 0 (0 voturi)    
    Scuipator in obrazul guvernantilor (Joi, 12 august 2010, 9:20)

    Lynn Dick [anonim]

    Asta as vrea sa fie al doilea job al meu. Unde mai pui ca il l-as face si cu placere.
    Bonusul ar fi cativa scuipati pe mutra lui Basescu.
  • 0 (0 voturi)    
    Mesaje subliminale (Joi, 12 august 2010, 10:14)

    vasile vasile [anonim]

    Titlul articolului transmite mesajul subliminal ca e doar o chestie de vointa (respectiv de lene), altfel joburi (primul, al doilea, al saptelea) se gasesc pe toate drumurile, nu?
    Titlul corect si onest ar fi fost "Scaderea salariilor v-a determinat sa va CAUTATI inca un job?", iar un demers publicistic pe tema asta trebuia neaparat sa intrebe si "Ati reusit? Unde, cum, cit de usor, pe ce bani?" etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce job sa-ti gasesti cand sunt atatia someri ? (Joi, 12 august 2010, 10:24)

    mihai [anonim]

    In primul rand ar trebui sa fii fericit daca ai un job in vremurile astea...

    Copii nostri vor invata carte de la parinti pentru ca nici un om capabil nu o sa-si mai doreasca o cariera in invatamant. Vor ramane in scoli numai aceia care nu au reusit sa se integreze in mediul privat, profesori slab calificati sau care nu sunt intregi la minte...

    O sa mergem in spital pentru o operatie si de noi se vor ocupa chirurgi care au intrat la medicina cu nota 2 si absolvit cu 5. De ce ar sta o asistenta pe 7 milioane cand poate castiga 1000 lire in UK ?

    Celor care ne conduc nu le pasa de treburile astea. Ei merg in Israel sau Viena pentru probleme medicale... Odraslele lor invata la scoli private...
    Ei nu dau doi bani pe restul lumii, pe tara asta.
  • +1 (1 vot)    
    Cred ca stiu ce vor face profesorii dupa ore.. (Joi, 12 august 2010, 10:47)

    mihai [anonim]

    Vor merge la cersit! Acesta va fi al doilea job.
    Vor sta la semafor asteptand sa primeasca un banut ca sa-si cumpere medicamente.

    Cum poate un absolvent sa accepte sa fie profesor cu un salariu de incadrare de 5 milioane? Ce va face o profesoara? Dimineata la ore si seara danseaza la bara?
    Asta e modelul pe care vrem sa-l dezvoltam? Acesta sa fie exemplul dat la generatiile care urmeaza?

    Tara asta nu are nici un viitor pentru ca nimeni nu lucreaza pentru viitorul ei. Tot ce se dezvolta este doar un efect colateral al afacerilor in care sunt implicati toti din clasa politica.
  • 0 (0 voturi)    
    pai ? (Joi, 12 august 2010, 12:18)

    Emil [anonim]

    Multi dintre cei care au comentat aici probabil auterminat scoala de ceva vreme , ma intreb cati ar mai fi putut face acest lucru (sa comenteze) daca invatatorul, profesorul avea al doilea job si il lasa analfabet , ?. In principiu profesorii sunt dedicati , au nevoie de orice minut pentru documentare , odihna , sa poata fi competitivi in ceea ce fac ( ne invata pe noi toti inclusiv pe asistenta si medicul care pleaca sau nu in strainatate).

    Poate (presupun si eu cu o oarecare doza de indignare) profesorii domnului Basescu au avut toti un al doilea job si l-au cam neglijat la ore.

    Promovez ideea ca o persoana care vrea sa se faca medic sau profesor (probabil mi sunt copii care vor sa fie aceste specii pe cale de disparitie , cand vor creste mari) sa aiba obligatoriu 4 clase , atat , si orele sa fie maxim 10 /saptamana (2/zi) si in rest la constructii sau zona verde (pentru relaxare)
    • 0 (0 voturi)    
      apropo de alfabetizare (Joi, 12 august 2010, 17:30)

      Bug [anonim] i-a raspuns lui Emil

      Inaintea semnelor de punctuatie nu se lasa spatiu; dupa insa, este obligatoriu.
  • 0 (0 voturi)    
    sa ne plangem... ca sa ne treaca timpul... (Joi, 12 august 2010, 18:37)

    mihaitza [anonim]

    problema e cam asa: vrem sa muncim putin, sa ne dea statul bani multi, sa primim si pe delaturi si sa avem si gura mare...
    cei mai multi profesori pe care i-am vazut eu sunt lenesi, carcotasi, aroganti si tupeisti. Si am vazut multi... eu am incercat sa fiu altfel de profesor si am reusit. Ba mai mult, regula mea a fost clara: nu meditez copii din clasele mele. Si am predat cu aceeasi pasiune si la scoala si in privat. Si banii au fost suficienti. Daca nu vor sa mediteze, pot sa colaboreze la alte activitati, sa creeze grupuri de activitati, sa caute sponsorizari sau sa puna taxa de participare pentru ele, sa creeze materiale utile. Cei de limbi straine pot traduce, cei de romana pot corecta texte, cei de sport, arte etc pot infiinta cluburi private, cei de geografie pot propune calatorii. De ce nu se preocupa? Asteptam sa pice para malaiata si intre timp ne plangem ca e greu?
    Cand am trecut la nivel universitar, mergeau studentii dupa mine pe hol sa le mai spun una-alta. asa ca am inceput sa ma duc cu ei la un suc in campus sau sa stau pe scari, apoi am trecut la un cabinet, apoi am inceput sa organizam activitatile. Si stiti ceva? Facultatea ne-a dat si bani, si materiale pentru ele si mi-au creat si o activitate speciala echivalenta in ore ca sa fiu platita. sigur ca m-am plimbat multe luni cu studentii dupa mine pe culoar.... Iar dupa aceea au venit si alte persoane sa ceara sa li se dea si lor conditiile respective, ca gasesc si ei ceva de facut ... ca sa ia banii!!!! Asta e mentalitatea... tu da-mi banii ca gasesc eu ceva praf de aruncat in ochi! Ei bine, nu! Daca profesorul raspunde unei nevoie reale, atunci se vor crea conditii.
    Parintii se plang pe aici... dar ce fac in comitetele de parinti? de ce nu sunt inspectoratele inundate de plangeri? de ce nu este directorul tras la raspundere saptamanal cu o lunga lista de plangeri ale copiilor? de comoditate, a profesorilor si a parintilor....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by