Ministrul Transporturilor a semnat un memorandum privind lansarea procedurilor de atribuire a contractului de concesiune de lucrari pentru proiectarea, finantarea, construirea si intretinerea Autostrazii Comarnic- Brasov (Codlea)-Fagaras. Ministerul Transporturilor considera ca este necesara demararea procedurilor de atribuire in regim de concesiune a autostrazii, un motiv fiind si faptul ca in urma renegocierii contractului pentru realizarea autostrazii Brasov-Bors, firma Bechtel a renuntat la constructia unor tronsoane, inclusiv la Tronsonul 1A Brasov (Codlea)-Fagaras, acceptand solicitarea partii romane ca acesta sa fie scos la licitatie.

  • "Memorandumul a fost supus aprobarii Guvernului avand invedere ca Ministerul Transporturilor propune, pentru constructia unei legaturi rutiere de mare viteza intre vestul varii (frontiera de la Nadlac dintre Ungaria si Romania) si litoralul Marii Negre (Constanta), realizarea unei alternative la tronsonul de Autostrada Sibiu-Pitesti prin construirea in regim de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov (Codlea)-Fagaras, in conditiile sustenabilitatii economice si financiare, care se va conecta la Autostrada Bucuresti-Ploiesti-Comarnic, parte a Autostrazii Bucuresti-Brasov", informeaza Ministerul Transporturilor.

Romania are la activ un esec resunator in ceea ce priveste lucrarile de la tronsonul Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro. Acum se cauta noi investitori.