CNADNR: Constructorii nu au finalizat tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti pana la data limita/Incep penalitatile

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 15 decembrie 2011, 14:07 Economie | Companii


Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca pana pe 15 decembrie lucrarile de constructie pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei- Ploiesti au fost finalizate doar pe sectorul construit de Spedition UMB, adica intre 48+200 si km 62+000. In schimb, Euroconstruct Trading 98 SRL si SC Pa&Co International nu au finalizat lucrarile de constructie pe sectoarele lor. Astfel, CNADNR va aplica prevederile contractuale referitoare la penalitatile de intarziere (0,05%/zi), calculate la restul lucrarilor ramase de executat, pana la data finalizarii lucrarilor.

Aceste penalitati urmeaza sa fie calculate de consultantul S.C. Consitrans SRL, desemnat pentru supervizarea lucrarilor de constructie.

Termenul estimat de finalizare pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti este trimestrul II 2012.

Companiile Spedition UMB, Pa&Co International si Euroconstruct Trading 98 s-au angajat in luna mai sa finalizeze toate lucrarile la tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti pana pe 15 decembrie 2011.

  • Atribuirea contractului pentru segmentul Moara Vlasiei-Ploiesti a starnit, de-a lungul anilor, o serie de controverse, atat din cauza intarzierii lucrarilor, cat si din cauza unor plati ilegale. UMB si Tehnostrade sunt controlate de Dorinel Umbrarescu, Euroconstruct de Dan Besciu, iar PA&CO International de Costel Casuneanu, oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului".

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Pa&Co International SRL - SC Euroconstruct Trading 98 SRL - SC Tehnostrade SRL au semnat pe 25 mai 2011 un act adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a diferendului survenit ca urmare a Notificării de Reziliere transmise de Companie în ceea ce priveşte Contractul de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Bucureşti-Braşov km 19+500 – km 62+000.

Prin actul adiţional menţionat Antreprenorul s-a angajat să finalizeze toate lucrările ce fac obiectul contractului semnat pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti până la data de 15 decembrie 2011. Asocierea, precum şi fiecare dintre membrii săi, au renunţat la a solicita costuri suplimentare care ar fi mărit cu 47% valoarea contractului.

Totodată, firmele menţionate au renunţat şi la dreptul de a solicita, ulterior semnării acestui act adiţional, la orice extensie de termen, costuri suplimentare, penalizări, daune, precum şi la orice altă pretenţie materială/financiară decurgând din Contract", se arata intr-un comunicat al CNADNR.​

CNADNR transmisese o notificare de reziliere pe 18 aprilie sustinand ca antreprenorul a abandonat lucrarile de constructie la autostrada pe sectorul cuprins intre km 46+500 si km 48+200, fapt ce incalca grav prevederile contractuale.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3610 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    mda (Joi, 15 decembrie 2011, 14:15)

    eu [anonim]

    imi imaginez ce autostrada de 3 lei a iesit la buleala... se angajeaza sa faca o autostrada in 3 ani, si tehnic efectiv se lucreaza numai 1 an

    in germania inca exista multe sectiuni de autostrada finalizate de pe vremea lui hitler din anii 30
  • -1 (1 vot)    
    praf in ochii prostilor (Joi, 15 decembrie 2011, 14:52)

    eu [anonim]

    "penalitatile de intarziere (0,05%/zi), calculate la restul lucrarilor ramase de executat, pana la data finalizarii lucrarilor. "

    Bun, daca ei "stabilesc" ca mai au de facut lucrari in valoare de 100.000Eur dintr-un total de 100 mil (dau niste cifre aiuristice), asta inseamna 5000 Eur pe zi de intarziere. presupunand ca intarzie o jumate de an, asta inseamna 900 mii.... din 100 de mil, e praf in ochii prostilor....
    • +2 (2 voturi)    
      vorbesti si tu ca sa nu taci... (Joi, 15 decembrie 2011, 15:11)

      dude [anonim] i-a raspuns lui eu

      pai nu ei stabilesc stadiul in care se afla. tu nu ai citit ca is la stadiul de 54%? pai cat ii 46% din contract? tu chiar ca dai niste cifre aiuristice...

      nu teai gandit ca poate ochiul prostului ii atata de rosu de manie ca i se pare tot timpul ca vede praf?
  • +1 (1 vot)    
    Spedition UMB (Joi, 15 decembrie 2011, 16:44)

    Paulp [utilizator]

    Din articol se intelege ca doar Umbrarescu si-a facut treaba (Spedition UMB), Casuneanu (Pa Co) si Euroconstructu sint buni de plata.

    Mai bine il lasau pe Umbrarescu sa faca tot si era gata demult, dar asa e cind nu le mai ajunge cascavalu....
  • 0 (0 voturi)    
    Dorel -managerul de risc de la CNADNR (Joi, 15 decembrie 2011, 20:12)

    Cristi [anonim]

    este incorect din punct de vedere practic (al finalitatii) sa stabilesti intr-un contract cu prestatorul penalitati de intarziere pentru partea neperformata. In cazul de fata, sa faci o autostrada 54% si sa penalizezi doar ceilalti 46% nefacuti inseamna ca 54% din autostrada iti sta fain-frumos "bibelou" terminata si fara trafic din cauza celorlalti 46%. Si daca era 99% gata, daca iti lipseau chiar si 10 metri, aia 10 metri (pe care stabilesti tu penalitati) sunt esential pentru restul de 60kilometri. Aici ar trebui principiul "totul sau nimic". Si da, sunt de acord ca trebuie sa distingi si intre prestatori care au facut tronsoane diferite. Asadar, corect cred ca e sa pui penalitati per tronsor (care e alocat unui singur prestator/consortiu) la valoarea totala a lucrarii.

    Pe langa, faptul ca utilitatea unei autostrazi construite 1% vs. una construita 99% e tot "0", exista si un efect pervers pe care-l poti sesiza: iti face unul autostrada la 90%, il platesti/decontezi lucrarile (care inglobeaza profitul sau), caci altfel iti taxeaza el penalizari pt 90% din lucrari, si tu CNADNR te "infurii" si aplici clauze de penalitati pentru 10%, care in majoritatea cazurilor sunt doar o miiica retezare din profiturile deja incasate de la tine de constructor. IL DOARE IN PAISPE pe CONSTRUCTOR de alea 10% nefacute, dpdv al cash-flowului, pt ca daca are 90% facut si iti pune 0.05% zi penalitati, in 6luni si ceva si-a facut din penalitati cele 10%..

    poate parea absurd, si pot fi contrazis prin alte argumente pertinente(de genul, nu ii va da nimeni lucrari din nou acelui constructor, etc; ); dar ceea ce vreau sa arat e ca aceste contracte nu sunt atat de drastice si nu permit in mod real o gestionare buna a banului public sau un management de risc al banului public.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by