CNADNR a pus in functiune varianta de ocolire Caransebes

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 22 decembrie 2011, 13:59 Economie | Companii


Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat punerea in circulatie a variantei de ocolire Caransebes. "Punerea in functiune a variantei de ocolire Caransebes este extrem de importanta pentru fluidizarea DN6 care devine tot mai mult o alternativa la traversarea Vaii Oltului pentru iesirea din tara", a declarat secretarul de stat Alexandru Nazare.

El a mai spus ca in acest an a mai deschis circulatiei centura Domasnea si toti kilometrii de pe centura Drobeta Turnu Severin. "In total in acest an am deschis circulatiei 45 de kilometri de variante ocolitoare in valoare de 165 milioane euro", a precizat Alexandru Nazare.

Varianta de ocolire Caransebes are o lungime de 12,08 km, lucrarile fiind executate de Copisa Constructora Pirenaica SA. Valoarea contractului este de 30,2 milioane euro fara TVA. Pe traseul variantei de ocolire sunt prevazute 10 poduri, pasaje si viaducte de lungimi considerabile, fiind traversate raurile Sebes si Timis, caile ferate CF 917 si CF 900, drumul national DN 68, paraurile Potoc si Zlagna, precum si mai multe vai, 30 de podete, 4 noduri, 5 intersectii amenajate in forma de sensuri giratorii si un Centru de Intretinere. Lucrarile au fost finantate de catre Uniunea Europeana prin ISPA. Perioada de garantie este de 2 ani.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3677 vizualizari

  • -7 (11 voturi)    
    Poate ne explica cineva (Joi, 22 decembrie 2011, 14:25)

    Luk [utilizator]

    cum se face ca majoritatea portiunilor de autostrada terminate SUNT PARALELE CU granita de VEST?

    A, mai avem si o autostrada care duce spre bunul nostru vecin Marea Neagra.

    Cine se straduieste atat de mult sa nu putem avea fluxuri de bunuri si persoane spre UE?
    • +1 (13 voturi)    
      Bucuresti ??? (Joi, 22 decembrie 2011, 14:51)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Luk

      Capitala s-a dezvoltat haotic fara a fi un nod comercial .Odata cu finalizarea autostrazilor ce ne leaga de vest capitala va pierde din punct de vedere economic teren in fata zonelor de pe langa autostrada ,cu terenuri mult mai ieftine si cu conexiuni rutiere foarte rapide .Sigur ca afaceristii de carton din Bucuresti fac totul pentru a-si piede afacerile cat mai tarziu veniturile .Autostrada Sibiu Nadlac va avea o portiune intre Deva si Lugoj care se va finaliza cat mai tarziu cu putinta .
      • 0 (6 voturi)    
        E un punct de vedere interesant... (Joi, 22 decembrie 2011, 15:02)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui marius

        Multumesc si Sarbatori Fericite!
    • +5 (9 voturi)    
      hai sa numaram steagurile (Joi, 22 decembrie 2011, 14:53)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Luk

      De parca am avea vreo 50 de autostrazi si trebuie sa facem statistica: Campia Turzii-Gilau este cam in 45gr. pe granita de vest, dar fiindca drumul duce la Oradea sau Zalau, este exact unghiul care trebuie.

      Centura ocolitoare Sibiu este cat se poate de spre Vest.
      Centura ocolitoare Pitesti este intr-adevar paralela, dar avand in vedere ca A1 ar trebui s-o ia spre Salatrucu - Caineni, nu vad cum ar fi putut-o face altfel.
      Daca esti din zona Olteniei ai tot dreptul sa fii ofticat, dar in conditiile in care ati avut ministru al transporturilor oltean care a pus doar frane, ce pot sa spun? Aduceti unul mai bun data viitoare.
      Uite, macar Boagiu ii da tare cu autostrada spre Constanta....
      • +5 (9 voturi)    
        nu are rost... (Joi, 22 decembrie 2011, 15:48)

        dude [anonim] i-a raspuns lui Io

        sa te chinui sa ii raspunzi. aberatiile astea cu paralel cu granita le scrie peste tot pe net(eu am vazut de vreo 5-6 ori!)... este postac USL. oamenii se pot convinge singuri despre ce e vorba din sursa oficiala(Ministerul Transporturilor): http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=71

        lucrearea asta este superba si ii pacat ca nu se explica de ce este foarte foarte foarte buna! de exemplu acum daca vi de catre sibiu catre nadlac va exista o ruta alternative foarte OK..cea prin Hateg-Caransebes-Lugoj-Timisoara pe langa cea pe la cosava sau pe langa mures la arad. mai mult decat atata cu o ocolire destul de mica din bucuresti se poate evita traficul de calvar de pe valea oltului mergand prin Craiova-severin-caransebes-lugoj-timisoara-arad-nadlac pentru ca acum sau facut centuri aproape peste tot si sunt doar cateva sate de parcurs...cred ca diferenta este de vreo 30 km dar la timp se castiga sigur! eu asta asi astepta de la Hotnews ... sa faca o analiza a impactului deschiderii ca sa stie si lumea pe unde sa o ia acuma ca sa deschis X,Y sau Z. din pacate aici nici MT nu face destul.
        • 0 (4 voturi)    
          :)) (Vineri, 23 decembrie 2011, 4:27)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui dude

          Bun, am ajuns si postac USL...

          Tarile in care exportam cel mai mult sunt Germania, Italia si Franta, ok?
          Cei mai multi romani lucreaza in Italia, Spania si Germania.

          Cui ii servesc steguletele dumitale?

          Acuma, daca unul dintre cei care citesc articolul asta au calcat pe un metru de autostrada (facut dupa revolutie), in drum spre o capitala a unei tari din UE, sa-mi dati cu minus pana o sa ajung, din nou, baiat serios, ok?

          Pana atunci....
      • 0 (4 voturi)    
        Stimate domnule (Vineri, 23 decembrie 2011, 4:32)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Io

        1. Semicentura Sibiului e in centrul Romaniei. Nu are o anumita directie, ok?

        2. Dumneata contrazici chiar secretarul de stat din CNADNR care spune "Punerea in functiune a variantei de ocolire Caransebes este extrem de importanta pentru fluidizarea DN6 care devine tot mai mult o alternativa la traversarea Vaii Oltului pentru iesirea din tara".

        O ALTERNATIVA, intelegeti?

        Principala ruta spre Vest NU TRECE PE ACOLO!

        Sarbatori fericite!
      • +1 (1 vot)    
        Olteni bucurosi (Vineri, 23 decembrie 2011, 9:52)

        Olteanu [anonim] i-a raspuns lui Io

        Boagiu are radacini in Desa, Dolj iar Berceanu este, din cate stiu, valcean.
        DN6 ajuta mult Oltenia si este cel mai bun drum construit in ultimii ani. De la Bucuresti si pana la Timisoara, apropape toate orasele au centuri sau se lucreaza la ele si este modernizat pe majoritatea traseului.
        In urmatorii ani incepe in Oltenia constructia de autostrazi pe Coridorul IV Paneuropean (Nurenberg/ Dresda - Istanbul.
        Asa ca mai usor cu oltenii ofticati. :)
    • +3 (5 voturi)    
      Paranoia (Joi, 22 decembrie 2011, 16:25)

      Slamahawk [anonim] i-a raspuns lui Luk

      Care tronsoane sunt paralele? Timisoara-Arad? Pai marfurile mai circula si pe directia Nord-Sud, nu doar pe directia Est-Vest...

      Daca am fabrica la Oradea si vreau sa livrez la Resita sau de la Suceava la Constanta ce fac?

      Autostrazile se fac pentru marfuri, nu pentru shopping la Viena.
  • +6 (6 voturi)    
    Super (Joi, 22 decembrie 2011, 15:12)

    Paul [anonim]

    Se mai face cate ceva...
    Nu este rau - macar de ar merge in ritmul asta. Daca se miscau asa cu mai cu talent de la inceput, azi aveam o infrastructura mai buna.
  • -5 (5 voturi)    
    enorm (Joi, 22 decembrie 2011, 15:36)

    dan [anonim]

    30 mil de euro fara TVA? adica 37 mil de euro pentru un drum in campie?

    3.7 mil euro pe km?
    • +6 (8 voturi)    
      ce nu ai inteles.... (Joi, 22 decembrie 2011, 15:52)

      dude [anonim] i-a raspuns lui dan

      tu ai citit articolul? ce nu ai inteles din fraza: "Pe traseul variantei de ocolire sunt prevazute 10 poduri, pasaje si viaducte de lungimi considerabile, fiind traversate raurile Sebes si Timis, caile ferate CF 917 si CF 900, drumul national DN 68, paraurile Potoc si Zlagna, precum si mai multe vai, 30 de podete, 4 noduri, 5 intersectii amenajate in forma de sensuri giratorii si un Centru de Intretinere." uitate la pozele de pe siteul MT (http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=71) si o sa te convingi ce lucrare e acolo.
    • +6 (6 voturi)    
      Aritmetica... (Joi, 22 decembrie 2011, 16:09)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui dan

      30.2 : 12.08 = 2.5 mil E/km, in care intra si 10 poduri si 30 podete.
      2.500 euro/m
      Eu zic ca e un pret normal...
    • +5 (5 voturi)    
      Uite aici (Joi, 22 decembrie 2011, 16:16)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui dan

      http://www.youtube.com/watch?v=Lxy2Jb29xtY

      Ti se pare un simplu drum de campie? Daca da, atunci mergi si-ti fa un control la ochi (e gratis cu trimitere de la medicul de familie).
    • +3 (3 voturi)    
      A propos de pret si TVA... (Joi, 22 decembrie 2011, 16:21)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Cele 7 mil. euro cu care statul roman a participat la proiect reprezinta exact TVA-ul pe care il incaseaza, deci lucrarea iese cam gratis...

      Pe de alta parte, din fotografia publicata de Romania Libera rezulta ca pretul centurii este de 40 mil LEI, adica sub 10 mil. euro, dar poate e o poza de la alta lucrare....
  • +1 (3 voturi)    
    centura (Joi, 22 decembrie 2011, 20:07)

    Eduard [anonim]

    lucrarea este una extraordinara, nu stiu unde se mai poate vedea asa ceva in tara ... este totusi o performanta ...

    acolo s-a lucrat zi si noapte in ultimele luni, a fost o mare nebunie, dar a iesit bine!
    felicitari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by