Transportatorii francezi sunt ingrijorati de deschiderea pietei interne pentru firmele din Romania si Bulgaria

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 29 decembrie 2011, 12:53 Economie | Companii


Cea mai mare federatie patronala franceza din sectorul rutier s-a declarat ingrijorata de deschiderea pietei de transport de marfuri pentru societatile romanesti si bulgare, care va avea loc incepand cu 1 ianuarie 2012, in conformitate cu dreptul european, relateaza agentia AFP.

De anul viitor, transportatorii romani si bulgari vor putea transporta marfurile de la o destinatie la alta in interiorul teritoriului francez, asa cum s-a intamplat in 2010 pentru alte intreprinderi europene.

Acestea vor fi autorizate, dupa un traseu international care are ca destinatie Franta, sa efectueze maximum trei operatiuni de transport, cu o intarziere maxima de sapte zile.

Pentru Federatia patronala de transport rutier (FNTR), "sosirea transportatorilor romani si bulgari pe piata franceza va genera noi tensiuni concurentiale din cauza costurilor sociale si fiscale foarte diferite", in general mult inferioare celor practicate in Franta.

Organizatia subliniaza, intr-un comunicat, ca "astazi, peste 40% din camioanele grele care circula pe teritoriul francez sunt straine".

Pentru a face fata acestei concurente, FNTR cere "restabilirea competitivitatii societatilor de transport rutier, in special prin reducerea deficitului de competitivitate cu vecinii directi precum Germania (...) si printr-o relaxare a costului muncii".

In Franta, toti timpii de activitate a soferilor sunt contabilizati si platiti, ceea ce nu este cazul in toate tarile europene, reaminteste FNTR, ceea ce reprezinta "un factor major de distorsiune a concurentei cu alte tari".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4664 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    Pai parca piata UE era libera???? (Joi, 29 decembrie 2011, 13:06)

    elisa [anonim]

    Si romanii sint ingrijorati de invazia de produse din FRANTA + oLANDA + ETC iar statul roman nu face nimic pentru protectia firmelor romanesti asa cum procedeaza restul tarilor din UE .
    DE CE domnilor guvernanti sau mai bine zis papusilor de la guvern ???
    Adica ei ne pot bloca pe noi dar noi nu ??
    • +8 (8 voturi)    
      Statul nu poate (Joi, 29 decembrie 2011, 15:05)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui elisa

      Conform aquis-ului comunitar guvernul nu poate adopta o politica protectionista fata de celelalte state din UE, insa noi ca si cetateni putem face asta, prin a cumpara preponderent produse romanesti, prin constituirea de ONG-uri care apara drepturile producatorilor romani s.a. FNTR nu e o organizatie a statului, e o asociatie oarecare. Comparat cu romania ar fi ca si cand Cutu-Cutu ar spune ca cainii francezi nu au voie in romania
      • -1 (7 voturi)    
        teoretic ai dreptate dar (Joi, 29 decembrie 2011, 15:56)

        elisa [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        du-te putin prin europa si vei vedea reversul medaliei .
        Peste tot in LUME fiecare tara isi protejeaza firmele autohtone.Nu vezi in Grecia decit produse made in Greece +2-3% produse de import , la fel in Italia, Franta, Germania ,Anglia ..Vezi ultimul scandal cu Parmalat / Danone cind Berlusconi ia spus lui Sarkozi sa-si vada de oile lui ca nu are ce cauta in Italia .
        In schimb in RO e macel , noi nu putem sa vindem produse de ex alimentare in afara tarii .Simplu cine domina vinzarile dicteaza pe piata.
        Sa-mi spui si mie in ce lant de magazine din UE vezi produse made in RO ? Eu nu le-am gasit nicaieri .
        De multe ori statul ca si entitate mai are si organisme de control care pot apasa subtil pe butonul rosu .Alte tari o fac la vedere .Cui nu-i convine sa plece in tara lui .Sec.
        Dar ai nostrii "papagali" din guvern tac .
        • +8 (8 voturi)    
          exista magazine cu produse romanesti... (Joi, 29 decembrie 2011, 18:35)

          ion [anonim] i-a raspuns lui elisa

          ... in Italia. De asemenea, am vazut produse romanesti si in supermarketuri (in special mezeluri).

          Nu abunda in produse romanesti, dar ele exista.
        • +1 (1 vot)    
          N-ai dreptate (Joi, 29 decembrie 2011, 23:55)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui elisa

          O economie competitiva produce majoritatea produselor pe care le consuma pe plan local, la costuri care fac importurile necompetitive. Intr-o economie sanatoasa, doar produsele care necesita resurse care nu-s disponibile local se importa. Se mai importa in mod tipic produse care tin de moda sau de satisfacerea unor nevoi care nu-s imediate - otet balsamic din Italia, vin din Franta sau Chile, sare de mare din Grecia etc. in RO, de exemplu.

          Faptul ca noi nu suntem in stare sa ne producem propriii morcovi, cartofi, faina, malai, carne de porc si de vita, gaste, rate, pantofi, haine, ciocolati etc. e vina noastra, nu a masurilor protectioniste din alte state europene.
          • 0 (0 voturi)    
            . (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 11:58)

            Closed [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

            Ai si n-ai dreptate. Pe de o parte, lipsa capacitatii de productie autohtona vine dintr-o impotenta proprie, din lipsa unui spirit antreprenorial. Pe de alta parte, daca te vei apuca sa produci ceva, vei fi obligat sa concurezi cu producatori mult, mult mai puternici, cu experienta in domeniu, cu sisteme de productie si distributie dezvoltate, testate si validate de piata. Daca tu nu reusesti sa produci morcovii la un pret echivalent sau mai mic decat al celor de import, nu vei vinde mai nimic, pentru ca majoritatea comerciantilor va prefera importul.
      • +6 (6 voturi)    
        cutu, cutu... (Joi, 29 decembrie 2011, 19:03)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        Problema in Franta e mai mare, deoarece in mare parte e un stat socialist. Iar cand asociatia aia de Cutu Cutu isi arata coltii, se blocheaza drumurile, orasele, si inevitabil economia.
        Deoarece ei stiu sa latre, iar statul ii asculta, ca nu prea are ce sa le faca.
  • +2 (4 voturi)    
    romanii (Joi, 29 decembrie 2011, 13:07)

    george [anonim]

    daca nu vom lucra pe aceleasi preturi ca francezi, iar o sa iasa scandal intre franta si romania, si o sa ajunga la revolte intre transportatori francezi si soferi romani
  • +20 (20 voturi)    
    nu ar trebuii sa-si faca griji (Joi, 29 decembrie 2011, 13:10)

    FLORIO [utilizator]

    Ca si ei sunt pe piata romaneasca cu toate porcariile lor. Au intrebat ei comerciantii nostrii daca sunt de acord ca sa vina ei aici cu produsele lor?
    • -7 (9 voturi)    
      ar trebui sa ne facem noi grji nu ei (Joi, 29 decembrie 2011, 14:04)

      george [anonim] i-a raspuns lui FLORIO

      sunt 2 chestii total diferite, una e sa cumperi un produs finit si alta e un serviciu, eu nu ma refeream fix la serviciu.
      eu ma refeream asa cum e scris si in articol la pretul de dumping pe care il folosesc romani pentru a face un serviciu.
      lucrezi in tarnsporturi?
      acelasi lucru cum am facut si cand am inceput sa plecam in spania la munca si sa au scazut aia salariile foarte mult din cauza romanilor.
      noi ne furam singuri caciula n romania in legatura cu transporturile asa ca am alta parte nu am nici o speranta ca vom fi altfel
      • 0 (0 voturi)    
        Dumping? (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 12:01)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui george

        Poate nu stii ce inseamna dumping. Romanii si bulgarii nu au nevoie de preturi de dumping, ei pot practica preturi mai mici pentru ca au costuri mai mici cu salariile, cu intretinerea mijloacelor de transport, cu impozitul pe profit samd. Dumping e atunci cand vinzi sub pretul de productie, ceea ce nu e cazul aici.
  • +10 (10 voturi)    
    Nu ma intereseaza (Joi, 29 decembrie 2011, 13:41)

    Atreus [anonim]

    Ca francezii plang ca niste sugari ca vin romanii sa le ia joburile. Cand o sa fie costul muncii in franta ca cel din romania mai discutam. Pana atunci sa se obisnuiasca cu salarii corespunzatoare productivitatii lor
  • +18 (18 voturi)    
    Serios!? (Joi, 29 decembrie 2011, 13:44)

    traian [anonim]

    Nu stiu de ce traiesc cu senzatia ca in unele zone ale UE a functionat un sistem economic deloc indepartat ca si principii sau mentalitati de ceea ce am trait noi in estul batranului continent! Constat ca in economiile vestice unii de abia acum descopera ce inseamna concurenta si piata libera...Poate ma insel dar cred ca si prin alte zari pare sa functioneze sistemul baronilor locali,zonele de influenta locala...Unde o fi capitalismul ala feroce in care cei slabi si neperformanti ies in decor si manaca seminte din tribune?
  • +11 (11 voturi)    
    Cainele si catelul (Joi, 29 decembrie 2011, 13:45)

    ZNU [utilizator]

    O fabula parca scrisa pentru francezi...
  • +9 (9 voturi)    
    liberte, egalite, fraternite (Joi, 29 decembrie 2011, 13:52)

    rt [anonim]

    da nu si brinza mon frere. marea natiune franceza e formata si din tiristi. magrebieni sau nu.
    deci cum spuneam: liberte, egalite, fraternite
  • +9 (9 voturi)    
    competitivitate (Joi, 29 decembrie 2011, 16:23)

    Lolek [anonim]

    Asa patesc cei care isi fura caciula. Francezii au tot fugit de concurenta interna (preturi minime de transport, rigiditatea pietei de munca, etc.) pana cand i-a prins din urma concurenta din partea celorlalti din UE. In special din est: polonezi, sloveni, cehi, cat de curand si romani.

    Poate invatam ceva din asta si cand facem legi ne gandim nu doar la ce se intampla intre granite, ci si la ce se intampla pe la altii din jur, chiar in domenii unde nu avem inca reguli UE. Ma gandesc aici in principal la fiscalitate...
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Joi, 29 decembrie 2011, 16:46)

    dragos234 [utilizator]

    Transportatorii francezi sa ia un Rudotel si sa se calmeze.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by