Gigantul comercial german a raportat o scadere puternica a profiturilor in anul 2011, dupa ce consumatorii europeni si-au redus cheltuielile pe fondul crizei economice din Europa, informeaza BBC.

Profitul net a scazut cu 26% in 2011, ajungand la 631 de milioane de euro, iar anul acesta nu se asteapta o evolutie mai buna, a anuntat Metro.

De asemenea, directorul executiv, Olaf Koch, numit la inceputul acestui an, a avertizat ca va apela la taieri ale cheltuielilor, insa exista un mare potential in ceea ce priveste cresterea productivitatii.

Vanzarile celei mai mari filiale a companiei, Metro Cash and Carry, au crescut cu 0,2% anul trecut, ajungand la 32,2 de miliarde de euro.

Alte doua filiale, Media Saturn (cel mai mare lant de magazine electrice din Europa) si Galeria-Kaufhof, au raportat scaderi ale vanzarilor. Media Saturn a inregistrat venituri de 20,6 miliarde de euro in 2011, in scadere cu 1,9% fata de 2010, in timp ce Galeria-Kaufhof a avut o scadere de 3,7%, anul trecut, cu vanzari totale de 3,4 miliarde de euro.