Inspectorul sef al Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), Virgiliu Cucliciu, a facut luni o declaratie suprinzatoare. "Este evident ca au fost amendate firme ale unor oameni care ocupa pozitii politice, fosti sau actuali secretari de stat, directori din institutiile publice, care au fost obisnuiti sa se simta protejati pentru toate ilegalitatile pe care le faceau", a spus Cucliciu. Acesta considera ca atacurile mass-media asupra sa sunt generate de numarul mare de controale realizate de ISCTR in ultima perioada.

Virgiliu CucliciuFoto: AGERPRES

Potrivit sefului ISCTR, aceste controale care au avut ca efect amendarea transportatorilor care nu respecta legea. "Le aduc la cunostinta pe aceasta cale ca nu ma voi lasa intimidat de presiunea pe care o exercita asupra mea, indiferent de natura ei. Exista o singura intrebare: de ce nu a existat aceasta presiune cand controlul era asigurat de ARR. ISCTR a dat un numar record de amenzi, in valoare totala de peste 2 milioane de euro, in doar o luna de zile, iar acest lucru sigur deranjeaza mafia transporturilor", a mai spus Virgiliu Cucliciu.

  • UPDATE Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a solicitat Corpului de Control din cadrul ministerului să efectueze un control tematic la ISCTR. Potrivit ministerului, controlul are ca obiectiv verificarea activitătii defăsurate de ISCTR de la înfiintare, în decembrie 2011, si până în prezent.

”Înfiintarea ISCTR în decembrie 2011 a fost o decizie foarte importantă pentru eficientizarea controlului în transportul rutier. Faptul că în ultima perioadă de timp au apărut anumite controverse legate de activitatea noii institutii reclamă o verificare amănuntită din partea Ministerului, astfel încât obiectivele pe care ni le-am asumat prin înfiintarea ISCTR să fie aduse la îndeplinire”, a precizat Nazare.

Guvernul a aprobat, in noiembrie 2011, o Hotarare privind functionarea ISCTR, institutia desfasurandu-si activitatea incepand cu data de 4 decembrie. ISCTR a preluat, de la aceasta data, atributiile de inspectie si control in trafic privind respectarea reglementarilor interne si internationale in domeniul transporturilor rutiere exercitate pana atunci de catre Autoritatea Rutiera Romana - ARR, Regia Autonoma "Registrul Auto Roman"- RAR si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - CNADNR, cu exceptia controlului desfasurat de catre CNADNR in punctele de trecere a frontierei de stat a Romaniei.

  • N.Red. HotNews nu a reusit sa-l contacteze pana la aceasta ora pe Virgiliu Cucliciu. Vom reveni cu amanunte