Ovidiu Silaghi, ministrul propus pentru Transporturi: Cred ca TAROM ar fi de vandut in totalitate, si CFR Marfa doar o parte

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 7 mai 2012, 12:39 Economie | Companii


Ovidiu Silaghi, ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor si Infrastructurii, a declarat luni la Parlament ca "TAROM ar fi de vandut in totalitate, si CFR Marfa doar o parte". Silaghi a mai spus ca "privatizarea CFR Marfa este prinsa in acordul cu FMI, poate momentul nu este cel mai bun, iar compania Deloitte va face testul investitorului privat, si, daca acest test iese corespunzator, vom continua, daca nu, vom regandi procesul", relateaza Agerpres.

In privinta TAROM, Silaghi a spus ca in UE doar Finlanda si Portugalia au participatii semnificative la companiile aeriene.

Reamintim ca, potrivit calendarului in vigoare convenit cu FMI, Romania ar trebui sa vinda pe bursa anul acesta 20% din TAROM, in timp ce la CFR Marfa ar trebui privatizat pachetul majoritar de actiuni.

"Respectarea acordurilor cu FMI, Comisia Europeana si Banca Mondiala va fi o prioritate. De asemenea, vom acorda o atentie mare proiectelor cu fonduri europene", a mai spus Ovidiu Silaghi, care a primit avizul comisiilor de specialitate din Parlament.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3290 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    totul e de vanzare (Luni, 7 mai 2012, 12:45)

    cetatean.ro [utilizator]

    "Noi nu ne vindem tara"
    • +3 (7 voturi)    
      Sa nu va puna necuratul sa vindeti TAROM (Luni, 7 mai 2012, 13:33)

      titel [anonim] i-a raspuns lui cetatean.ro

      Avem nevoie de o companie nationala.
      Luati exemplu de la Germania, Franta, nu de la Ungaria, ca doar vedeti in ce groapa au ajuns.

      NU TOTUL trebuie supus regulii profitului.
      Altfel....de ce nu ai privatiza si SPP-ul, daca e asa ?
      De ce S UA nu privatizeaza sec ret service ?

      Unele lucruri, de imensa utiliate publica, sau importanta strategica TREBUIE sa ramana de stat.
      • 0 (2 voturi)    
        De ce? (Luni, 7 mai 2012, 15:29)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui titel

        Adic eu merg numai cu wizz ( unde platesc si 25 euro/segment de zbor) si mai rar cu Blue Air ca e mai scump, si concomitent, prin contributiile mele sociale sa subventionez pe cei care merg cu taromul?
        Adica cum ar veni asta? Nu am inteles analogia cu secret service, probabil esti prea subtil.
      • 0 (2 voturi)    
        companie nationala (Luni, 7 mai 2012, 16:40)

        Vlaicu si cu Vuia [anonim] i-a raspuns lui titel

        Chestia asta cu "companie nationala" e destul de relativa. De ce este Tarom-ul mai "nationala" decat BlueAir, ca avioanele amandouara au tricolorul pe fuselaj? Nici exemplul Frantei sau Germaniei nu este prea fericit, ca nici Lufthansa si nici Air France nu mai sunt companii "de stat" cam de mutisor. Sunt companii private, listate la bursa. Problema e ca Tarom-ul pierde bani intr-o veselie, ceea ce nici nu este greu in domeniul transportului aerian. Unei companii mici ii este greu sa reziste singura, mai ales daca este supusa interferentelor politice, asa cum este Tarom-ul. Problema e ca in actuala conjunctura economica o sa fie greu de gasit cineva sa investeasca in Tarom...
    • +5 (5 voturi)    
      pai.... (Luni, 7 mai 2012, 13:37)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui cetatean.ro

      .... nu noi, ei! Nu de aceea s-au zbatut atata sa dea jos guvernul MRU? V -ati luat dupa promisiuni si sloganuri?
      Ar trebui sa tragem bine aer in piept, ca maine s-ar putea sa fie si asta vandut.
      Foame mare!
  • -5 (7 voturi)    
    Nu credeam s-apuc si ziua asta! (Luni, 7 mai 2012, 12:45)

    anonim [anonim]

    ....In care nu voi mai sponsoriza Tarom!
  • +4 (12 voturi)    
    ce se intampla dupa privatizarea Tarom?! (Luni, 7 mai 2012, 12:53)

    vxy [anonim]

    Pretul biletelor se va dubla. (lovitura cu reversul)

    Romanii fara bani vor vedea avioanele Tarom din exterior (acum pot lua bilete si cu 99eur). (vom sta dincolo de fileu)

    Aeroporturile mici, gen Suceava nu vor mai avea curse, deci vor urma concedieri. (teren cu zgura)

    Romanii care inca mai lucreaza in aceasta industrie de top vor fi concediati si inlocuiti cu oameni din afara. (avantaj serviciu ei)
    • 0 (6 voturi)    
      Gresit (Luni, 7 mai 2012, 13:08)

      calamaru [anonim] i-a raspuns lui vxy

      Gresit. Iesind pe piata ca o companie privata, va trebui sa se adapteze urgent. Pentru a plati salariile in continuare, Tarom va trebui sa fie competitiva, ori asta inseamna scadere de preturi si/sau imbunatarirea serviciilor, astfel incat oamenii sa fie tentati sa zboare cu tarom. Pe langa asta, taromului nu i-ar strica un pic de concurenta mai serioasa pe rutele interne, ca acolo are monopol si are niste tarife de fluieri.

      De acord partial cu punctul doi, cursele considerate neprofitabile vor fi desfiintate, insa nu cred ca asta va duce la desfiintarea aeroporturilor respective. Mai sunt curse externe sau private care vin pe ele.

      Eroare si la punctul trei: romanii reprezinta mana de lucru ieftina pentru zona euro, ei fac ce fac si alti europeni insa la tarife mult mai mici, ceea ce inseamna avantaj serviciu romanii. :)
      • -1 (3 voturi)    
        Nu e gresit (Luni, 7 mai 2012, 13:59)

        vxy [anonim] i-a raspuns lui calamaru

        Daca tarom are preturi mari pe intern unde e concurenta de care spuneai ca sa scada pretul!!!

        Tarom va concedia managerii de top platiti acum cu 3000 de euro, va aduce straini pe care-i va plati cu 10.000 iar romanii vor ramane la spalat podele.

        Privatizarea nu inseamna un avantaj, vezi Petrom, Enel si alte companii care blocheaza dezvoltarea tarii prin energie scumpa si conditii stupide.
      • -1 (3 voturi)    
        Eronat (Luni, 7 mai 2012, 21:46)

        Anjo [utilizator] i-a raspuns lui calamaru

        Deja romanii nu mai reprezinta o mana de munca ieftina. Valul incepe sa se deplaseze spre rasarit. Curse nerentabile? Pai cumva regiile autonome de transport urban sunt cumva companii rentabile? Nu stiu daca in tara asta sunt 5 RAT care sa nu fie puternic sustinute de la bugetele locale. Ce ar trebui sa se faca? Sa se renunte la transport public in comun pentru ca nu sunt rentabile cursele? Asta este o aberatie. Si cazul RAT din Romania este intalnit si prin tari mai mari cu care incercam noi sa ne comparam.
    • +1 (1 vot)    
      Tarom (Luni, 7 mai 2012, 14:01)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui vxy

      Este absolut necesar ca transportul aero de pasageri sa fie privat. Nu are legatura pretul biletelor ( cresterea lor) cu privatizarea.. daca Tarom va avea politica de personal profesionist realizata s-ar putea sa isi scada costurile.. asa ca ar fi in avantajul dumneavoastra. Este adevarat ca o companie privata nu va mai plimba parlamentarii romani moca
      • 0 (2 voturi)    
        Spui tu (Luni, 7 mai 2012, 21:48)

        Anjo [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Personal profesionist? Pai privatii romani ar fi capabili sa puna doar pilor automat si sa reduca la zero numarul insotitorilor de zbor. Eventual mananci in avion mancarea ta de acasa. Ca sa reduca cheltuielile. Tu te auzi cand vorbesti?
    • 0 (2 voturi)    
      si (Luni, 7 mai 2012, 14:06)

      si [anonim] i-a raspuns lui vxy

      si acum platesti o gramada de bani pe biletul de la tarom.

      o parte este ceea ce platesti, exact, pe factura cand cumperi biletul.

      o a doua parte este ceea ce platesti, anual, ca subventie din impozitele din care altfel ai beneficia de autostrazi, spitale si parcuri.

      o a treia parte este ceea ce platesti o data la cativa ani, prin stergerea datoriilor aceleiasi companii; tot din impozitele dumitale.

      aduna toate aceste costuri si o sa vezi cat de jupuit esti de aceasta "mandrete" nationala.

      oamenii, insa, au o teribila inclinatie de a se simti bucurosi ca au reusit sa isi fure caciula singuri, chiar daca le degera urechile.

      faptul ca au resuit sa fure ceva ii incalzeste mai mult decat ii racoreste vantul inghetat pe la urechi.
      • +1 (3 voturi)    
        Preturi si taxe (Luni, 7 mai 2012, 14:22)

        vxy [anonim] i-a raspuns lui si

        Acum pot zbura cu 99 de euro cu tarom (cel mai mic pret de pe piata)
        Vom suporta in continuare sectorul aviatic prin - plata somajului pt cei concediati, dezafectarea unor aeroporturi interne, bilete la preturi mari platite companiilor straine.
        Fara Tarom voi zbura cu altii unde biletul va fi de 2-3 ori mai scump, deci voi scoate bani din buzunar.

        Solutia e rentabilizarea companie nu vinderea ei pe nimic. Tarom are 23 de avioane, numai pretul acestor avioane se apropie de 1 miliard iar astia vor sa o vanda pe nimic.
        • 0 (2 voturi)    
          Deja vu (Luni, 7 mai 2012, 21:50)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui vxy

          Pai si dupa ce o falimenteaza complet, nu vor respecta contractul de vanzare, respectiv investitii, mentinerea numarului de angajati, etc si va ajunge inapoi la statul nostru si noi vom da banuti sa cumparam alte avioane. Chiar nu v-ati saturat de asemenea manevre?
        • 0 (0 voturi)    
          Tarom-ul nu are avioane ! (Luni, 7 mai 2012, 22:59)

          IonescuG [utilizator] i-a raspuns lui vxy

          Avioane de un miliard ? ce m-am mai amuzat !
          Pai atunci ce sa mai zicem de companii adevarate cu 200-300 avioane ca Ryanair-ul ,Airberlinul ..Luftansa e muult inainte .
          Luate cu 'surubelul' flota pe care o detine Taromul ,propetar in acte nu cred ca valoreaza 100-150 milioane la ora actuala si este formata din cateva ATR, Boeing 737-300 si Airbus A310
          batrane de mai bine de 20 ani . In rest celelalte avioane noi apartin bancilor finantatoare la care Tarom plateste zeci de milioane Euro anual rate.
          Crad ca daca statul gaseste un investitor serios care pune 300 milioane Euro jos, Tarom e vanduta bine (profit garantat) si scapa si statul de o mare gaura neagra iar noi,cetatenii mai ramanem cu ceva 'maruntis' in buzunare.
  • +8 (10 voturi)    
    cum era aia (Luni, 7 mai 2012, 12:54)

    gogu [anonim]

    cum era aia cu 'nu ne vindem tara'? (nu contest ca e bine sau nu)
  • +3 (3 voturi)    
    De comun acord (Luni, 7 mai 2012, 12:54)

    ipaad tablet [anonim]

    Jumatate din UNPR merge cu noi. Gasiti voi cealalta jumatate.
  • +9 (9 voturi)    
    hm (Luni, 7 mai 2012, 12:55)

    calamaru [anonim]

    Pai si aia cu "Nu ne vindem tara" cum era?
    • -4 (6 voturi)    
      scuze.. as vrea o lamurire (Luni, 7 mai 2012, 13:20)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui calamaru

      asta cu " nu ne vindem tara" nu a fost scoasa de cei care se ocupa cu propaganda fostului guvern? si nu era vorba de resursele minerale?
      stiu ca e o tactica folosita in manipulare sa inventezi problema si apoi sa te folosesti de ea ca si cum nu ai creat'o tu.. dar..

      Imi dai si mie un link cand au spus astia "nu ne vindem tara" sau ca nu privatizeaza Tarom?
  • +7 (9 voturi)    
    mafia psd-ista (Luni, 7 mai 2012, 13:07)

    ady [anonim]

    de fapt au vrut puterea pt ca sa se infrupte..saracirea romanilor ii va mentine pe veci la putere ..nimic altceva..programe ,viziuni? observ un discurs antioccidental si prorus
  • +2 (2 voturi)    
    cand? (Luni, 7 mai 2012, 13:37)

    Ana [anonim]

    Astept ziua cand nu vor mai avea nimica de vanzare. Atunci s-or potoli!
  • 0 (2 voturi)    
    TAROM trebuie urgent vanduta sau cuplata cu altii (Luni, 7 mai 2012, 13:38)

    Piciu' [anonim]

    Sa fim seriosi, TAROM e o martzoaga de companie, cvasi-inexistenta in traficul european. Spunea cinceva mai sus ca nu o sa se mai zboare la, sa zicem, Suceava. Stimabile, chiar nu-mi convine sa subventionez traficul spre Suceava daca nu e profitabil, atata timp ca TAROM ia subventii de la tat, desi stiam ca nu mai este posibil.
    Un bun exemplu unde poate ajunge TAROM este Malev, care sa dat un frumos faliment.
    Tocmai citeam ca LOT este o tentativa de achizitii pentru Turci!! LOT are si flota si destinatii muuult peste TAROM. Poate o ideea buna era o fiziune intre carrieri din Europa de Est, gen LOT-TAROM. Nu uitati ca Air France este aceeasi companie cu KLM, si nu le-au cazut galoanele, de fapt e singurul mod de supravietuire.
    • 0 (0 voturi)    
      E altfel (Luni, 7 mai 2012, 14:02)

      vxy [anonim] i-a raspuns lui Piciu'

      Lucrurile stau altfel. Noi nu subventionam tarom ci Tarom ne aduce venituri. In zborul ala spre Suceava, pe care le-am dat exemplu sunt incluse tot felul de taxe, aeroporturile au profit platesc salarii si varsa bani la stat.

      Banii astia nu intra in contabilitatea Tarom, iar compania iese pe pierderi.

      Fara Tarom vom pierde angajati, va trebui sa platim somaj de la buget, nu vom mai incasa taxe iar pierderiile pe ansablul economiei vor fi mai mari.
  • +3 (3 voturi)    
    Exceptional ! (Luni, 7 mai 2012, 13:40)

    Didos [anonim]

    Cata profunzime a gandirii , ce initiativa laudabila ! Da ,chiar , ce ne trebuie noua companie de avioane ? Sa mai purtam si grija lor , sa nu se intample ceva ! S-o vindem rapid si odata cu ea si aeroporturile cu terenurile care le au. Desigur ca aceasta initiativa pusa in practica va creea noi locuri de munca pentru romani, ca la Rosia Montana. Alo , Ponta ,pe noi cand ne scoti la vanzare ? Ai sa mai vezi tu voturi la alegeri !
  • +2 (2 voturi)    
    Vand tot din casa! (Luni, 7 mai 2012, 14:04)

    ion [anonim]

    Pana ieri denuntau vanzarea de tara iar acum vand tot; Petrol, gaz, cupru, cfr, posta, tarom, petrochimie! Cata ipozrizie!
  • 0 (2 voturi)    
    Zeii din occident (Luni, 7 mai 2012, 14:06)

    vxy [anonim]

    Ii privim ca pe Zei pe cei din occident. Politicienii nostri considera ca noi nu trebuie sa detinem nimic, nici iarba din fata casei. Proasta gandire.

    Nu am auzit ca Franta sau Germania sa vanda oricui pe bani putini companiile strategice, chiar daca acestea merg pe pierderi.

    Zeii din occident vor fi directori, piloti de avioane, etc iar pt noi nu va ramane mai nimic pe aici.
  • +2 (2 voturi)    
    vindeti tot (Luni, 7 mai 2012, 14:29)

    chitinicu [anonim]

    nu iertati nimic, sa va iasa numai voua comisionul. Probabil ati stabilit si firmele de consultanta
  • -1 (1 vot)    
    asa, asa (Luni, 7 mai 2012, 21:23)

    V [anonim]

    Asta mai ramasese. Distrugeti si TAROM-ul, criminalilor. Mai exista vreo companie de stat care sa functioneze? Cautati bine, penalilor, sa nu va scape nimic! Vorba cuiva: "astia nici impuscati..."
  • 0 (0 voturi)    
    mai bine (Luni, 7 mai 2012, 21:26)

    Paleopterix [utilizator]

    Eu va dau o idee mai buna: de ce sa nu privatizam Parlamentul, Senatul si guvernul asta de kko? Eu as vinde naibii toti parlamentarii, cu fotolii cu tot, la vreun somalez canibal, care face foamea saracu! Ar fi cea mai profitabila vanzare de stat pe care a vazut-o tzara asta!
    • +1 (1 vot)    
      De ce? (Luni, 7 mai 2012, 21:57)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

      Eu as propune in schimb ca orice demnitar roman sa semneze un act de raspundere. La modul ca daca ai comis ceva sa fii bagat la "boasca", confiscarea averii pana la a X-a speta, suspendarea drepturilor civile ale familiei pe o perioada de 25 de ani. Fara drept de recurs fara nimic. M-am saturat de matusi Tamara, de fiice de motan Felix s.a.m.d. Toti demnitarii vor numai avantaje din posturile pe care le ocupa dar cand e vorba de raspunderi... Ii doare pe ei undeva ca au fost dati jos prin motiune de cenzura de exemplu. Ii doare pe ei undeva ca au fost condamnati in instanta. Ei merg in continuare in Parlament ( cazul Voicu si Nastase) isi primesc banutii si noi prostii platim. Pentru ce doar avantaje dar nu si raspunderi. Pai ei jura pe Biblia aia ca pe o cutie de conserva. Nu mai bine semnezi un act frumos si iti asumi raspunderea decat sa juri pe o Biblie? Ce le face Biblia aia? Ii excomunica BoR-ul daca sunt prinsi cu mijmasuri?
  • 0 (2 voturi)    
    Tarom-ul este o fundatura (Marţi, 8 mai 2012, 0:27)

    Prostu' satului [anonim]

    Industria aviatica este una foarte dificila, mult mai complicata decat ar putea parea la prima vedere.
    Niciunul dintre guvernele Romaniei n-a reusit sa se descurce, iar asta nu-i de mirare. N-o sa faca nicio branza nici acum, pentru ca nu se poate.
    Pur si simplu modelul de business al unei asa-zise "companii nationale" nu functioneaza (fara subventii, adica) in nicio tara care nu indeplineste macar doua din urmatoarele trei criterii:
    -- teritoriu mare, astfel incat transportul aerian sa fie oarecum obligatoriu (exemplul perfect, Rusia)
    -- populatie numeroasa
    -- tara bogata, mai exact (multi) oameni indestulati financiar.
    In Europa ar mai fi inca o jumatate de criteriu, pozitia geografica fata de SUA, principala ruta generatoare de venituri - cu cat e zborul spre America mai scurt, cu atat mai bine.
    Daca ne uitam la Europa, ce vedem dupa dereglementarea industriei?
    Legendara Swissair - out. Populatie bogata, dar tara mica si ca suprafata, si ca numar.
    Sabena (Belgia) - out. Ca mai sus, sau chiar mai rau.
    KLM, un criteriu si jumatate (tara mica, populatie mica, dar bogata si cumva aproape de America), a rezistat ce-a rezistat, dar in cele din urma...
    Iberia out, Alitalia out...
    Malev out, bulgarii out, CSA nu se simte nici ea chiar bine, LOT la fel, Tarom la fel...
    Ce-a ramas? Pai, ce era normal sa ramana in conformitate cu criteriile de mai sus - Air France (+KLM), Lufthansa, BA, Aeroflot.
    Pur si simplu NU SE POATE. Toate argumentele obisnuite (ca am bagat atatia bani, ca aeroporturile, ca avioanele, ca mandria nationala, ca Vuia-Coanda-Vlaicu etc.) sunt vax in fata argumentelor economice.
    Ramane alternativa "taxei Tarom". Adica subventionarea la nesfarsit a statului-capra raioasa cu coada pe sus, ca avem companie nationala.
    Asa ca si aceasta "privatizare" o sa esueze exact ca si alea dinaintea ei, pentru ca nimeni nu-i tampit sa bage bani intr-o afacere care dovedit nu poate merge.
    Singura alternativa rationala, aia sugerat de Piciu' mai sus.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by