Sefa CNADNR, Daniela Draghia, si-a prezentat demisia. Motivul invocat: Ministerul Transporturilor vrea sa schimbe traseul Coridorului IV Pan-european

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 23 mai 2012, 20:35 Economie | Companii


Daniela Draghia, sefa Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), si-a demisia in aceasta seara, au declarat pentru HotNews surse din sector. Potrivit acestora, si-a dat demisia ca urmare a viziunii diferite a actualei conduceri a Ministerului Transporturilor fata de implementarea proiectelor cu finantare europeana.

Sursele citate spun ca noua conducere a Ministerului Transporturilor doreste sa schimbe traseul rutier al Coridorului IV Pan-European astfel incat tronsonul Sibiu-Pitesti sa fie inlocuit cu ruta Sibiu-Fagaras-Comarnic-Ploiesti.

Autostrada Sibiu-Pitesti este singurul tronson al Coridorului IV Paneuropean pentru care sursa de finantare nu a fost stabilita. Finantarea pentru acest tronson Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene. In prezent se lucreaza pe mai multe tronsoane din Coridorul IV: Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj si Deva-Orastie. In decembrie 2011 a fost dat in folosinta Arad-Timisoara.

Dar si traseul prin Comarnic este unul dificil. Romania a trecut chiar printr-un un esec resunator din cauza tronsonului Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro.

Despre plecarea Danielei Draghia de la conducerea CNADNR se vorbeste de mai multa vreme. De altfel, chiar fostul premier Mihai Razvan Ungureanu ar fi cerut in martie ministrului Transporturilor sa o demita pe Daniela Draghia. Insa, aceasta informatie a fost catalogata drept zvon. Imediat dupa schimbarea Guvernului, a fost data ca sigura plecarea Danielei Draghia de la CNADNR. Pana astazi, cand si-a dat demisia.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6104 vizualizari

  • -9 (23 voturi)    
    O prostie (Miercuri, 23 mai 2012, 20:46)

    evoque [utilizator]

    atat de mare cat partidul care a asezat-o pe scaunul acela de director.
    Mai bine sa ne aducem aminte cum mister falca a vrut sa schimbe traseul coridorului 4 la iesirea din tara cu vreo 7 kilometri mai jos de unde trebuia sa se continue cu acelasi coridor in ungaria, ghinionul a facut ca ungurii sa termine sectorul lor de autostrada, iar insinuarile ministrilor pdl ca ungurii nu au respectat aliniamentul stabilit sa fie ridicole si hilare la nivel de ue.
    In ce priveste tronsonul sibiu-pitesti "tuta" stie bine ca pentru acel sector nu exista si nici nu se prevede vreo finantare, iar din punct de vedere tehnico-financiar este aproape imposibil de realizat.
    Inlocuirea cu un traseu sibiu fagaras comarnic brasov face parte tot din utopia madamei care stiind ca a fost pusa sub regimul pdl pe scaun trebuia sa gaseasca ceva de spus pentru a parasi scaunul.
    • +2 (16 voturi)    
      autostrazi (Miercuri, 23 mai 2012, 21:11)

      raed [anonim] i-a raspuns lui evoque

      USL-asii mint si in somn,mai informeazate si dupa aceea vorbeste,ungurii maiau pana la granita si din cate se zvonea prin presa locala nici nu au de gand sa ajunga prea repede(2014-2015)
      • +8 (8 voturi)    
        Cat mai au ungurii (Miercuri, 23 mai 2012, 22:49)

        maolina [utilizator] i-a raspuns lui raed

        pana la granita?Pe autostrada te urci la Mako, deci cam la 8 km de Nadlag.
        • +1 (1 vot)    
          25KM (Vineri, 25 mai 2012, 9:19)

          iulian [anonim] i-a raspuns lui maolina

          Is 25KM, deci mai au destul, si nici au de gand sa o faca prea curand.
    • -2 (10 voturi)    
      tu ai citit? (Miercuri, 23 mai 2012, 21:44)

      Lucifer [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Prostia e obositoare cand intervine in discutie.
      Hai pa!
    • +10 (18 voturi)    
      Excelenta solutia noului ministru ! (Miercuri, 23 mai 2012, 21:46)

      Tase Rotta [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Pai daca Bombo tot a scapat de pirnaie de ce sa nu-si traga si autostrada pe sub balconul de la Cornu?
      Asa cum e obiceiul la noi, fiecare supus trebuie sa vina cu ploconul la stapin, ala de la ISC sa-l scape de bulau, asta de la transporturi sa-i faca carare si stati un pic ca asta este doar inceputul !
      Cit despre restul romanilor........vorba aia din antichitate: toate drumurile duc la .......Roma.
      Acum s-a facut o varianta si spre Madrid !
      • +2 (4 voturi)    
        asta a fost (Miercuri, 23 mai 2012, 23:15)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Tase Rotta

        o replica de genul "ma bag si io in seama".
        Coridoarele de autostrada au fost stabilite la nivel de uniune, prin urmare nici bombo, nici base nu poate sa le schimbe aliniamentul.
    • +1 (1 vot)    
      Cine are terenuri in zona? (Vineri, 25 mai 2012, 10:45)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Prevad niste exproprieri la preturi strasnice!
  • +5 (11 voturi)    
    interese (Miercuri, 23 mai 2012, 20:58)

    Nastratin [anonim]

    soseaua de la Talmaci la Brasov s-a dat in folosinta acum 2 ani si se circula super bine. Deci ce a fost deja facut ori vor strica, ori vor face autostrada in paralel ... pentru ale cui interese?
    Intre timp traficul pe Valea Oltului sute de accidente pe an.
    Coridorul IV ar scoate mult din traficul greu spre Calafat.
  • +15 (15 voturi)    
    ... (Miercuri, 23 mai 2012, 21:37)

    ferconex [utilizator]

    Sa inteleg bine: Sibiu-Pitesti, tronson care va fi in cel mai bun caz realizat in vreo 10 ani, cu tuneluri si poduri pe Valea Oltului, costa 3 mld Euro, iar Brasov-Comarnic, 55km, oricum mai putin dificil tehnic si mai scurt, ar fi costat 4.7 mld Euro?

    Oare ce-mi pute aici? Si de ce sa vrea actuala conducere sa mute traseul pe unul mai scump (desi oarecum mai logic)?
    • 0 (4 voturi)    
      Logic (Miercuri, 23 mai 2012, 23:35)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui ferconex

      bombo are hartale....
    • +2 (2 voturi)    
      Pentru ca sunt mai multe tunele pe traseu ! (Joi, 24 mai 2012, 0:30)

      conex [anonim] i-a raspuns lui ferconex

      Daca te interesai de proiect, aflai ca 60% din autostrada Comarnic-Brasov trecea prin tunele. Bineinteles ca si costurile erau pe masura.
  • +5 (15 voturi)    
    Neprofesionisti (Miercuri, 23 mai 2012, 21:55)

    popescu [anonim]

    Nu stiu de ce am impresia ca actuala conducere de la MT este o adunatura de handicapati..
  • +10 (16 voturi)    
    E bun noul aliniament (Miercuri, 23 mai 2012, 22:30)

    V.R. [utilizator]

    Cand vin dinspre vest sa merg la munte in Romania, imi convine mai mult sa am autostrada Nadlac - Busteni/Sinaia. Iar pe Valea Prahovei oricum trebuia facuta autostrada pentru bucurestenii weekendisti, daca nu altceva pentru a evita ca si altii sa aibe soarta victimelor unor teribilisti precum Huidu.

    Adevarul este ca nu avem bani pentru 2 autostrazi care sa traverseze muntii prin tuneluri si viaducte. Problema este ca USLul nu a schimbat traseul din aceste considerente economice, ci doar de dragul de a face lucrurile altfel decat portocaliii.
  • +7 (17 voturi)    
    Ce vor USL? (Miercuri, 23 mai 2012, 22:32)

    mircea [anonim]

    Guvernul lui Ponta este hotarat sa sisteze ,distruga toate proiectele incepute de Boc-MRU,sa creeze haos si pe urma sa acuze ca Boc si MRU nu au facut nimic.Oare suntem atat de prosti sa le dam puterea pe mana acestor inconstienti care pretindeau ca au solutii,dar singura lor solutie este sa se vaiete zilnic ca fostul guvern nu le-a lasat bani sa fure.Bineinteles ca mint si in acest sens,pentru-ca toate lucrarile licitate sunt obligatoriu finantate.Astia sunt in stare sa-si fure si scaunul de sub fund si sa dea vina pe altii.
  • +1 (11 voturi)    
    vor fi facute amandoua (Miercuri, 23 mai 2012, 22:46)

    taranistu [utilizator]

    nu stiu in cate zeci de ani si nici macar decidentii in domeniu nu stiu. Stiu doar ca vor fi facute cu timpul amandoua. Insa n-are nici o legatura cu Draghia, nici cu demisia ei. Cu demisia ei are legatura ceasul pe care il poarta... Prietenii stiu de ce! Google it! Ceas-mana-Draghia-mii euro- spaga. Search.
  • 0 (4 voturi)    
    Trebuiesc prioritizate investitiile. (Miercuri, 23 mai 2012, 23:51)

    Laura [anonim]

    Unde este blocaj tot timpul?Valea Prahovei,destinatie turistica majora si legatura cu al doilea mare oras al tarii cu capitala.Ce merge acum pe valea Oltlului poate poate prelua pe Brasov traficul in caz ca este autostrada dar nu si invers.Daca tot nu avem bani sa construim simultan coridoare sa treaca muntii macar sa facem loc la creier si sa nu mai construim in mijlocul campului tronsone care nu ajuta la nimic.Daca tot se cheltuiesc bani,sa se faca cu cap,acolo unde este nevoie urgenta,turism,economiile legate la doua mari orase,timpul castigat inseamna imens,ajutand net mai multi utilizatori auto pe aceasta ruta decat pe Pitesti.
    • 0 (0 voturi)    
      aloo, geografia (Joi, 24 mai 2012, 18:20)

      minimi [anonim] i-a raspuns lui Laura

      dupa exprimarea ta si recensamantul din 2011, Clujul e pe Valea Prahovei. uf.
  • 0 (0 voturi)    
    Se pote un nou traseu fara tuneluri si viaducte (Joi, 24 mai 2012, 14:12)

    Stefanescu Sibiu [anonim]

    Urmaritzi Soseaua Valea Oltului de la Valea Fratelui de la podul CFR soseaua se desparte in doua variante pe linga olt si de la Ciineni de Arges continua prin satele Tari Lovistei prin Greblesti, Gaujani,Titesti,Perisani, Salatruc, Salatrucel, Puntea Oii, Curtea de Arges ,Pitesti. Traseu care trece printr-o regiune unde pot fi construite 6 benzi de circulatzie si doua cai ferate ,fara sa demolezi natura.Soseaua prin Tara Lovitei ie mai scurta cu 300 de Km taie muntzi in teren drept ,un peisaje nemaintilnite in Europa.Ar lasa defileul asa cum ie natural pe Valea Oltului.
  • 0 (0 voturi)    
    Tergiversare (Vineri, 25 mai 2012, 7:41)

    sase sase [anonim]

    Fiecare traseu are avantajele si dezavantajele lui.Pe traseul Sibiu,Fagaras s-ar face jonctiunea cu autostrada Transilvania si s-ar evita in prima faza traversarea lantului Carpatilor Meridionali de doua ori cu doua autotsrazi.Pe traseul Sibiu Rm.Valcea este dezavantajul costurilor ,dar s-ar putea deschide perspectiva legarii prin autostrazi a Munteniei de Oltenia si de Transilvania simultan.Indiferent care varianta se adopta este bine.Problema noastra este ca orice proiect ,oricat de bun si despre care toata lumea cade de acord ca este necesar, nu se pune niciodata in aplicare.Ne impiedicam de birocratie, de indolenta si nu de putine ori de orgolii.De ce sa faca adversarii politici ceva bun pt.ca astfel castiga voturi.Alte cauze ar fi nepriceprea si coruptia.De ce sa fac ceva daca nu imi pica si mie ceva?Eventual un comision cat mai rotund?Mai bine le-ar pica un bolovan in cap cand trec cu masina prin defileul Oltului de la Calimanesti la Brezoi.Atunci comisionul
    ar fi mai ieftin,cateva coroane acolo din flori artificiale ca e criza.Si am scapa si de niste lipitori obisnuite sa suga de la vaca bugetului de stat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by