Guvernul va relua privatizarea Cupru Min doar daca se elibereaza autorizatie de mediu - Victor Ponta

de Corina Ionel     HotNews.ro
Marţi, 29 mai 2012, 21:10 Economie | Companii


Guvernul va relua procesul de vanzare a societatii Cupru Min doar daca se va elibera o noua autorizatie de mediu pentru exploatarea de cupru, a declarat Victor Ponta, citat de Agerpres."La Cupru Min ceea ce noi am reprosat cel mai tare a fost ca principalele companii din lume au venit si s-au retras pentru ca nu aveau autorizatie de mediu. Au spus 'E ceva necurat, nu puteti sa ne puneti sa bagam bani si sa exploatam cuprul, cat timp nu avem autorizatie de mediu", a spus premierul la Prima TV.

In al doilea rand, seful Executivului a invocat necesitatea stabilirii exacte a participatiei statului in companie, dupa privatizare. "Despre ce vorbim, dam absolut tot si peste zece ani vedem daca a fost bine sau nu a fost bine?", a intrebat retoric premierul.

Referitor la proiectul Rosia Montana, Victor Ponta a subliniat ca o astfel de exploatare nu poate fi deschisa doar prin "aceasta uriasa campanie media" desfasurata de compania Rosia Montana Gold Corporation si prin "insistenta" presedintelui Traian Basescu.

"Aceasta uriasa campanie de media - pentru ca Gold Corporation am vazut ca este principalul cumparator de publicitate din Romania dupa Vodafone si Orange - si insistenta unui om politic, ca a fost vorba de domnul Basescu, au starnit automat opozitia celorlalti. Or, asemenea proiecte nu cred ca se pot face in acest fel", a comentat seful Guvernului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1060 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    de acord cu Ponta (Marţi, 29 mai 2012, 21:17)

    andinny [utilizator]

    da. exploatarea de la Rosia nu trebuie deschisa doar luand in seama campania media din jurul lui. Dar au trecut 15 ani in care se puteau afla beneficiile care decurg din ea si trebuia sa ne hotaram daca o vrem sau nu, pe cifre, pe parerile expertilor. Deci, cand se va lua o decizie, ca in Rosia disperarea e mare?
    • +2 (2 voturi)    
      amanari inutile (Miercuri, 30 mai 2012, 18:41)

      Anghel [anonim] i-a raspuns lui andinny

      sper sa se ia o decizie cat mai repede, toate amanarile astea nu ajuta pe nimeni. Rosienii sufera de saracie si de poluare, bugetul de stat ramane gol, si pe langa asta e afectata imaginea tarii noastre in fata investitorilor, o sa fuga toti la bulgari. poate doar cateva ong-uri isi umplu buzunarele de pe urma amanarilor.
      • +2 (2 voturi)    
        pe unii ii ajuta (Miercuri, 30 mai 2012, 21:27)

        Danielush [anonim] i-a raspuns lui Anghel

        amanarile astea totusi ajuta pe cineva. Pe politicieni - sa aiba cu ce aparea in presa. Garantat apar, daca aduc vorba de Rosia Montana. Si pe ongistii a caror meserie este sa se opuna unei vieti mai bune pentru rosieni. Nu-i ajuta pe localnici, si nici pe romani in general - pentru ca miliardele care ar urma sa fie generate, nu mai ajung in buget
  • +4 (4 voturi)    
    aviz de mediu (Marţi, 29 mai 2012, 21:22)

    Nistor [anonim]

    Domnule Ponta, nu uitati ca Rosia Montana asteapta un raspuns in privinta unui aviz de mediu din 2006. Hai sa le luam pe rand. Mai intai, cine a fost primul. Nu de alta, dar amanarea asta care se tot prelungeste in privinta acestui proiect, ne dauneaza la nivel de imagine de tara.
    • +2 (2 voturi)    
      asa este (Miercuri, 30 mai 2012, 11:28)

      Vladi [anonim] i-a raspuns lui Nistor

      de acord, pe langa ca se amana aducerea la buget a cateva miliarde de dolari si se amana crearea a cateva mii de locuri de munca prin amanarile la proiectul asta, ne si stricam imaginea in fata investitorilor. ca ajung toti sa ne ocoleasca, sa mearga la vecinii nostri!
  • 0 (2 voturi)    
    Motive (Marţi, 29 mai 2012, 21:42)

    anion [utilizator]

    Ponta dovedeste inca odata debilitate la neuroni. Ca sa acopere prostiile spuse pana acum privitoare la privatizarea Cupumin, vezi doamne daca nu e aviz de mediu nu e de acord. Pai avizul de mediu este parte a procedurii de privatizare si ori ei ori ceilalti trebuiau sa aiba asa ceva daca se privatizeaza. Cum mai sta asta in fata unui guvern de paie? Ce-mi pare bine este ca PSD a astupat complet gura liberalilor, incercarile lui Nicolaescu si Vosganian de a veni si ei cu o solutie au fost inabusite atat de Ponta cat si de Crin.
  • +4 (4 voturi)    
    CupruMin (Marţi, 29 mai 2012, 21:42)

    Madalin Tudor [anonim]

    daca si CupruMin ajunge la o amanare de peste un deceniu si jumatate, chiar nu stiu unde se indreapta Romania. Sper ca macar CupruMin sa obtina rapid avizul de mediu, daca RMGC il asteapta de 6 ani, in zadar. Ma rog, aia de la Mediu nu stiu cu ce se ocupa daca le ia asa de mult timp sa vna cu o decizie definitiva!
    • +3 (3 voturi)    
      Amanari (Miercuri, 30 mai 2012, 13:36)

      winston [utilizator] i-a raspuns lui Madalin Tudor

      se pare ca nu se preocupa de mediu. Prin pornirea proiectului de la Rosia Montana s-ar reecologiza mizeria si poluarea lasata de stat acolo. dar cum ai zis si tu, se amana de 6 ani acest lucru.
  • -2 (4 voturi)    
    ahaha (Marţi, 29 mai 2012, 21:44)

    mihai [anonim]

    victoras cum ramane cu sloganul noi nu ne vindem tara?
    • +2 (2 voturi)    
      castiguri (Miercuri, 30 mai 2012, 18:33)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Ala era un slogan indreptat clar contra lui Basescu, pe care Ponta si ai lui trebuiau sistematic sa-l atace. De vandut, stiau si ei ca nu e vorba. Despre sa detii o companie falimentara, mai bine castigi ceva bani de pe urma ei. Iar la Rosia Montana castigurile sunt si mai mari si sunt pe durata a peste 16 ani!
      • +1 (1 vot)    
        maturitate? (Joi, 31 mai 2012, 12:13)

        Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        e trist daca ajung sa conteze mai mult sloganurile si conflictele personale decat bunastarea tarii. totusi eu sper ca guvernul Ponta sa dea dovada de maturitate si sa le dea un raspuns investitorilor de la Rosia Montana
        • 0 (0 voturi)    
          un raspuns (Joi, 31 mai 2012, 19:17)

          andinny [utilizator] i-a raspuns lui Calinu.

          parerea mea e ca un raspuns, fie pozitiv, fie negativ trebuie dat cat mai curand. pana la urma, un minim de respect trebuie sa avem pentru niste investitori care au bagat deja jumatate de miliard in Romania. Asa aratam ca ne pasa de investitii, nu le refuzam, nu ne sunt indiferente.
  • -2 (4 voturi)    
    istoria se repeta (Marţi, 29 mai 2012, 22:04)

    nenea [anonim]

    s-au schimbat spagarii, dar se vinde...
  • -2 (4 voturi)    
    timp scurt, mana lunga (Marţi, 29 mai 2012, 22:09)

    El Condor [anonim]

    Prima greseala.
  • -2 (4 voturi)    
    buuu..... (Marţi, 29 mai 2012, 22:54)

    Vlad-I [utilizator]

    Pai, parca aveau sloganul, nu videti ce a mai ramas, acum se poate ?
  • +1 (3 voturi)    
    vasilica de la ISC (Marţi, 29 mai 2012, 22:54)

    cireasa [anonim]

    hai Ponta cand suni la Mediu sa le zici sa dea autorizatia de mediu...asa, cum ai facut si cu vasilica de la ISC
  • +4 (4 voturi)    
    dar prin argumente? (Marţi, 29 mai 2012, 23:11)

    Alex [anonim]

    Totusi exploatarea asta nu se deschide prin campanie media ci se deschide(daca se deschide) pentru ca respecta toate normele aflate in vigoare si pentru ca este profitabila, ce legatura are partea media cu asta?
    • +2 (2 voturi)    
      nicio legatura (Miercuri, 30 mai 2012, 12:01)

      Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      absolut niciuna, insa politicienii nostri se pare ca trebuie sa foloseasca orice subiect ca si arma in luptele politice. poate de aia tara noastra stagneaza, ca proiecte tehnice, economice, se amana din cauza luptelor politice. eu zic sa termine evaluarea proiectului, ca o amana de 6 ani deja!
      • 0 (0 voturi)    
        jocurile politice (Vineri, 1 iunie 2012, 11:21)

        Cosmin Hornea [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

        jocurile politice nu ar trebui sa-si aiba locul in cadrul unei analize OBIECTIVE legat de viitorul tarii, pana la urma. Cei de la Mediu nu trebuie sa tina cont de ce vrea unul sau altul, ci daca proiectul respecta normele europene, nu afecteaza mediul si ce tehnologii foloseste. Strict tehnic, pe baza cercetarilor, nu pe baza opiniilor unor politicieni.
  • +1 (3 voturi)    
    aviz? (Marţi, 29 mai 2012, 23:33)

    lucid [anonim]

    adica pana acum CupruMin a functionat fara aviz de mediu???
  • -2 (2 voturi)    
    Pentru cine mai avea dubii: (Miercuri, 30 mai 2012, 1:22)

    Timantis Raptor [anonim]

    USL = PDL!
    Iar dacă vreți să le dați „darul” meritat tuturor, votați fraților candidați independenți, cât să nu poată fura nici unul nici altul cât le dați voturi contra (vorba mentorului pedelicilor, pardon!)...
  • +2 (2 voturi)    
    RMGC de ce nu? (Miercuri, 30 mai 2012, 18:50)

    Ionut [anonim]

    eu nu inteleg un lucru. Adica Vodafone si Orange au tot dreptul sa-si faca o mega publicitate peste tot, dar RMGC,nu? De ce? pana la urma va fi cea mai mare exploatare de aur din Europa, care va face din tara noastra cel mai mare producator de aur de pe continent. E ceva! Un lucru cu care tara noastra chiar s-ar putea lauda!
    • +1 (1 vot)    
      cea mai tare (Miercuri, 30 mai 2012, 21:44)

      Maximilian [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      sincer, si mie mi se pare ca ar fi o lovitura benefica pentru Romania sa ajunga cea mai tare la ceva pozitiv! ar mai uita strainatatea de faradelegile realizate de romani peste hotare.
  • +2 (2 voturi)    
    ca la Rosia Montana (Miercuri, 30 mai 2012, 19:56)

    Ciprian [anonim]

    asa zicea si de Rosia Montana. ca se va da drumul daca respecta x conditii. Pare aceeasi placa si cu CupruMin.Ok, RMGC le respecta, putea incepe.Au trecut 15 ani. Tot atat o sa treaca pana se va lua o decizie si in cazul CupruMin? Nu-si da seama Ponta ca toate amanarile astea ne afecteaza tara, la capitolul imagine?
    • +2 (2 voturi)    
      amanare de 15 ani (Miercuri, 30 mai 2012, 21:46)

      Maximilian [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      evident ca o amanare de 15 ani nu da deloc bine in ochii strainatatii. pana acum, ne puteam hotari: vrem proiectul sau nu? nu sa-l tinem in standby. chiar asa de greu este sa luam o decizie?
      • +2 (2 voturi)    
        un raspuns, se poate? (Joi, 31 mai 2012, 4:32)

        pan [anonim] i-a raspuns lui Maximilian

        nu or sa mai vina investitori in romania dupa cum a durat si inca dureaza treaba cu rosia montana, este o aberatie destinsa ceea ce se intampla, nu cred ca mai exista in alte tari, daca nu vor sa zica nu si gata
        • +1 (1 vot)    
          reticenta (Joi, 31 mai 2012, 19:19)

          andinny [utilizator] i-a raspuns lui pan

          din pacate, Rosia Montana e vazuta ca un reper. potentialii investitori privesc cu mai mare reticenta ideea de a investi in Romania, cand vad ca proiectele nu primesc niciun raspuns definitiv dupa mai bine de 15 ani. Si eu spun ca daca nu-l vroiam, il refuzam de la bun inceput. Asa se pare ca-l vrem, dar obtin autoritatile cine stie ce beneficii tot amanandu-l. sincer, eu nu vad decat dezavantaje in amanarea asta.
  • +1 (1 vot)    
    aceeasi placa (Joi, 31 mai 2012, 20:02)

    Larisa [anonim]

    nu pot sa cred ca Ponta are aceeasi "placa" cu avizul de mediu. Dar, hey, am uitat de Rosia Montana, care-l asteapta de vreo 6 ani? am uitat ca, per total, proiectul ala e amanat de 15 ani? acum vine altul la rand? asta cat o sa mai fie amanat?
    • +1 (1 vot)    
      exemplu negativ (Joi, 31 mai 2012, 20:42)

      Oprea M [anonim] i-a raspuns lui Larisa

      sper sa nu fii uitat de Rosia Montana, ca ne facem de totul rasul Europei. Romania o sa fie data ca exemplu negativ peste tot ca nu e in stare sa decida ce e bine pentru ea.
      • 0 (0 voturi)    
        500 milioane (Vineri, 1 iunie 2012, 9:11)

        andinny [utilizator] i-a raspuns lui Oprea M

        e clar ca nu e un motiv de lauda pentru tara noastra ca de 15 ani nu e capabila sa dea un raspuns unor investitori. daca adaugam ca RMGC a bagat in Romania, deja, 500 de milioane de dolari, parca e si mai de neinteles de ce nu le spunem odata: vrem proiectul sau nu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by