​​Stie cine esti, unde traiesti si ce faci. Te urmareste mai atent decat FBI sau I.R.S. (agentia guvernamentala din SUA responsabila de colectarea taxelor). Daca esti un american adult, sunt sanse mari sa aiba date despre tine precum varsta, rasa, sexul, inaltimea, greutatea, starea civila, nivelul de educatie, optiunile politice, obiceiurile la cumparaturi, grijile despre sanatate sau visele de vacanta si nu numai. Asa incepe un articol din New York Times care are ca subiect compania Acxiom - gigantul industriei cunoscute ca marketing de baze de date.

Chiar acum in Conway - Arkansas, peste 23 de mii de servere colecteaza, prelucreaza si analizeaza date despre consumatori. Se numeste Acxiom Corporation si este gigantul unei industrii de miliarde de dolari, cunoscuta ca marketing de baze de date, scrie New York Times.

Chiar daca putina lume a auzit de Acxiom, analistii spun despre companie ca a acumulat cea mai mare baza de date comerciale despre consumatori din lume - si ca vor sa stie mai mult si mai mult in fiecare zi.

Serverele Acxciom proceseaza date despre peste 500 de miliarde de tranzactii anual. Directorii companiei spun ca baza de date contine informatii despre obiceiurile a 500 de milioane de consumatori din intreaga lume, marea lor majoritate fiind persoane adulte din Statele Unite.

Datele sunt colectate pe baza informatiilor disponibile in registrele publice, sondaje de consum sau alte metode similare, lucru perfect legal.

Activitatea Acxiom pare extrem de profitabila - compania a afisat un profit de 77.26 de milioane de dolari in 2011, la vanzari de 1.13 miliarde de dolari.

  • Controversele din jurul marketingului de baze de date

Autoritatile federale din SUA spun ca, deocamdata, nu exista legi adaptate pentru a face fata expansiunii rapide a unei industrii care jongleaza cu colectarea de date financiare sensibile sau informatii despre sanatatea oamenilor, dar care este aproape invizibila pentru public.

Julie Brill, membru al Camerei Federale pentru Comert, spune ca ar fi de preferat ca brokerii de date sa explice publicului cum colecteaza informatiile, cui le "dau mai departe" si cum sunt ele folosite.

Reprezentantii Acxiom au refuzat sa raspunda la intrebarile jurnalistilor de la New York Times, pentru acest material.

Expertii in securitate au identificat inclusiv brese in sistemul de securitate al Acxciom, la un formula online unde clientii isi ppt accesa propriul profil, insa compania a anuntat ca a identificat si rezolvat problema.

Acxiom a recrutat "talente" de la Microsoft, Google, Amazon sau Myspace si foloseste o platforma puternica pentru identificarea obiceiurilor consumatorilor.

"O multime de jucatori incearca sa faca ce a facut Acxiom. Avantajul Acxiom este ca ei colecteaza date de 40 de ani si pot influenta expertiza din lumea digitala", spune un analist.

"Avem de-a face cu Big Brother din Arkansas", este de parere Jeffrey Chester, directorul ONG-ului Centrul Digital pentru Democratie, din Washington