Tesco si-a anuntat iesirea de pe piata de retail din Japonia, la noua ani de cand compania intrase pe piata din statul asiatic, in 2003, informeaza BBC.

Grupul britanic de supermarketuri doreste sa paraseasca piata japoneza in doua etape. In prima faza acesta va vinde 50 de procente din subsidiara Tesco japoneza catre al doilea cel mai mare grup de retail al tarii, Aeon.

Tesco va investi in aceasta companie comuna (joint venture) 40 de milioane de lire sterline, inainte de o eventuala iesire definitiva. Nu a fost comunicat niciun termen limita pentru cand acest lucru sa aiba loc.

Firma britanica a intrat in Japonia in anul 2003.

Philip Clarke, director executiv al Tesco, a declarat: "Multumesc colegilor nostri din Japonia, care au facut o treaba excelenta pentru afacere - in special pe parcursul ultimelor luni."

"Suntem foarte multumiti sa anuntam acordul cu Aeon si suntem increzatori ca acest lucru ca fi cel mai bun pentru personalul nostru, pentru clientii din Japonia si pentru actionari."

Tesco a comunicat anul trecut pentru prima data faptul ca doreste sa isi vanda afacerea din Japonia.