Metrorex a semnat joi contractul de executie a lucrarilor pentru extensia retelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Straulesti, magistrala 4, se arata intr-un comunicat de presa al Metrorex. Contractul in valoare de 714.731.097 lei, fara TVA, a fost castigat, prin licitatie, de un consortiu de patru firme, condus de compania italiana Astaldi.

Asocierea care a castigat contractul reuneste firmele:

  • ASTALDI  S.p.A. - Lider Asociere;
  • S.C. SOMET S.A.;
  • S.C. TIAB S.A.,
  • S.C. UTI CONSTRUCTION & FACILITY MANAGEMENT S.A

Potrivit Metrorex, contractul vizeaza extinderea retelei de metrou, a Racordului 2 al Magistralei 4, cu doua statii - Laminorului si Lac Straulesti. Cele patru firme urmeaza sa realizeze elementele de structura, respectiv lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta celor 2 statii, depou de metrou, terminal multimodal si Park & Ride precum si principalele dotari cu instalatiile si echipamentele necesare pentru punerea in functiune cu calatori a tronsonului. Lucrarile urmeaza sa fie finalizate in termen de 30 luni.

Suma alocata extinderii este de 714.731.097 lei, fara TVA, finantarea fiind asigurata de la bugetul de stat, se arata in comunicatul Metrorex.

Metrorex informeaza ca prin lucrari se incearca "realizarea unui sistem de transport integrat si neconcurential prin implementarea unor poli de schimb", incercand astfel sa incurajeze pe participantii la trafic sa renunte la automobilele personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane.

Potrivit autoritatii de transport subteran din Bucuresti, pentru realizarea nodului internodal din Zona Lac Straulesti vor fi amenajate terenurile la suprafata - parcare si autogara (Park & Ride Straulesti) pentru calatorii din zona periurbana de nord-vest a capitalei. Totodata, s-a avut in vedere dezvoltarea viitoare a localitatilor limitrofe Bucurestiului din zona de Nord, printre care Mogosoaia, Buftea si Chitila.

  • Parcarea este gandita pentru cei care doresc sa-si continue calatoria spre oras cu metrou, avandu-se in vedere faptul ca  DN 1A este o importanta cale de acces in Bucuresti.
  • In aceeasi incinta va fi amenajat si terminalul intermodal pentru autobuze si microbuze (autogara) destinat calatorilor care vor sa utilizeze mijloacele de transport in comun orasenesc - RATB si METROU.

Proiectul permite posibilitatea extensiei liniei respective cu alte statii spre zona de nord-vest, inspre localitatile Mogosoaia si Buftea, informeaza Metrorex.

Metrorex a mai anuntat ca pregateste si urmeaza sa elaboreze studiul de fezabilitate care vizeaza extinderea liniei 4 de metrou de la statia Gara de Nord la statia Gara Progresu, realizandu-se astfel o legatura directa de tip metrou intre nord-vestul si sudul capitalei.

  • Vezi mai jos o HARTA INTERACTIVA a metroului din Bucuresti cu liniile existente, liniile in constructie si cele planificate
  • Constractul semnat joi de catre Metrorex vizeaza extinderea M4 (culoarea verde pe harta)

Vezi harta mare in ArcGIS.com

Harta de baza - Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta "Bing Maps Road" a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de "Gheorghe Gheorghiu-Dej" pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.