Grupul italian de lux Prada a anuntat luni o crestere puternica a veniturilor sale in primul semestru din 2012, gratie unei cereri ridicate in Asia, Europa si America, relateaza AFP.

"Grupul Prada a realizat in cursul primului semestru al exercitiului afaceri de 1,547 miliarde de euro, in crestere cu 36,5% fata de aceeasi perioada a anului 2011", a precizat acesta intr-un comunicat.

Veniturile s-au majorat in special in regiunea Asia-Pacific (+45%), dar si in Europa (+37,3%) si pe continentul american (+31%), a indicat grupul. De asemenea, in Italia, vanzarile au crescut cu 27%. Vanzarile cu amanuntul, care reprezinta "baza strategiei grupului", au contribuit cu 80,6% la vanzarile totale din primul semestru, cu o cifra de afaceri de 1,229 miliarde de euro, mai mare cu 47,2% in raport cu 2011, mentioneaza comunicatul.

Pe parcursul primului semestru din 2012, grupul Prada si-a continuat strategia de extindere a retelei sale de magazine, acesta deschizand 28 de noi unitati. In total, numarul de magazine la nivel global a ajuns la 414 puncte de vanzare.

Totodata, Prada a indicat ca a beneficiat de un impuls al vazarilor sale multumita unui "flux tot mai mare de turisti" in Europa, precum si de "performante excelente" in regiunea Asia-Pacific si pe continentul american.​