- "Nu am oprit nicio investitie buna, ci acele investitii care erau facute doar ca sa castige firma partidului si sa ne facem ca muncim pe acolo si am oprit acele investitii care, conform analizei Ministerului de Finante, pe finantarea actuala se finalizau in 28 de ani, in 64 de ani. Aveam si proiecte care se finalizau in 320 de ani", a spus Ponta la finalul sedintei de Guvern. "Mai pe romaneste, in fiecare an mai punem niste banuti, care de fapt nu se intampla nimic cu ei, decat ca ajung la niste firme si toata lumea e fericita, dar in realitate nu termini niciodata daca nu consideri acel proiect intr-adevar important. Era un stil de a risipi banii prin 500 de locuri si sa nu ajunga nicaieri, in niciun loc. Daca vrem sa facem ceva cu banii acestia pe care ii avem de investitii trebuie sa ne hotaram care sunt prioritatile si sa folosim banii aia", a adaugat Ponta.
La inceputul sedintei de Guvern, Ponta a spus ca membrii fostului Guvern "ne-au lasat cu o gaura de 1,3 miliarde la CNADNR (n.red.Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale)". Insa, exact aceasta este suma care a fost taiata de la transporturi in urma rectificarii bugetare din luna august. Bugetul Ministerului Transporturilor a fost redus, in urma rectificarii, cu 1,25 miliarde lei, la 13,42 miliarde lei, cea mai mare parte a banilor fiind taiata de la cofinantarea proiectelor cu fonduri europene.
In acest context, Ponta a spus astazi ca cei din fosta guvernare "nu au pus bani in buget anul trecut si acum trebuie sa-i punem noi. Apropo de cat de mult iubeau investitiile, de nu au pus banii acestia in bugetul CNADNR".
In aceste conditii, Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri un memorandum prezentat de Ministerul Finantelor care propune sistarea unor lucrari in transporturi.
Ce cuprinde memorandumul
- Ministerul Transporturilor si Infrastructurii sa dispuna imediat conducerii CNADNR masurile necesare pentru sistarea lucrarilor si incheierea de acte aditionale la contracte, astfel incat, pentru anul 2012, sa fie angajate lucrari doar in limita creditelor bugetare aprobate", se arata in memorandum.
- Sa se asigure prin redistribuire in cadrul bugetului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii sume pentru achitarea facturilor ce sunt peste nivelul creditelor bugetare aprobate in anul 2012, astfel incat sa nu se inregistreze arierate si sa nu fie afectat deficitul stabilit in termeni ESA.
- Ministerul Transporturilor si Infrastructurii sa prezinte Guvernului o informare cu privire la situatia lucrarilor de investitii, pentru a se putea verifica daca la acestea s-a realizat ajustarea corespunzatoare a angajamentelor la nivelul creditelor bugetare aprobate, in conformitate cu Legea 500/2002 si Legea 69/2010, iar in cazul in care nu au fost facute ajustarile respective sa fie dispuse imediat masurile de ajustare.
In ceea ce priveste Metrorex, Guvernul vrea sa transfere aceasta companie la primaria Capitalei. Ponta a criticat faptul ca au fost deschise mai multe santiere pentru constructia magistralei Drumul Taberei-Universitate. "O sa va propunem sa adoptam, in perioada imediat urmatoare, cateva masuri pe care demult trebuia sa le luam. Prima dintre ele ar fi trecerea metroului la Primaria Municipiului Bucuresti pentru ca trebuie continuate investitiile. S-a vorbit destul de mult de tronsonul spre Drumul Taberei si trebuie continuat, dar trebuie nu sa spunem noi de la minister pe tot felul de interese obscure cum sapam in sapte directii metrou si de fapt nu terminam nicaieri. Trebuie Primaria Generala, cu sprijin de la Guvern si cu propriile forte, sa decida prioritizarea. Intai fac linia spre Drumul Taberei, dupa aceea cea spre Pantelimon. Sapam in sapte locuri de sapte ani si o sa terminam in 70 de ani", a afirmat Ponta, la inceputul sedintei de Guvern.
Inexistenta unei autostrazi de centura a Bucurestiului e scandaloasa. Presedintele jucator, de trei ori ministru la Transporturi, marele democrat si modernizator, prefera deci elicopterul...
Metrou la Otopeni nu e prioritar? Va sa zica omul de rind care n-are bani de taxi sa nu poata sa se deplaseze, sa fie la mina speculantilor si taximetristilor impostori, de fapt criminali, care prada si omoara la drumul mare??!!!
ws
Dacă zice premierul că trebuie mărite salariile şi pensiile, se măresc.
"Studii de impact? Ce-s alea? Tăiem bani? Tăiem! De unde? De peste tot! De ce? Pentru că oricum nu sunt suficienţi! Şi ce spunem presei? Că erau bani pentru clientela de partid! Păi, şi, o să ne creadă? Băi, ne-au votat la locale, o să ne creadă! Important e să avem noi bani pentru parlamentare, că s-au scumpit ăstea de bază şi ne trebuie imunitate."
La privaţi, ai TV dacă te internezi. De ce nu? De ce să nu ai spitale mai puţine, mai sigure, mai bine dotate şi mai axate pe pacientul individual, decât spitale mai multe, mai prost dotate şi care să-ţi amintească de M.A.S.H. (spital vechi de campanie), şi să trateze după putinţe şi "priorităţi" - care e mai grav sau care dă mai mult))?
Banii se transfera de la investitii catre inflatie.
Am folosit argumente similare postarii de mai sus.
"Nu am oprit nici o investitie buna (metroul Drumul Taberei Universitate Otopeni nu era o investitie buna???), ci acele investitii care erau facute doar ca sa castige firma partidului si sa ne facem ca muncim pe acolo si am oprit acele investitii care, conform analizei Ministerului de Finante, pe finantarea actuala se finalizau in 28 de ani, in 64 de ani. Aveam si proiecte care se finalizau in 320 de ani", a spus Ponta la finalul sedintei de Guvern. "Mai pe romaneste, in fiecare an mai punem niste banuti, care de fapt nu se intampla nimic cu ei, decat ca ajung la niste firme si toata lumea e fericita, dar in realitate nu termini niciodata daca nu consideri acel proiect intr-adevar important. Era un stil de a risipi banii prin 500 de locuri si sa nu ajunga nicaieri, in niciun loc. Daca vrem sa facem ceva cu banii acestia pe care ii avem de investitii trebuie sa ne hotaram care sunt prioritatile si sa folosim banii aia", a adaugat Ponta.
Concluzia este magistrala - care va sunt prioritatile dle Ponta? Referendumurile?
Ce fel de prim ministru este asta? E sinistru!
Stau si ma gandesc la cat/e le mei trebuie limbacilor uslasi pana sa inteleaga ca idiotul asta e doar un copil razgaiat, retardat, fara mobilier la mansarda?
E doar un amarat hot de carte care n-are parte de nici cea mai mica urma de bun simt, educatie si minima decenta!
Adevarul ca metroul din drumul Taberei nu e important, iar faptul ca se lucreaza din mai multe puncte odata e o adevarata blasfemie.
Un socialist care se respecta nu accepta asa usor productivitatea muncii si dezvoltarea durabila.
Nu.
Mai bine mituim saracii si batranii si dupa alegeri mai imprumutam de pe pietele externe zeci de miliarde de euro.
Parca e definitia greciei.
si se pun altele noi, care sunt aduse din CHINA !!!
2 intrati la facultate. Deci poti sa-ti dai seama c-am avut ocazia sa cunosc patura cea mai de jos a societatii. dar tu intreci cu ani lumina tot ce-am putut vedea acolo....
pai, daca a sapat sapte ani si n-a facut nimic, cum de-a reusit Ceausescu sa sape vreo 50 km in 23 de ani, cu finisaje cu tot ?
origine sanatoasa, deh !
Este clar ca acesti bani sunt transformati in bani politici.
Va amintiti ca s-au certat rau, PSD si PNL, care candidat sa meraga in alegeri.
A fost cat pe ce sa se sparga USL-ul.
E, uite ca acum a venit mementul ca Ponta sa i-o traga liberalului de la sectorul 6.
Ponta greseste, isi pune in cap sute de mii de locuitori din sectorul 6 si la alegeri o sa piarda masiv voturi in sectorul 6.
Ce nu stie Ponta e ca Drumul Taberei e semiparalizat, s-au inchis strazi si traficul e un cosmar.In septembrie prevad niste proteste din partea locuitorilor sectorului.
Nici macar n-au largit Prelungirea Ghencea.
Nu au facut pasaj peste centura la Ghence-Domnesti.
Nu au largit centura la 4 benzi.
Nesimtitule !!!
Urmeaza sa vina Oprescu cu mirifica si minunata realizare a socialismului, autostrada suspendata. Locuitorii sectorului 6 isi vor indeplini obligatiile de partid dirijand eroic circulatia in intersectii.
Nimic nu e mai bun ca o gura de aer proaspat direct de la gura tevii de esapament.
Traiasca Conducatorul suprem Alexander Ivanovici Pontici, Traiasca Maretul Oprinovici, Traiasca Socialismul intru' Gloria Patriei !
Pai nu-i prost cine-i crede atunci cand arunca cu vorbe ca sa se afle in treaba?
Dar pentru autostrada suspendata a lui oprescu or gasi oare bani?
Daca se va intampla asta vom ajunge unde vroia sa ne aduca Nastase cand a canditat la pesedentie.
Li se rupe de UE dar se prefac interesati pana la alegeri ca sa nu piarda niscaiva voturi.
Dupa aia poate sa ne dea afara din UE ca sarim in carca Rusiei sau ne declaram "independenta" precum Coreea de Nord.
Interesul lor a sa scape de puscarie, ce se petrece cu Romania nu-i intereseaza decat in secundar.
Si nu mai termina niciodata...
Ei cred ca luand de colo si punand dincolo, o miscontefleala tipic comunista, o sa rezolve problemele tarii...
Sper ca in urma naufragiului sa ramana totusi la suprafata oamenii decenti (daca exista) si care au un gand bun pentru Romania.
Atunci cand utilajele care foreaza tunelurile (TBM-uri), acestea vor intalni in drumul lor aceste "gropi ale statiilor" pe unde se va introduce ulterior tot ce este necesar pt. realizarea in continuare a tunelului catre cealata statie (componente ale inelelor de beton, sine de cale ferata, traverse, material marunt etc)!
Tu cum ai vrea sa faci o magistrala de metrou? Faci doar o groapa intr-un capat si te duci pe sub pamant pana la celalalt capat?
Agariciule, cand nu sti ceva mai bine intrebi oamenii de specialitate, nu te apuci sa debitezi tampenii in sedinte de guvern sau in declaratii de presa!
La modul cum ganditi si actionati, nu e de mirare ca ati luat decizia de a taia din fondurile de la lucrarile de investitii intr-o zi mare pt. voi, comunistilor: 23 AUGUST!