Victor Ponta: Chiar daca Metrorex trece Primaria Capitalei, banii pentru subventii si investitii vor veni tot de la bugetul statului
Potrivit acestuia, este nevoie de trecerea metroului la primarie deoarece "Ministerul Transporturilor, guvernul - e prea departe de ce se intampla acolo". In plus, crede ca "Primaria este cea care trebuie sa administreze in mod eficient, in mod corect, bugetul si functionarea metroului, pentru ca primarul general si pentru ca, sigur, consilierii generali sunt cei care raspund si pot fi sanctionati de catre alegatorii din Bucuresti, daca aceasta administrare nu este corespunzatoare sau, dimpotriva, pot fi felicitati si votati din nou daca este buna".
La randul sau, Sorin Oprescu a spus ca odata cu metroul, va trece in subordinea primariei si autoritatea metropolitana de transport, care se ocupa de reglementarea metroului. "Dorim sa mergem pe ideea biletului unic, cu care poti sa circuli pe toate mijloacele de transport", a afirmat Oprescu.
Premierul a anuntat saptamana trecuta ca Metrorex, companie aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor, va trece in subordinea Primariei Capitalei.
Sumele alocate pentru proiectul "Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate" au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Practic, Metrorex a ramas fara banii necesari continuarii lucrarilor conform graficelor de executie.

INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Vreau sa-i fac un cadou Dlui Oprescu, ca acesta sa poata sa isi treaca la realizari electorale realizarea magistralei 4.
Asta fiindca nu se stie cat mai stam la guvernare si pe de alta parte oricum Crin e terminat si avem nevoie de propriul candidat la presedintie in 2014.
Dar daca si Clujul sau Constanta vor metrou... tot Oparescu o sa fie patron la Metrorex?
Alooo... vorbim de bugetul Romaniei!
Pentru ce eu, care stau in Iasi, sau altcineva, care sta in Cluj sau Timisoara sau Brasov, orase nitel mai frumoase decat capitala, ar trebui sa dau bani din impozite pentru metroul din Bucuresti?
De ce nu se ia modelul altor capitale europene in care transportul in comun nu e o paguba in buzunarul tuturor, ci un aducator de profit pentru primarie? Credeti ca transportul public din Viena e subventionat de alte orase?
cat despre ce face bucurestiul... printre altele...si bune si rele ar fi si 1/3 din PIB... ca fapt divers...
Apropo.... hai la Bucuresti... munceste si traieste aici... si o sa beneficiezi din plin de metrou si de cele mai mari taxe din tara de asemenea :)
Mie personal mi se par ridicole separatismele astea de genul.... "eu sunt din orasul X de sa cotizez indirect la asflatul/metroul/autobuzul din orasul Y" .....
Biletul e prea ieftin si de aceea e nevoie de subventii.
Pretul biletului a trebui sa fie in concordanta cu cheltuielile. De asta e scumpa calatoria cu metroul in Londra, ca sa-si acopere cheltuielile si sa se dezvolte.
Pe de alta parte, as putea admite ajutoare de la stat pentru dezvoltare, dar sa fie rambursate in timp catre stat. Statul ar putea doar garanta imprumuturi catre Metrorex, sunt sigur ca bancile ar finanta daca ar avea garantia statului.
Pe de alta parte ideea biletului unic nu e buna, deoarece costul cu metroul e mai mare decat cu autobuzul (oferind in schimb un confort mai mare si o viteza mai mare). Ar trebui introdus bilet cu pret diferentiat depinzand de distanta parcursa. De exemplu inte 2 statii 2 lei si intre 7 statii 5 lei de ex.
De exemplu fara metrou Bucurestiul ar fi efectiv paralizat. Zilnic se inregistreaza peste 2 milioane de calatorii. toti oamenii care calatoresc cu metroul platesc considerabil prin taxe.
Viata in Bucuresti este departe de a fi ieftina oricum.
Bucurestiul produce printe altele peste 1/3 din PIB-ul tarii. Este un centru economic f important. Inainte sa fii frustrat ca undeva se face ceva si tu nu ai parte de acel ceva intelege ca orasul asta fara metrou este efectiv paralizat.
Vorbesti foarte usor despre scumpirea metroului crede-ma s-a scumpit considerabil recent.
Incearca sa privesti lucrurile dintr-o perspectiva mai larga.
Pentru majoritatea oamenilor e prea mult sa plateasca doua abonamente pentru o singura calatorie, asa ca prefera sa foloseasca autobuzul. Asta se reflecta in costuri suplimentare pentru primarie si reducerea incasarilor pentru metrou.
Daca ar fi acelasi bilet, foarte multi oameni ar folosi metroul pe distante lungi plus un autobuz pana la destinatia finala. Evident ar trebui regandite si legaturile intre autobuze si metrou.