Un studiu realizat la initiativa Coca-Cola arata ca in anul fiscal 2010 sistemul Coca-Cola a generat o valoare adaugata in economia locala de 446 milioane euro, respectiv 0,37% din PIB.

Conform studiului realizat sub coordonarea dr. Ethan B. Kapstein, profesor in cadrul Universitatii din Georgetown, aproximativ 46% din aceasta suma (204 milioane euro), reprezinta taxe si impozite care ajung la bugetul de stat.

Studiul mai arata ca lantul de valoare din jurul Coca-Cola Company si Coca-Cola Hellenic, cele doua companii care reprezinta grupul in Romania, are 1.800 de angajati directi si genereaza indirect alte 17.500 locuri de munca. Valoarea adaugata directa a sistemului Coca-Cola in Romania ajunge la 48 de milioane de euro, cu un total de 19 milioane euro platite statului sub forma de taxe si impozite.

"Sistemul Coca-Cola se realizeaza prin interactiunile cu furnizorii locali de bunuri si servicii si cu o retea extinsa de distributie - hoteluri, restaurante si comert cu amanuntul -, ale caror venituri depind intr-o proportie semnificativa de comercializarea produselor din portofoliul Coca-Cola", a declarat in cadrul conferintei de presa Prof. Ethan Kapstein.

Studiul a fost realizat in perioada ianuarie-octombrie 2011 de catre dr. Ethan B. Kapstein, profesor invitat in cadrul Universitatii din Georgetown, anterior expert in economie politica in cadrul INSEAD, in colaborare cu Dr. Rene Kim si masteranzii Willem Master Ruster si Beatrijs van Manen de la compania de consultanta Steward Redqueen din Haarlem, Olanda.

Producatorul Coca-Cola este prezent pe piata din Romania cu trei puncte de imbuteliere (Timisoara, Ploiesti si Poiana Negri) dupa ce in anul 2009 compania a decis mutarea fabricii din Iasi in Republica Moldova.