Studiul "Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola in Romani" detaliaza si cuantifica impactul Sistemului Coca-Cola din Romania asupra economiei locale. Conform rezultatelor studiului, Coca-Cola ofera locuri de munca si genereaza plus valoare in restul sectoarelor economice.

Logo Coca-ColaFoto: McCann

Eurostat si Biroul International al Muncii (BIM) publica periodic informatii detaliate cu privire la starea pietei fortei de munca din Romania. Corelarea acestor informatii cu fluxurile economice inter-sectoriale din matricea de contabilitate sociala (SAM) permite elaborarea de statistici privind intensitatea ocuparii fortei de munca a sistemului Coca-Cola. Astfel, pot fi furnizate estimari asupra locurilor de munca sustinute de sistemul Coca-Cola la nivel sectorial, identificandu-se astfel domeniile care sunt cele mai "conectate" la productia si vanzarea produselor din portofoliul Coca-Cola.

In Romania, sistemul Coca-Cola are putin peste 1.800 de angajati directi, in timp ce impactul total - direct si indirect - este de aproximativ 17.500 de locuri de munca, adica 0,17% din populatia activa. Cu alte cuvinte, fiecare angajat direct al sistemului Coca-Cola sustine alti 9 angajati in alte ramuri de activitate din economia romaneasca. Daca luam in considerare si efectul indus de consumul provenind din salariile angajatilor lantului de valoare asupra pietei fortei de munca, impactul suplimentar este de aproximativ 4.700 locuri de munca.

Industriile a caror activitate este strans legata de Coca-Cola HBC Romania sunt: fabricarea zaharului, transporturile si comertul. Cheltuielile Coca-Cola HBC Romania legate de achizitiile de zahar sustin aproximativ 1.000 locuri de munca in industria zaharului si, indirect, 400 locuri de munca in agricultura. Transportul de materii prime din amonte si cel al produselor fi nite din aval genereaza suplimentar 700 locuri de munca in sectorul transporturilor. Vanzarea de produse din portofoliul Coca-Cola catre consumatorul fi nal este asociata cu aproximativ 5.700 locuri de munca, din care 3.100 sunt create in unitatile de alimentatie publica (consumul imediat) si 2.600 in comertul cu amanuntul.

Acest material face parte din campania de informare sustinuta de Coca-Cola