CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru inlocuirea celor subtilizate de hoti, care au crescut in ultima perioada si afecteaza sectii precum Bucuresti - Constanta, iar durata unei calatorii creste, din cauza verificarilor, se mentioneaza intr-un document oficial citat de Mediafax.

"In cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalatiile nu mai dau indicatii in legatura cu starea de liber sau ocupat a liniilor, circulatia intre statii se face prin intelegere telefonica - cale libera, fiind necesare masuri suplimentare de verificare pe teren a liniilor si macazelor, fapt ce conduce la marirea duratei de parcurs a trenurilor, la asteptarea eliberarii liniilor din statii si a liniei curente", se precizeaza in document.

Furturile tot mai dese, cu autor necunoscut, din instalatiile feroviare si de siguranta circulatiei, afecteaza in prezent 10 din cele 27 de distante de circulatie ale sectiei Bucuresti - Constanta.

Verificarile suplimentare prelungesc timpul de mers pe o distanta de circulatie in medie cu 5-7 minute, in functie de conditiile de circulatie, ajungandu-se astfel la intarzieri de 60 de minute sau mai mari, se arata in document.

Pe langa prejudiciile aduse publicului calator, aceste situatii presupun si eforturi de natura tehnica si financiara pentru CFR , care trebuie sa inlocuiasca echipamentele furate.

"In prezent s-a ajuns la situatia limita in care Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA nu mai are rezerve de componente pentru inlocuirea celor furate", se mentioneaza in document, datat 22 octombrie 2012.

In ciuda situatiei dificile, CFR actioneaza pentru redresarea circulatiei si reducerea efectelor produse de furturi, asigurand derularea traficului in conditii de siguranta, se mai arata in document.