Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) a constatat o serie de nereguli in cadrul unor verificari efectuate la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), urmand sa sesizeze DNA si Consiliul Concurentei, a declarat presedintele ANRMAP, Dan Vladescu, potrivit Agerpres. Vladescu a precizat ca in urma controlului au fost aplicate amenzi contraventionale de 200 mii de lei. Vladescu a prezentat concluziile unui raport de control al ANRMAP aferent perioadei august- octombrie 2012. Vezi documentele atasate.

"Au fost constatate foarte multe nereguli, care au generat atribuirea contractelor de achizitie publica, dupa parerea noastra, in mod defectuos, fapt pentru care vom sesiza in perioada urmatoarea, sper ca pana la sfarsitul urmatoarei saptamani sa fie gata, atat Directia Nationala Anticoruptie, cat si Consiliul Concurentei, pentru ca exista suspiciuni de frauda, dar si suspiciuni de intelegeri anticoncurentiale din partea operatorilor economici implicati", a precizat Vladescu.

Potrivit acestuia, concluziile acestui raport de control se refera la trei proceduri principale de atribuire. "Este vorba de de procedura de atribuire pentru proiectare si executie Autostrada Orastie-Sibiu si aici discutam de patru loturi, proiectare si executie Autostrada Arad-Nadlac si drum de legatura, unde discutam de doua loturi, si, de asemenea, mai este o procedura pentru reabilitare Drum National 24 si Drum National 24B, din zona Vaslui catre granita cu Republica Moldova", a precizat presedintele ANRMAP.

Principalele nereguli constatate vizeaza impunerea in documentatia de atribuire a unor cerinte minime de calificare restrictive, utilizarea altor criterii de calificare decat cele prevazute de OUG 34/2006, precum si incalcarea principiului transparentei.

"Ceea ce este interesant este ca, in momentul de fata pe rolul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, DNA, se afla celebrul caz Romstrade, dar acest raport de control vine sa prezinte modul in care a fost posibila aceasta frauda, mai exact ceea ce a generat atribuirea contractului de achizitie publica pentru lotul 1 de la Autostrada Nadlac-Arad catre societatea Romstrade", a mai spus Vladescu.

El mentionat ca, in acest caz, au fost depuse sapte oferte de catre sapte operatori economici principali, dintre care sase au fost respinse fiind considerate inacceptabile sau neconforme.

"Ceea ce este si mai interesant este ca pentru aceeasi procedura de atribuire nu au fost inregistrate contestatii pe rolul Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, lucru cel putin bizar avand in vedere miza acestor proceduri de atribuire. (...) Societatile inlaturate din procedura sunt de fapt aceleasi societati comerciale care au beneficiat de contract pentru celalalt tronson de autostrada Orastie-Sibiu, respectiv fiecare dintre societatile careia i-a fost atribuit un lot cu Orastie-Sibiu a fost inlaturata de la procedura de licitatie pe Nadlac-Arad, lotul 1 dar si lotul 2", a mai spus Vladescu.