"De la preluarea guvernarii, in primavara, USL a procedat in sectorul sensibil al achizitiilor/concesiunilor publice la fel ca in Justitie: daca o institutie merge, ea trebuie schimbata. Zilele astea se pregateste neutralizarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), dupa cum reiese dintr-o declaratie recenta a premierului Ponta", avertizeaza Otilia Nutu si Sorin Ionita, intr-un raport al Expert Forum (EFOR).

EFOR crede ca aceasta este o noua fila in lista de confuzii, unele voite, altele sincere, din jurul marilor proiecte de investitii publice. "In declaratia de presa mentionata, Ponta s-a aratat nemultumit de statutul de institutie independenta a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), organ administrativ care emite decizii pe contestatiile la licitatii. Premierul a sugerat ca investitiile publice intarzie deoarece CNSC e prea lent in functionare si admite prea multe contestatii, astfel blocandu-se derularea proiectelor. O simpla analiza a OUG 34/2006 si o privire pe raportul de activitate al CNSC arata insa nu doar ca premierul Ponta a dat peste o falsa problema - dar ca realitatea este exact pe dos: CNSC pare o institutie utila care descarca justitia comerciala si accelereaza atribuirea de contracte in urma licitatiilor", arata EFOR.

In raportul publicat luni, expertii EFOR prezinta si o examinare a modului gresit in care a fost inteleasa in Romania ideea de parteneriat public-privat (PPP), cu directa relevanta pentru riscurile care pandesc activitatea noului Ministru delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine, precum si o ilustrare a adevaratelor probleme cu care se confrunta investitiile publice in Romania, aplicata la cazul strategiei de drumuri expres.