UPDATE Un deputat italian cere o ancheta parlamentara asupra contractului dintre Carpatair si Alitalia. Carpatair: Sindicatele de piloti din Italia incearca, prin intermediul unei campanii de presa, sa discrediteze imaginea companiei

de Corina Ionel     HotNews.ro
Marţi, 8 ianuarie 2013, 21:13 Economie | Companii


Un deputat italian cere efectuarea unei anchete privind decizia companiei aeriene Alitalia de a incredinta Carpatair numeroase zboruri pe rute interne, in Italia, si pe rute externe, pe fondul nemultumirii sindicatelor pilotilor si insotitorilor de bord italieni, scrie presa italiana citata de Mediafax.

UPDATE Carpatair informeaza, intr-un comunicat transmis presei miercuri 9 ianuarie, ca siguranta zborurilor operate de companie "este dovedita in timp de toate autorizarile si certificarile pe care le detine in conformitate cu cele mai riguroase norme la nivel mondial - cele europene." 

Potrivit comunicatului, in februarie 2012 Carpatair a castigat o licitatie organizata de Alitalia pentru operarea de curse in Italia cu 2 aeronave, lucru care "a nemultumit sindicatele de piloti din Italia care incearca, prin intermediul unei campanii de presa, sa discrediteze imaginea companiei."

  • Redam integral comunicatul Carpatair
Ca urmare a articolelor publicate in ultimele zile in presa din Italia si preluate in mediile de presa din Romania, dorim sa aducem urmatoarele clarificari:

Compania aeriana Carpatair a luat nastere in 1999 si sarbatoreste in acest an 14 ani de existenta.

Siguranta zborurilor Carpatair este dovedita in timp de toate autorizarile si certificarile pe care le detine in conformitate cu cele mai riguroase norme la nivel mondial - cele europene.

- Carpatair este Transportator Comunitar UE Autorizat in conformitate cu CE 1008, detinind Certificat de Operator Aerian conform standardelor EU-OPS1 / AACR / European Aviation Safety Agency;

- Este cea mai mare companie aeriana regionala din Europa de Sud-Est, membra IATA si ERA;

- Detine auditul IATA "IOSA" - IATA Operational Safety Audit, reinnoit pentru cea de a cincea oara in Decembrie 2012, fiind printre primele companii aeriene din Europa de Est care a reusit sa obtina aceasta certificare.

In Februarie 2012 Carpatair a castigat licitatia organizata de Alitalia pentru operarea de curse domestice in Italia cu 2 aeronave de 70 locuri de tip ATR 72-500.

Acest lucru a nemultumit sindicatele de piloti din Italia care incearca, prin intermediul unei campanii de presa, sa discrediteze imaginea companiei.

Carpatair isi rezerva dreptul sa actioneze in justitie acele persoane din conducerea sindicatelor care atenteaza la imaginea companiei.



Institutul italian de statistica (ISTAT) a publicat un raport din care reiese ca ponderea de utilizare de catre cetatenii italieni a serviciilor companiilor aeriene autohtone a scazut in intervalul 2007 - 2011 cu 16%, de la 56 la 40%. Potrivit datelor, mai putin de jumatate dintre pasagerii care trec prin aeroporturile italiene utilizeaza servicii ale companiilor aeriene din Peninsula.

Acordul dintre compania Alitalia si compania aeriana romaneasca Carpatair a intrat in atentia presei pe fodul nemultumirilor sindicatelor din transporturile aeriene in contextul datelor prezentate de raportul ISTAT. Romacapitale.net relateaza marti ca deputatul italian Francesco Barbato, membru al formatiunii centriste Italia Valorilor, cere o ancheta parlamentara in legatura cu prevederile contractului incheiat intre cele doua companii aeriene.

Deputatul italian a remarcat ca, in fiecare dimineata, avioane ale Carpatair decoleaza din orase din Romania, Republica Moldova si Ucraina, transportand la Timisoara pasageri care apoi continua calatoria in Italia, Germania si Grecia. Totul ar fi in regula, dar nemultumirile apar in contextul in care avioane Carpatair opereaza si zboruri intre Ancona si Roma in numele Alitalia, cu piloti, insotitori de bord si avioane proprii.

La cererea presei din Peninsula, Alitalia a confirmat ca a semnat, in septembrie 2011, un acord de tip "code sharing" ("utilizare in comun a codurilor zborurilor") cu Carpatair. Alitalia a precizat ca acordul a fost aprobat de Autoritatea aeronautica italiana (ENAC), iar Carpatair are toate certificatele de siguranta. In plus, Carpatair ar putea opera zboruri in numele Alitalia si pe rutele Pisa-Roma, Alghero-Roma, Parma-Roma si Bolzano-Roma.

"Pare cel putin absurd ca Alitalia sa cedeze unei companii din Romania zboruri cu aceleasi destinatii pentru care ceruse conditii speciale, din cauza crizei, costurile fiind suportate de contribuabilii italieni; multi angajati ai Alitalia, comandanti, insotitori de bord, sunt disponibilizati", argumenteaza Barbato.

Presedintele Asociatiei nationale italiene a pilotilor comerciali (ANPAC), Giovanni Galiotto, s-a declarat si el nemultumit de hotararea Alitalia de a incredinta unele zboruri companiei Carpatair, explicand ca mii de angajati au fost disponibilizati, inclusiv 550 de membri ai personalului Alitalia.

Corriere della Sera relateaza ca pilotii si sindicalistii se declara preocupati de siguranta zborurilor operate de Carpatair, notand ca au fost inregistrate numeroase incidente cu avioanele companiei din Romania. Ultimul incident a avut loc, potrivit Corriere della Sera, luni, 7 ianuarie, cand zborul AZ1666, pe ruta Pisa - Roma, operat de Carpatair in numele Alitalia, a fost intarziat din cauza unei defectiuni, informeaza Mediafax.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1350 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Si eu cer sa nu mai vad PANETONE made IT (Marţi, 8 ianuarie 2013, 21:45)

    linarel [utilizator]

    in magazinele din Romania . Oricum la termenul lor de garantie de 1 an , cit pantofii numai buni pt organism nu sint .Cozonacii nostrii nu sint buni ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by