Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat marti ca in urma discutiilor cu reprezentantii Fondului Monetar International s-a stabilit privatizarea companiei CFR Marfa, aceasta fiind, in acest moment, principala prioritate a ministerului. Fenechiu a precizat ca nu si-a dorit acest lucru insa situatia financiara a companiei nu permite redresarea ei decat in conditiile unei infuzii de capital din partea unui investitor privat. Ministrul a precizat se va incerca privatizare a 51% din actiunile companiei de Transport Marfa astfel incat statul sa ramana cu un procent cat mai mare posibil.

Declaratii Relu Fenechiu:

  • Prioritatile ministerului sunt atragerea a cat mai multor fonduri europene si restructurarea companiilor cu pierderi din subordinea ministerului.
  • Proritatea numarul unu astazi o reprezinta privatizarea companiei CFR Marfa. E un lucru pe are eu nu mi l-as fi dorit, am spus asta si reprezentantilor FMI, nu mi l-as fi dorit pentru ca si reprezentantii Comisiei Europene si cei ai FMI ne-au recomandat permanent sa preluam modele de succes iar toate tarile din Europa au companii de tranport marfa de stat."
  • Din nefericire situatia economico - financiare a companei de Transport Marfa astazi nu permite redresarea ei decat in conditiile in care avem o infuzie de capital din partea unui investitor privat. In ultimii 4 ani datoriile acestei companii au crescut de 2 ori jumate.
  • despre privatizarea CFR Marfa: Discutam de un pachet majoritar. Nimeni nu concepe altfel, am facut testul investitorului prudent iar acest test duce spre o privatizare cat mai apropae de privatizarea totala. Vom incerca privatizare a 51% din actiunile companiei de Transport Marfa astfel incat statul sa ramana cu un procent cat mai mare posibil. Eu vizez ca in cativa ani vanzarea acestor 49% din actiunile statului sa aduca un profit considerabil statului roman.
  • Pentru CFR Calatori nu exista un angajament cu FMI pentru privatizare dar dincolo de aceste angajamente este important sa eficientizam activitatea tuturor companiilor din subordine. FMI este, daca vreti, un paznic pentru respectarea regulilor economiei de piata. Asta nu inseamna ca daca nu avem paznic, noi nu trebuie sa facem ceea ce trebuie sa facem. Si in cazul companiilor in care FMI nu ne impune anumite reguli trebuie sa respectam, dupa pareare mea, aceleasi reguli.
  • Suntem in proces de privatizare si la TAROM, gandim la ora actuala o strategie de privatizare a acestei companii poate pentru vinderea unui pachet mai mare de 20%.
  • Termenul decurge de la inceputul lunii februarie, nu avem un termen stabilit, dar nu ne putem duce pe mai mult de 6 luni.
  • Reprezentantii institutiilor internationale -FMI, Comisie Europeana si Banca Mondiala- au plecat foarte increzatori ca ceea ce ne-am propus sa facem vom face.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat vineri ca va incerca sa convinga reprezentantii FMI sa fie de acord ca CFR Marfa sa nu mai fie privatizata. Declaratia facuta de Relu Fenechiu vine in contextul in care ministrul Economiei, Varujan Vosganian, i-a informat, joi, pe reprezentantii Camerei de Comert Romano-Germana despre "intentia Guvernului roman de a pastra in portofoliul statului o serie de domenii, precum energia, caile ferate si industria de aparare".