VIDEO Bugetul Metrorex nu permite continuarea lucrarilor pe tronsonul Drumul Taberei-Ghencea - sindicat
Ion Radoi a atras atentia, intr-o conferinta de presa, asupra diminuarii semnificative a bugetului alocat Metrorex in 2013, aratand ca suma alocata nu va fi majorata, compania va avea de suferit.
Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM) a precizat ca bugetul alocat Metrorex in 2013 este 90 de milioane lei, de 8,5 ori mai mic decat cel de anul trecut, cand suma alocata companiei a fost de 750 de milioane de lei.
Radoi a precizat ca daca va fi pastrata suma propusa pentru Metrorex in 2013, nu ar putea continua lucrarile incepute pe tronsonul de metrou Drumul Taberei - Ghencea, existand riscul intrarii in conservare a lucrarilor, riscul platii unor penalitati, a neplatii contractelor si a unor costuri la o eventuala repunere in functiune la momentul la care ar fi fonduri.
Presedintele USLM a spus ca doar intrarea in conservare a lucrarilor de pe tronsonul Drumul - Taberei - Ghencea ar costa 30 de milioane de lei din cei 90 de milioane de lei alocati Metrorex in acest an.
"Astfel, cei ce au gandit bugetul de stat ar trebui sa revina asupra sumei alocate si sa ne ofere posibilitatea sa continuam ce am inceput", a declarat liderul sindical.
Pe de alta parte, Radoi a spus ca pe 31 martie expira contractul colectiv de munca si ca, in acest context, Metrorex nu poate suporta diminuarea altor drepturi. El a precizat ca angajatii au renuntat la al treisprezecelea salariu si la primele oferite in cazul sarbatorilor legale, dar nu mai accepta alte diminuari salariale, cu atat mai mult cu cat Guvernul anunta in prezent o serie de mariri de taxe si scumpiri.
Presedintele USLM a mai spus ca actualul director al Metrorex, Aurel Radu, nu se incadreaza in mod legal in functia in care a fost instalat, pe motiv ca acesta are statut de inginer stagiar, dar a preluat atributii de director general.
Radoi a precizat ca actualul director al Metrorex nu indeplineste conditiile de specialitate pentru acest post intrucat trebuia sa aiba 12 ani vechime in cadrul unitatii, aratand ca "este vorba, pana la urma, si de o chestiune de siguranta in circulatie".
"S-a suparat ca am dat informatii presei din declaratia lui de avere, dar acela este un document public", a mai spus liderul sindical.
Ion Radoi a atras atentia ca sindicalistii Metrorex au sesizat, in repetate randuri, atat primul ministru, cat si oficialii ministerului de resort despre aceste probleme, dar pana in prezent nu au primit niciun raspuns clar si nici nu au fost convocati la discutii.
Liderul USLM a mai spus ca nici pana in prezent nu se stie cu certitudine daca Metrorexul va trece din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Primariei Capitalei. Radoi a spus ca daca se va ajunge la aceasta situatie, sindicatul trebuie chemat neaparat la discutii pentru intocmirea acordului social in ceea ce-i priveste pe salariatii Metrorex.
Ion Radoi a mentionat ca, in opinia sa, Metrorex ar trebui sa ramana in subordinea Ministerului Transporturilor, asa cum regiile de metrou din tarile civilizate sunt coordonate de ministerul de resort, nicidecum de primarie.
Intrebat daca exista riscul declansarii unor greve la Metrorex, Radoi a spus ca nici macar nu au inceput discutiile privind contractul colectiv de munca si nici nu a fost stabilit cu claritate bugetul unitatii pe 2013, lasand sa se inteleaga ca la acest moment nu exista riscul unor forme de protest. Liderul sindical a precizat ca, daca va fi nevoie, ar putea avea loc proteste, dar numai dupa indeplinirea tuturor etapelor si cerintelor legale.
Preluarea de catre Primaria Capitalei a companiei Metrorex a fost convenita in septembrie 2012, intr-o discutie la Guvern la care a participat si primarul general Sorin Oprescu. Pemierul arata atunci ca discutia avuta cu primarul general privind preluarea metroului de catre municipalitate a depasit "zona de principiu" si spunea ca statul va asigura in continuare subventii si derularea investitiilor deja incepute, precum tronsonul catre Drumul Taberei.

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
nu-i nimic, ramanem si cu santierul asta in drumul taberei asa cum a fost cel din vitan. vreo 10 ani asa. si tot in perioada psd se intamplau aceste lucruri...
ati tipat dupa salarii, acum vreti bani si pt investitii? pai de unde sa va dea victoras? din biblie? :)
În altă ordine de idei, de când anunță sindicatul aspecte legate de capacitatea companiei de a-și derula proiectele? Asta nu e treaba top managementului? Adică îl cred că nu are compania bani să-și finalizeze proiectul, dar asta e ceva ce poate să anunțe CEO-ul sau CFO-ul, nu un lider de sindicat. Asta arată cam cine conduce în companiile astea de stat.
2. In septembrie, Rares Manescu, primarul sectorului 6 declara ca termenul de finalizare va fi respectat: http://www.rares-manescu.ro/2012/09/11/termenul-de-finalizare-al-metroului-din-drumul-taberei-va-fi-respectat/ - sunt curios care e parerea lui acum.
3. As dori un control la Metrorex, vreau sa stiu cat incaseaza pe inchirierea spatiilor, sunt nenumarate magazine la metrou, cat castiga Metrorex-ul pe luna ? si cand s-au facut licitatii publice pentru inchirierea spatiilor ?
4. As dori sa stiu de ce Metrorex nu renunta la serviciile caseritelor si nu incurajeaza implementarea automatelor de bilete.
5. normal ca nu sunt bani, in 2010 s-a semnat un contract de deratizare in valoare de 13.441.680 lei catre SC Alrod Consult SRL din Prahova
6. din 2006, securitatea in vagoanele de metrou de tip Bombardier este platita cu 52 milioane lei catre Scorseze Security International care a angajat ca bodyguarzi numai pustani si pensionari.
Cred ca s-ar gasi suficienti bani pentru realizarea tronsonului din Drumul Taberei daca s-ar renunta la spaga si firmele capusa, alo, DNA, se aude ?
" 4. As dori sa stiu de ce Metrorex nu renunta la serviciile caseritelor si nu incurajeaza implementarea automatelor de bilete "....
Pe langa faptul ca se scrie "casiera" ,genul asta de idee este extrem de toxica. Era ok acum 100 de ani sa mai eliminam cate unul/doi services providers, dar deja E O MARE PROBLEMA. Ce vrei sa faca amarata aia? unde sa se duca? de ce sa se apuce?...o sa-i ceara lui Ponta bani de pensionare anticipata si o sa stea pe capul tau, tu o sa te plangi de taxe si impozite prea mari ca sa ii platesti ei pensia!...
Eu am nevoie de femeia aia! Poate nu am bani marunti, poate nu am bani pe card, poate nu vreau sa folosesc cardul. Poate imi plac banii cash!...
Poate vreau sa vina factura in plic ,adusa de postarita! Poate vreau sa am portar in bloc nu un interfon tampit care se strica non-stop, poate vreau sa vorbesc cu UN OM cand sun la Vodafone la *222 ,nu cu robotul alina!.....
Cand s-a mecanizat agricultura toti au migrat in industrie si manufactura. Cand s-a mecanizat, robotizat si trimis in China industria si manufactura, toti au migrat in servicii....Acum? Ii dau afara din servicii robotii. Unde sa mai lucreze oamenii? ce sa faca? cat castiga Metrorex din asta? ca are si amarata aia de pus o paine pe masa?!.....!!!!!
Fie ca sunt societati de stat capusate de coruptie si afaceri paguboase, achizitii nenecesare si bani aruncati, fie ca sunt corporatii care in goana lor dupa profit taie si spanzura, AMARATII ASTIA NU AU NICIO VINA si sunt exterminati!...
Stii de ce lucreaza toti martalogii aia in metrou pentru Scorseze? Stii ca au avut candva o meserie? Nu i-a dus capul sa se faca corporatisti sau intreprinzatori privati...."pazesc" si ei metroul pana ajung la pensie...desi saracii nu stiu ca daca vor trai suficient pensia aia va disparea la un moment dat, pentru ca idiotii egoisti ai generatiei noastre NU fac copii si se bucura sa "eficientizeze" dand oameni afara
In supermarket-ul de langa mine se angajeaza personal asa ca intr-un oras mare cum e Bucurestiul cred ca se gasesc locuri de munca pentru cei care vor sa munceasca.
Avantajul unui automat de bilete este ca nu te trage in piept cand iti da rest si sunt acolo si la 5 dimineata si la 11 noaptea ..
și, bineînțeles, așa cum spune vlad.pe, descăpușat Metrorex
dacă Ponta reușește măcar una din astea, îl votez cu amîndouă mîinile (un singur vot totuși, d-le Dragnea) :)