Tarom ia in calcul vanzarea cele doua Airbus A310, pentru eliminarea pierderilor

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 4 martie 2013, 20:51 Economie | Companii


Tarom vrea sa elimine pierderile cauzate de cele doua aeronave de tip Airbus A310, principala varianta luata in calcul fiind vanzarea acestora, dar analizeaza si posibilitatea mentinerii avionului folosit de Administratia Prezidentiala in cazul in care cheltuielile trec la bugetul de stat, informeaza Mediafax. Tarom are in prezent in flota doua aeronave de tip A310, una in configuratie comerciala si una in configuratie VIP, utilizata din anul 2010 de Administratia Prezidentiala. Ambele aeronave au intrat in flota Tarom in anul 1992.

"Exista o serie de factori care fac ca aceste doua aeronave sa nu isi mai justifice din punct de vedere economic prezenta in flota. Printre acesti factori se numara costurile foarte mari de mentenanta si aeronavigabilitate, vechimea de peste 21 de ani, gradul de uzura, consumul mare de combustibil, procurarea cu dificultate a pieselor de schimb, avand in vedere ca in prezent nu se mai produc piese noi pentru acest tip de avion, iar in lume exista putini furnizori care mai au pe stoc acest tip de piese. Luand in considerare istoricul acestor doua aeronave si operarea lor cu dificultate din cauza costurilor foarte mari, conducerea companiei Tarom urmeaza sa stabileasca in cel mai scurt timp o solutie in ceea ce priveste eliminarea totala a pierderilor cauzate de acestea, principala solutie luata in calcul fiind vanzarea", se arata intr-un comunicat al companiei.

Referitor la aeronava utilizata de Presedintie, reprezentantii companiei vor propune in prealabil autoritatilor o serie de solutii.

"Poate fi luata in calcul mentinerea aeronavei prezidentiale in flota, cu conditia ca autoritatile sa isi asume plata integrala, din bugetul de stat, a tuturor costurilor de intretinere, aeronavigabilitate si exploatare, atat a celor directe, cat si a celor indirecte. Totusi, opinia noastra este ca acest avion nu mai corespunde conditiilor de inalta calitate si performanta pe care trebuie sa le indeplineasca o aeronava pentru transportul unor inalti demnitari si ca ar trebui gasita o solutie mai eficienta si mai potrivita statutului acestora", a declarat intr-un comunicat Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie al companiei.

Compania precizeaza ca imediat ce o solutie privind aeronavele A310 va fi definitivata si aprobata, aceasta va fi facuta publica, iar daca se va lua decizia de vanzare a acestora, procesul va fi desfasurat in conditii de transparenta totala.

"Nu dorim sa cream asteptari nerealiste prin avansarea unei valori care ar putea fi obtinuta din vanzarea celor doua aeronave, motiv pentru care infirmam sumele aparute in presa pana in acest moment. Daca ne gandim la vechimea si costurile uriase de operare, credem ca sumele vehiculate pana acum sunt mult prea mari. Aeronava tot de tip A310 a Cancelariei germane, intr-o stare mult mai buna si cu o configuratie mult mai complexa, a putut fi vanduta in urma cu doi ani cu numai 3,1 milioane euro. Totusi, pentru a asigura un grad cat mai mare de transparenta in procesul de vanzare a celor doua aeronave, precizam ca acestea vor fi vandute prin licitatie internationala, toate informatiile privind vanzarea si pretul obtinut putand fi accesibile in timp real tuturor celor interesati", a adaugat Pascariu.

Premierul Victor Ponta a declarat joi ca Guvernul nu-i va retrage presedintelui Traian Basescu avionul cu care se deplaseaza la intalniri oficiale, ci cauta o solutie pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi sa fie reduse, iar gradul de siguranta sa creasca.

La randul sau, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmase anterior ca Tarom va face o propunere Administratiei Prezidentiale privind aeronava folosita de presedinte, care are cele mai ridicate costuri de mentenanta, fara sa detalieze, el declarandu-se surprins ca aceste cheltuieli sunt suportate de la bugetul de stat.


Fenechiu a aratat, intr-o conferinta de presa, ca Tarom a solicitat un buget anual de 22,6 milioane de lei pentru costurile de aeronavigabilitate sau mentenanta la aronava Airbus 310 pe care o utilizeaza seful statului.

El a spus ca acesta este de departe cel mai mare cost de mentenanta pentru o aeronava, dar intrebat daca un alt avion de acelasi tip din flota Tarom nu costa la fel, ministrul a raspuns: "Ba da". Ulterior, Fenechiu a afirmat ca si cealalta aeronava Airbus A 310, utilizata pentru zboruri comerciale, are costuri ridicate si din punctul sau de vedere nu se justifica pastrarea ei, dar decizia o va lua tot Consiliul de Administratie.

Fenechiu, a declarat miercuri seara ca Tarom ar trebui sa renunte la aeronava prezidentiala Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro.

Ministrul Transporturilor declarase miercuri seara, potrivit Realitatea.net, ca aeronava prezidentiala face anual o gaura de 7 milioane de euro in bugetul Tarom si ca renuntarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.

Contactat de Mediafax, purtatorul de cuvant al Administratiei Prezidentiale, Bogdan Oprea, a spus ca nu comenteaza acest subiect.
  • Basescu: Nu ma opun niciunei actiuni privind aeronava de la Tarom
Presedintele Traian Basescu a declarat luni seara, intr-o conferinta de presa la Cotroceni, ca nu se opune niciunei actiuni privind aeronava de la Tarom cu care calatoreste: "Va asigur ca nu ma opun niciunei actiuni, pentru ca aia nu este aeronava prezidentiala. Aeronava prezidentiala nu mai exista din 2010. Ce folosesc eu de la Tarom este un avion pe care-l inchiriem charter. Nu este o aeronava la dispozitia presedintelui Romaniei".


Si premierul Victor Ponta s-a declarat nemultumit, in decembrie anul trecut, de costurile pentru bugetul de stat ale operarii aeronavei prezidentiale, el referindu-se la posibilitatea ca seful statului si consilierii sai sa mearga in vizitele externe cu zboruri de linie.

"Si la Administratia Prezidentiala vom face reduceri. Faptul ca ditamai avionul sta pe pista cate trei zile sa se plimbe presedintele la Bruxelles, la Consiliul European... Am fost si eu la Bruxelles si am mers cu avionul de linie. Am vazut si alti sefi de guvern, in general tarile au un avion. La noi se inchiriaza de la Tarom ditamai avionul pentru presedinte si cativa din jurul lui. Incercam sa fim mai inchisi la buzunar", a afirmat Ponta pe 12 decembrie 2012, in contextul participarii presedintelui Traian Basescu la Consiliul European de iarna si a pregatirii bugetului pe 2013

Administratia Prezidentiala a solicitat in 2010 Tarom sa efectueze cursele speciale pentru deplasarile si vizitele externe ale sefului statului, compania de stat punand la dispozitie pentru acestea unul dintre cele doua avioane Airbus A 310, achizitionate la inceputul anilor '90.

Compania Romavia care opera vechea aeronava prezidentiala, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai indeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anuntat in 2010 ca nu mai poate efectua deplasarile presedintelui ca urmare a situatiei financiare dificile a regiei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2659 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    o minciuna (Luni, 4 martie 2013, 22:24)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    A310 nu este un avion invechit pt care nu se mai gasesc piese. In continuare este folosit de multe linii aeriene, sunt peste 200 de astfel de aeronave in serviciu.
    • 0 (0 voturi)    
      Interpretata, totusi.. (Marţi, 5 martie 2013, 0:44)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      A310 este o aeronava depasita de conditiile actuale de exploatare.

      Totusi, vindem, vindem.. dar mai cumparam ceva? Primele ATR-uri au deja o vechime de 16 ani si multe ore de zbor, sa nu mai spun de Boeing-urile mai vechi.

      Ne trebuie o flota standardizata pe A318 320 plus cateva ATR-uri pentru rutele interne.

      Insa problema la Tarom este politica de preturi si promovarea defectuoasa a serviciilor in randul clientilor care nu sunt in sfera business.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce aiureala.... (Marţi, 5 martie 2013, 0:33)

    dguina [utilizator]

    Mda,avionul lui Basescu,cand isi va termina mandatul,il va lua acasa si il va transforma in cotet.
  • +3 (3 voturi)    
    smokescreen (Marţi, 5 martie 2013, 2:49)

    Cristean [utilizator]

    Ce petardă penibilă! Învinuitul fenechiu a găsit o cheltuială a administrației și a trecut-o repede la pierderi. Îmi explică cineva cum face avionul prezidențial dintr-o țară profit? Suntem nebuni, ce discutăm aici??? Își plătește președintele singur deplasările când merge pe la Consiliul European din salariu???
  • -2 (2 voturi)    
    Balotesti (Marţi, 5 martie 2013, 8:57)

    Andra99 [utilizator]

    Initial au fost 3 aeronave Airbus 310, din care una ("Muntenia") s-a prabusit in conditii neclare la Balotesti, in 31 martie 1995, omorand toti pasagerii si membrii echipajului aflati la bord. Tarom neefectuand curse de "lung curier", pentru care au fost concepute aceste avioane, celelalte doua ramase nu au mai prea fost folosite.
    • +2 (2 voturi)    
      Clar neclarul asta! (Marţi, 5 martie 2013, 12:29)

      Vreau_in_europa [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

      A310 Muntenia s-a prabusit la Balotesti din cauza indisciplinei comandantului si a slabei pregatiri a copilotului. Problema "asimetriei in tractiune" era bime documentata de Airbus la momentul accidentului. Asta cel putin e clar!
      • 0 (0 voturi)    
        Tocmai a fost la "Dezastre in aer" (Luni, 28 ianuarie 2019, 18:12)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Vreau_in_europa

        "Indisciplina" comandantului a fost ca a facut infarct si a murit la bord! Pe inregistratorul de voci spune "Nu ma simt bine" apoi un horcait si atat.
  • -1 (1 vot)    
    aha (Marţi, 5 martie 2013, 23:14)

    Sakura [utilizator]

    Dacă se vând doua avioane, se elimină pierderile. Înţeleg că dacă s-ar vinde mai multe avioane, am avea şi profit. Dacă am vinde toate avioanele, am avea profit maxim!

    Curios, de regulă companiile aeriene cumpărau avioane şi profitul îl obţineau din exploatarea lor. Fabricanţii erau cei care fac bani din vânzarea de avioane. Dar na, suntem într-o ţară în care multe lucruri nu sunt la locul lor...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by