Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anuntat joi ca a fost ales noul management privat al CFR Calatori. Astfel, noul director general al CFR Calatori este Valentin Dorobantu, fostul presedinte interimar al companiei, iar presedintele Consiliului de Administratie (CA) este Alexandrina Gatej, fosta consiliera a presedintelui Traian Basescu. In Consiliului de Administratie au fost numiti Dana Galben - care a ocupat functii de conducere in CFR -, Gheorghe Micu si Claudiu Octavian Dumitrescu, ambii ocupand de asemenea, in trecut, pozitii de conducere la companiile din domeniul feroviar.

Valentin Dorobantu, noul CEO al companiei, a ocupat de-a lungul timpului mai multe posturi de conducere in cadrul CFR Intrastructura, AFER (Autoritatea Feroviara Romana) si CFR Calatori.

Dana Galben a fost membru in diverse organe de conducere, AGA si CA la CFR Calatori, CNADNR, CFR SA.

Corina-Alexandrina Gatej a fost numita, in iulie 2009, in functia de consilier prezidential in cadrul Departamentului Mediul de Afaceri Intern si International al Presedintiei, functie pe care a detinut-o pana in decembrie 2010, cand si-a dat demisia in contextul unor informatii vehiculate in mass-media cu privire la presupusele legaturi pe care aceasta le-ar fi avut cu fosta securitate.

Gatej a lucrat, pana in 1993, ca economist si apoi ca director de export la Fabrica de piele Sebes.

In perioada 1993-1996 a lucrat la Radio Europa Libera si la Interquest Bucuresti, iar din 1996 a lucrat la Unilever.

In perioada noiembrie 2005 - mai 2009, Corina-Alexandrina Gatej a fost presedinte Unilever Europa Centrala si de Sud iar in momentul in care a fost numita la Presedintie detinea pozitia de Business Development Director Unilever Europa Centrala si de Est.

Declaratii Relu Fenechiu

  • AGA din 20 martie 2013 si Consiliul de Administratie din 21 martyie 2013 a ales la CFR Calatori Consiliul de Administratie si noul management privat.
  • Am promis ca vom avea management privat la CFR Calatori pana la asfarsitul lunii februarie, din cauza unor intarzieri ale unor parteneri am intaziat cu 3 saptamani.
  • Astazi, a treia companie din cadrul Cailor Ferate Romane are management privat.
  • Noul CEO al companiei este Valentin Dorobantu, 40 de ani, absolvent al Universitatii Politehnice Bucuresti- Facultatea de Transporturi, master in Logistica Transporturi, absolvent al Academiei de Studii Economice - Facultatea de Comert, a ocupat mai multe posturi de conducere in cadrul CFR Intrastructura, AFER (Autoritatea Feroviara Romana) si CFR Calatori.
  • Membri in Consiliul de Administratie (CA) sunt:
  • Dana Galben, cu mare experienta in administratia publica din 2007 pana in prezent, membru in diverse organe de conducere, AGA si CA la CFR Calatori, CNADNR, CFR SA.
  • Gheorghe Micu, inginer, absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti, specialist in material rulant pe calea ferata, master in Tranportul Feroviar de Marfa si Calatori.
  • Claudiu Octavian Dumitrescu, absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti - Facultatea de Transporturi / Sectia Tehnologia Transporturilor si Telecomenzi Feroviare. Si dumnealui a ocupat functii in diverse organe de conducere, adunari generale a actionarilor, consilii de conducere la diverse societati din domeniul feroviar.
  • Presedintele CA este Alexandra Gatej, cunoscuta cred de multi din 2005 - a fost presedinta la Unilever pe Europa Centrala si de Sud controland 8 tari, cu o bogata experienta in management.

  • As vrea sa mai fac o precizare (cu privire al faptul ca contractul e consultanta in procesul de privatizarea CFR Marfa a fost acordat fara licitatie - n.red.)
  • Este vorba de contractarea serviciilor de consultanta in procesul de privatizare a Societatii Feroviare de Marfa cu SC Deloitte Consultanta SRL, Musat & Asociatii, Sparl si Systra SA.
  • Aceasta procedura este asumata de Guvernul Romaniei si vreau sa va citesc din memorandul semnat de autoritatea nationala pt reglementarea si monitorizarea Achizitiilor si prim-ministru, adoptat in Guvern in 13 feb 2013: "Avand in vedere angajamentul ferm al Guvernului in fata organismelor financiare internationale pentru privatizarea a CFR SA intr-un calendar cu termene ferme si scurte, imposibilitatea suplimentarii valorii contractului din 15.06.2012 in lipsa unui cadru legal si contractual precum si consecintele negative care pot decurge din nerespectarea angajamentelor asumate, apreciem ca singura modalitatea prin care pot fi achizitionate serviciile de consultanta suplimentare necesare Ministerului Transporturilor pentru finalizarea procedurilor de privatizare in termenele asumate de Romania este aceea prevazuta de Art. 122 lit. c) din OUG 34 din 2006." Veti vedea ca este vorba de acest tip de achizitie.
  • Eu mi-am asumat privatizarea CFR Marfa in termenele asumate cu organismele internationale.
  • Nu exista posibilitatea sa organizam o procedura de licitatie publica cu strigare si sa ne si incadram cu privatizarea pana  in termenul de 15 mai.

Q&A

1. Legat de noul management privat de la CFR Calatori, in cat timp va prezenta un plan de reorganizare al societatii?

Fenechiu: Conform ordonantei 109, planul de administrare trebuie prezentat in maxim 20 de zile de la numirea CA. Planul de management poate fi prezentat in maxim 90 de zile de la aprobarea planului de administrare. Bieinteles nu vom astepta cele 180 de zile, tooate aceste termene sunt termene maxime. [..] Eu cred ca in 90 de zile vom avea aprobate cele 2 planuri.

2. Cu cat va fi remunerata noua conducere?

Fenechiu: Salariile vor fi stabilite dupa ce vom avea negocieri. Daca nu vor fi multumiti, relatiile pot sa inceteze.

3. Corina Gateju a fost consiliera presedintelui Basescu pentru mediul de afaceri intern si international. Ce o recomanda pentru acest post?

Fenechiu: Dincolo de toate, eu trebuie sa va spun ca membrii in CA, conform OUG 109, sunt persoane selectate de catre grupul de companii de recrutare, consortiul care are contract cu Ministerul transporturilor. Din lista scurta pe care au propus-o, acestea au fost persoanele pe care eu am considerat ca ar trebui sa le aleg in acest CA.

4. In ciuda sau din fericire ca are legatura cu Traian Basescu?

Fenechiu: Poate ca deodata, asa, am alte sentimente fata de dl Traian Basescu. Dar dincolo de asta, va spun inca o data, in activitatea mea de ministru al Transporturilor veti vedea ca nu tin absolut deloc cont de alte considerente decat cele profesionale. Cred ca mai anormal ar fi fost daca in acest CA s-ar fi aflat oameni apropiati mie.

5. Este o coincidenta faptul ca, desi acest procedeu a inceput mai demult, inainte sa ajungeti dumneavostra la Minsiterul Transporturilor, Valentin Dorobantu a fost director recent. Era si dumnealui pe lista aceea scurta prezentata la un moment dat ministrului Silaghi?

Fenechiu: Nu stiu. Eu am cerut companiei care deruleaza contractul cu noi sa imi dea o lista actuala. Eu il apreciez, consider ca ce a facut de cand a venit la conducerea acestei companii este bine.

6. Claudiu Dumitrescu este aceeasi persoana care a condus SFT acum doi ani?

Fenechiu: Nu stiu. Dar, uitati, este cineva aici care spune ca nu.

CFR SA nu este astazi in cea mai buna situatie financiara. CFR Marfa este o companie care a inregistrat anul trecut pierderi de 250 milioane. CFR Calatori a inregistrat pierderi de aproximativ 450 milioane de lei anul trecut. Toate aceste pierderi le suportam noi din bugetul Romaniei.

Ati vazut astazi, presedintele CA de la Tarom a prezentat cateva idei din planul de administrare in care propunem ca 2015 sa gaseasca compania pe plus, pe profit.

7. Cat a primit consultantul pentru a numi in CA fosti directori din CFR? Dl. Dumitrescu a fost director in CFR, dl. Micu a fost director la CFR Marfa, iar dna Galben este director de Infrastructura in Ministerul Transporturilor, nu? Cat primeste consultantul pentru a alege oameni simpatizati de actuala conducere politica si care au mai fost in companiile de stat si au fost inlocuiti pentru ca , nu-i asa, nu au facut performanta?

Fenechiu: In ceea ce priveste simpatiile actualei conduceri politice, putem vorbi de aceste simpatii in momentul in care eu as fi adus acesti oameni in minsietr sau in companiile pe care ei le conduc. Mi se pare important ca in CA sa existe manageri, administratori, economisti si juristi, dar si specialisti in domeniu. Nu vreau astazi sa dau nume, dar avem companii importante din Romania in care managementul si administrarea este pe Ordonanta 109 si au mari probleme de functionare pentru ca in randul CA nu se gaseste aproape niciun specialist in domeniu.

Cred ca este important sa se gaseasca si specialisti din domeniu. Iar faptul ca unii dintre ei provin tot din companii de stat dar din domeniu sau care au functionat in acest minister, nu interzice ca ei sa faca parte din aceste structuri.