Retailer-ul eMAG isi va extinde portofoliul de produse auto cu anvelope si piese de schimb, iar pe viitor in oferta ar putea aparea chiar si drive teste, a spus intr-un interviu pentru HotNews, seful companiei, Iulian Stanciu. In oferta eMAG vor aparea schimbari importante, una dintre ele fiind ca vor fi mai multi vanzatori pe aceleasi produse, astfel ca oamenii vor putea compara pretuirile pe site, a mai spus Stanciu. Unde s-ar putea extinde eMAG si ce alte noi produse vor intra in oferte poti afla din articol.

Extinderea pe segmentul auto continua cu anvelope si piese de schimb

Pana la sfarsit de 2011 eMAG nu avea in oferta produse din segmentul auto, insa a inceput cu RCA-uri, a adaugat diverse accesorii si din februarie are in oferta si roviniete, "Rovinietele merg foarte bine. Nu se castiga nimic la ele pentru ca e un comision mic oferit de CNADNR, dar sunt produse care atrag alte produse", spune Iulian Stanciu.

Ce mai urmeaza? "Lucram la o noua versiune a Marketplace, versiune care va fi gata in vara, iar in toamna estimam ca vom avea si categoriile anvelope, accesorii si ne gandim la un motor de integrare cu piese de schimb.(...) Va fi un motor in care clientul introduce detalii despre masina si piesa cautata, iar motorul iti alege piesa si iti da variante".

Seful eMAG spune ca marele avantaj este ca Iti poti verifica singur preturile si ai acces la un sistem bine pus la punct "Exista deja astfel de motoare construite, nu-l vom lua noi de la zero, noi doar ne legam la un motor construit de altcineva, iar clientul va gasi la un loc toate produsele pentru masina", explica Iulian Stanciu.

In trecut, seful eMAG a declarat ca se gandeste sa introduca si autoturismele in oferta companiei, insa acest lucru nu se va intampla prea curand. Totusi, in oferta ar putea intra drive testele.

"Partea de vanzari de masini este departe, am stat si am testat-o, dar oamenii vor sa aiba interactiunea cu dealer-ul. Putem insa sa vindem drive teste (...) Daca am ajunge sa luam un cleint mare gen Renault, Ford saui chiar Audi, in momentul acela vom veni si noi cu idei, insa in prima faza cred ca putem genera pentru ei ceva cu Conversion"

Hainele si parfumuri, noi etape ale extinderii

eMAG s-a extins si pe partea de produse de ingrijire corporala, insa marele pariu tine de intrarea pe vanzarile de haine. Stanciu spune ca eMAG vrea sa intre in 2013 pe acest segment, fiind o piata extrem de mare. Compania e aproape si de intrarea pe piata parfumurilor.

Insa adaugarea de noi produse este legata si de noua versiune a Marketplace. Ce se va schimba la el? Nu designul, ci modalitatea de adaugare a vendorilor noi. "In momentul de fata adaugam vanzatori unul cate unul si pana ii instruim si pana invatam noi categoriile respective dureaza chiar si o luna, iar la unul pe luna nu se poate construi sistemul", precizeaza el.

Va vedea vreo schimbare omul care intra sa caute un produs? "Nu, va vedea insa mult mai multe categorii si va vedea si pe o categorie mai multi vendori si va compara preturi pe eMAG intre mai multi vanzatori. Adica vor fi mai multi vanzatori pe aceleasi produse," Asta se va intampla pe sistemul nou, spune seful eMAG si nu se va face pe categoriile pe care eMAG deja vinde, ci pe categoriile noi.

Vom vedea acelasi model de smartphone la cinci preturi diferite pe eMAG? "Nu acum,, insa in viitor ne dorim. Pentru client se creeaza un efect de genul "de ce sa ma mai duc in alta parte daca aici pot sa compar preturile si am si garantie si calitate?"

Planurile pentru Republica Moldova, inghetate. Turcia, Ungaria si Ucraina sunt inca "in carti"

In vara lui 2012 eMAG a fost preluata de gigantul media sud-african Naspers care in regiune are afaceri extinse. In august eMAG deschidea versiunea bulgara a magazinului online, iar pana acum se arata multumita de situatia din piata.

Nu toate planurile de extindere merg bine, unele au fost inghetate. "Bulgaria este in crestere, ne-am fi dorit sa intram si in Moldova, insa din pacate tara este cam inchisa (...) Marfa care se vinde acolo prin magazine este cam la negru, plus ca sa aduci marfa din Romania in Moldova iti ia cateva zile cu vama, iti trebuie autorizatie pe fiecare tip de produs".

Totusi, extinderea externa nu se va opri, dar totul depinde de parcursul Bulgariei si pe viitor. "Studiem trei tari in momentul de fata, dar totul tine de reusita in Bulgaria fiindca, desi lucrurile merg bine acolo, trebuie sa le vedem aduse la un anumit nivel pentru a ne forma un pattern de actiuni si o succesiune, sa stim cati bani trebuie sa punem pe fiecare tip de actiune pentru a reusi sa crestem suficient de repede fiindca nu putem astepta acolo cum s-a intamplat in Romania, zece ani". Cele trei tari in cauza sunt Ungaria, Ucraina si Turcia.

Ca numar de angajati vor fi cresteri in zona de Marketplace, la dezvoltare soft si la marketing, obiectivul fiind sa se ajunga la 600, fata de 540-550 in prezent. eMAG nu a anuntat cifra de afaceri realizata pe 2012, insa previziunile aratau 180 milioane euro.