Privatizarea CFR Marfa "cu siguranta ascunde ceva", declara intr-un interviu la RFI prim-vicepresedintele PDL, Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor. Ea sustine ca valoarea reala a companiei ar fi undeva la doua miliarde de euro, in conditiile in care licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 798,05 milioane de lei (180 de milioane de euro).

Anca Boagiu crede că "din păcate, această privatizare se va înscrie şi ea în linia privatizărilor făcute de dragul de a fi făcute. Este evident că activele companiei nu au fost evaluate şi din ce ştiam noi, în momentul în care eram la guvernare, compania în ansamblul ei ar putea valora circa două miliarde de euro. Preţul de pornire este unul care te face să râzi, cu atât mai mult cu cât compania are datorii acumulate din dezinteresul managementului pe care l-a avut şi lipsa de susţinere din partea miniştrilor, de circa patru sute de milioane de euro".

Fostul ministru al Transporturilor susţine că "este până la urmă o privatizare care cu siguranţă ascunde ceva, ceva care nu face cinste actualei guvernări, o privatizare pe care ministrul şi Guvernul actual USL o fac acuzând FMI-ul şi Comisia că sunt obligaţi s-o facă. Nimeni nu te obligă să faci nimic, atâta vreme cât tu nu eşti sigur pe ceea ce faci".

Anca Boagiu consideră că "la CFR Marfă trebuia continuat testul investitorului prudent, trebuia continuată schema de ajutor de stat pentru datoriile pe care compania le avea, trebuia evaluată compania, astfel încât preţul de vânzare să fie preţul corect. Îi aud pe Fenechiu şi pe premierul Ponta strigând "hoţii!". Eu ştiu că de obicei hoţul strigă "hoţii!" şi cred că suntem într-o astfel de situaţie".

Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane de lei (180 de milioane de euro), iar câştigătorul licitaţiei va fi stabilit la jumătatea lunii iunie, potrivit anunţului de privatizare lansat vineri de Ministerul Transporturilor.

Ministrul Relu Fenechiu afirmă că până în prezent opt "companii importante" şi-au manifestat interesul de a participa la privatizarea CFR Marfă.