Numarul facturilor neincasate s-a marit constant in ultimii ani, in timp ce durata medie de incasare a creantelor ajunge la 172 de zile, cu doua luni mai mare decat cea anterioara crizei. In ultimii 5 ani, peste 100.000 de companii au intrat in insolventa. Cum se poate proteja o companie impotriva riscurilui de neincasare a facturilor? Ce solutii are o companie pentru a evita problemele financiare si insolventa? Cum poate un manager lua mai usor decizia intrarii pe o piata noua si a extinderii afacerii? Alina Popa, Director Executiv Adjunct Coface Romania, a discutat online cu cititorii despre beneficiile, mecanismul de functionare si costurile unei asigurari de credit comercial.

Alina PopaFoto: Hotnews

Alina Popa, Director Executiv Adjunct Coface Romania, a discutat online cu cititorii nostri despre avantajele unei asigurari de credit comercial si beneficiile acesteia pentru IMM-uri, cat si despre solutiile pe care le are o companie pentru a evita problemele financiare si insolventa.

Fragmente din interviul video:

  • Drepturile de despagubire dintr-un contract de asigurare cu Coface sa fie cesionate in favoarea unei banci finantatoare. Procedura este una simpla fiind necesara semnarea unei notificari de catre cele trei parti implicate: Coface, banca si clientul. Ni se va indica contul in care noi vom plati despagubirile, acesta fiind contul bancii si nu contul clientului nostru, asa cum s-ar fi intamplat in mod normal.
  • Cesiunea poate fi de ajutor in contextul in care accesul la finantare este un proces greoi, limitat, iar finantarea este scumpa si o astfel de cesiune poate facilita fie accesul la noi surse de finantare, fie poate contribui la reducerea costurilor de finantare.
  • In cazul clientilor care nu intrunesc criterile de bonitate ale Coface vor putea fi totusi inclusi in polita de asigurare, pentru ca in contractul de asigurare Coface SMART exista ceea ce se numeste facilitate de limita discretionara. valoarea acestei limite fiind de 50% din prima minima pe care clientul nostru este de acord sa o plateasca.
  • Cumparatorii mai mici care nu depasesc ca si expunere aceasta valoare a limitei discretionare pot fi inclusi in asigurare doar in baza experientei comerciale pe care clientul nostru o are in relatia cu ei. Este de mentionat faptul ca procentul de asigurare de care beneficiaza acesti cumparatori este de doar 70% fata de standardul de 85%. Practic nu vom putea despagubi decat 70 % dintr-un sold pe care asiguratul Coface il va avea in raport cu acea companie.
  • Durata pentru incheierea unei asigurari Coface SMART este mult redusa fata de durata incheierii unui contract de asigurare standard, iar orice companie interesata de asigurarea noastra destinata IMM-urilor poate accesa adresa smart.coface.ro.
  • Asigurarea Coface SMART nu este doar unica in Romania ci este si foarte flexibila pentru ca exista control, clientul nostru potential avand control asupra pretului pentru asigurare. Practic din momentul in care un prospect intra pe site-ul Coface si completeaza datele necesare pentru asigurare dureaza doar cateva zile pana in momentul in care devine un asigurat al Coface.

Urmariti integral interviul video

Alina Popa, Director Executiv Adjunct Coface Romania, a absolvit in 2001 Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti. Incepand din 2011 se alatura echipei Coface, iar 2012 preia conducerea Departamentului Relatii Clienti.