Francezii testeaza TGV-ul low-cost  - Pleaca din afara Parisului, nu are clasa 1 sau vagon restaurant si sute de mii de bilete costa sub 10 euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 30 aprilie 2013, 17:58 Economie | Companii


Ouigo, TGV-ul low-cost
Foto: Captura YouTube
Francezii trag primele concluzii dupa o luna de la lansarea TGV-ului low-cost care vine in oferta cu peste un milion de bilete la sub 25 euro si permite copiilor sub 12 ani sa calatoreasca la doar cinci euro, noteaza Le Figaro. TGV-ul low-cost numit Ouigo s-a lansat pe 2 aprilie cu numai cateva rute, insa de atunci s-au vandut cateva sute de mii de bilete la aceste trenuri care pleaca din afara oraselor mari, nu au vagon restaurant, au mai multe locuri si ii taxeaza pe calatori pentru bagajele suplimentare.

Din 19 februarie compania feroviara franceza SNCF permite clientilor sa cumpere bilete la un serviciu de TGV special numit Ouigo. Vorbim de o varianta low-cost de TGV la care mobilierul a fost indepartat partial astfel incat intr-o rama sa fie peste 1.250 locuri, fata de o mie in mod obisnuit.

In plus, s-a renuntat la o serie de lucuri care nu erau neaparat necesare, insa calatorii au voie cu doar un bagaj de mana si un alt bagaj in tren, iar pentru fiecare bagaj suplimentar trebuie sa plateasca 5 euro cand face rezervarea. Pretul ajunge la 10 euro/bagaj daca omul vrea sa adauge optiunea mai tarziu, iar daca vine la tren cu valize suplimentare, fara sa fi platit optiunea, costul e de 40 de euro.

Tot inspirat din modelul zborurilor low-cost, trenurile Ouigo nu vor pleca din garile situate in oras, ci din unele situate in afara, cum ar fi Marne-la-Vallée de langa Paris, ceea ce inseamna ca cei care vin din centrul capitalei trebuie sa mai plateasca si transportul interurban pentru a ajunge la TGV.

Partea interesanta este ca, per total, calatorii care costa 70-100 euro cu TGV-ul clasic pot fi efectuate la sub 25 de euro, sau chiar la mai putin de 10 euro daca iti iei biletul din timp. In plus, copii sub 12 ani pot calatori cu 5 euro, iar pana acum o cincime din toate biletele vandute au fost pentru ei, ceea ce inseamna ca TGV-ul low-cost e un real succes in randul copiilor. Totusi, o buna parte dintre biletele Ouigo costa 85 de euro.

Pana acum s-au vandut 300.000 de bilete la acest tip de TGV, din care 60% au fost de sub 25 de euro. SNCF se arata foarte increzatoare si multumita de Ouigo si estimeaza ca va vinde 4 milioane de bilete la acest serviciu in 2013, din care 400.000 sub 10 euro si un milion la sub 25 de euro. In total, SNCF vinde 100 de milioane de bilete la TGV/an.

TGV Ouigo acopera doar cateva orase mari in sud si centru, insa cei de la SNCF spun ca Ouigo nu "fura" clienti de la TGV-ul clasic ci, mai degraba, permite calatoria cu trenurile de mare viteza unor oameni carora biletele clasice li se par scumpe.

Sefii SNCF admit ca 90% dintre pasageri le-au cerut sa faca eforturi astfel incat preturile calatoriilor cu trenul sa mai scada, iar compania spune ca lansarea Ouigo este un pas necesar, chiar daca nu suficient, pentru a-i multumi pe clienti.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2419 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    userii? (Marţi, 30 aprilie 2013, 18:08)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    "userii au voie cu doar un bagaj de mana" - Userii inseamna utilizatori, iar in contextul romanesc este folosit mai mult pe partea de IT. Poate ati vrut sa spuneti calatorii sau cuvintul asta nu mai suna bine?
    • +3 (3 voturi)    
      Și acum o să-mi sară sudiștii în cap (Marţi, 30 aprilie 2013, 19:15)

      Elle_est [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Era mai rău dacă aveau voie cu "decât" un bagaj!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by