Un grup de firme din domeniul turistic ce care detin aproximativ 70% din capacitatea de cazare zona Curtea de Arges-Transfagarasan cere, intr-o scrisoare deschisa adresata Companiei de Drumuri Nationale si ministrilor Dan Sova si Maria Grapini ca Transfagarasanul sa fie deschis mai repede anul acesta, se arat intr-un comunicat remis HotNews.ro. "Daca incepand cu luna aprilie zapezile in zona sunt accidentale, sau chiar nu sunt deloc (cum este cazul acestui an), de ce noi romanii tinem acest drum unic in Romania inchis pana la 30 iunie? Turistii straini care ne trec pragul sunt consternati sa constate ca, desi nu mai exista nici un fulg de nea, drumul este se deschide abia pe 1 iulie", sustin reprezentantii societatilor turistice.

TransfagarasanulFoto: Agerpres

Un grup de firme din domeniul serviciilor turistice din zona Curtea de Arges-Transfagarasan, societati care detin aproximativ 70% din capacitatea de cazare clasificata existenta in aceasta zona, solicita Companiei Nationale de Austrazi si Drumuri Nationale, ministrului delegat pentru marile proiecte Dan Sova si ministrului delegat pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Turismului, Maria Grapini, cer sa se deschida mai repede Transfagarasanul in contitiile in care vara a venit anul acesta mult mai devreme, iar turistii sunt interesati si nu este nevoie sa astepte data de 1 iulie pentru aprobarea accesului in zona, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Societatile turistice sustin ca vor sa traga un semnal de alarma asupra unei stari de fapt "care dauneaza grav activitatea turistica si care este cel putin bizara pentru turistii si asa destul de putini care se incumeta sa ajunga in aceasta zona".

"Cum este posibil ca Transfagarasanul, una dintre cele mai frumoase sosele din Europa si din lume, sa fie inchis pe sectorul de drum cuprin intre kilometrul 104 (Piscu Negru - jud Arges) si kilometrul 130,8 (Balea Cascada - jud. sibiu) pentru cea mai lunga parte a anului (respectiv in perioada 1 noiembrie-30 iunie), doar ca urmare a unui ordin bizar al conducerii CNADNR repetat an de an cu obstinatie, indiferent de conditiile atmosferice si de trafic?

Daca incepand cu luna aprilie zapezile in zona sunt accidentale, sau chiar nu sunt deloc (cum este cazul acestui an), de ce noi romanii tinem acest drum unic in Romania inchis pana la 30 iunie, asteptand ca soarele sa topeasca si ultima farama de zapada ascunsa prin vre-un cotlon umbrit de codru?", se intreaba reprezentantii societatilor din domeniul turistic din zona transfagarasan.

"Turistii straini care ne treg pragul sunt consternati sa constate ca desi nu mai exista nici un fulg de nea, drumul este interzis accesului motivat de faptul ca trebuie asteptata data de 1 iulie. Mai mult, chiar anul trecut s-a ajuns la situatia in care acesti turisti au luat initiativa de a debloca singuri portile ferecate ale tunelului de la Balea Lac, riscand sa fie sanctionati de autoritatile romane", se mai arata in comunicat.

Reprezentantii societatilor turistice considera ca "daca Transfagarasanul ar fi fost construit in orice alta tara, nu in Austria, ci chiar si in Bulgaria, s-ar fi facut mai multe eforturi pentru ca acesta sa fie deschis tot timpul anului".

"Am inteles ca in Romania, datorita avalanselor, in perioada de iarna este foarte periculos sa-l tinem astazi deschis (desi oricine recunoaste faptul ca in ultimii 25 de ani nu s-a investit nici un ban de catre autoritati pentru protejarea drumului impotriva avalanselor si continuarea sistemului de copertine de protectie), dar in conditiile in care nu mai poate fi vorba de avalanse, ci doar in cel mai rau caz de cateva zile de lucru ale unui utilaj care sa deszapezeasca portiunile unde zapada este depusa intr-un strat mai gros, ce interese avem sa nu deschidem circulatiei turistice acest drum? De ce nu putem sa ne adaptam noilor conditii climaterice?", se mai spune in comunicat.