MedLife, liderul pieții de servicii medicale private din România, a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o cifră de afaceri la nivel de grup de 17,6 milioane euro în creștere cu 21% față de aceeași periodă a anului trecut, când valoarea cifrei de afaceri a fost de cca 14,8 milioane euro.

Mihai MarcuFoto: MedLife

Potrivit reprezentanților companiei, cea mai dinamică rată de creștere a fost înregistrată la nivelul rețelei de spitale care a raportat un avans de 29% față de aceeași perioada a anului trecut. În ceea ce privește rata de creștere a rețelelor de laboratoare și clinici, aceasta a rămas constantă, cele două linii de business raportând creșteri de 23% respectiv 22% față de 2012.

“Rezultatele din primul trimestru, ne-au confirmat încă o dată poziția noastră de lider de piață. Am continuat să înregistăm un ritm important de creștere în condițiile în care piața agregată nu a depășit o creștere de 12-14% la nivel național. Vom păstra acest trend și în următoarea perioadă, adițional vom face noi investiții care să susțină business-ul nostru la nivel național. În acest sens, avem în plan să începem extinderea lanțului de hyperclinici în orașele mari din țară, investiția inițială pentru acest proiect fiind de 3,5 milioane euro” a declarat Mihail Marcu, Președinte CA MedLife.

MedLife a înregistrat în primul trimestru din acest an peste jumătate de million de clienți în zona de retail (plătitori cash), media zilnică a celor care au necesitat servicii medicale fiind de peste 5500 de pacienți.

În zona corporate compania a menținut ritmul de creștere. Astfel, în portofoliu companiei au fost aduși 20.000 de clienți noi, numărul total al celor arondați la serviciile MedLife fiind, în prezent, de 200.000 abonați.

Reprezentanții companiei estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 72-75 milioane euro. Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri cumulată de 63 milioane euro, iar cifra de afaceri consolidată și auditată la nivel de grup, conform standardelor internaționale, a fost de aproximativ 59 de milioane euro

“Anul acesta mizăm pe o cifră de afaceri de 72 milioane de euro. Cu toate acestea, sunt premise să ajungem la valoarea de 75 milioane de euro, această diferență fiind pusă în balanță de evoluția macroeconomică și de sumele pe care le vom contracta de la CNAS”, a declarat Mihail Marcu.

“Menționăm că de la începutul anului reprezentanții Ministerului Sănătății și ai CNAS au aprobat o serie de ordonanțe prin care au fost schimbate consecutiv regulile de aplicare a contracului cadru privind contractarea fondurilor publice de către spitalele private în acest an. Astfel, dacă prin contractul cadru publicat inițial reieșea clar că toate spitalele private vor avea un algoritm unanim de contractare a acestor fonduri – măsură susținută public de către MedLife - s-a ajuns în situația în care prin aprobarea unor comisii paritare, să se acorde derogări de la regulile general valabile și care să ducă, ca atare, la alterarea mediului concurențial” a spus Mihail Marcu.

“Ne-am dori ca pe viitor să existe o predictibilitate mai mare privind contractarea acestor fonduri, respectiv anunțarea cel tarziu în luna septembrie a anului precedent a contractului cadru și ale normelor de aplicare pentru anul următor. De asemenea, propunem ca măsură strategică, în vederea atragerii de investitori de calibru în acest sector, eliminarea tuturor comisiilor si a structurilor care pot acorda orice fel de derogări. Pentru ca investitorii și finanțatorii să investească în sectorul sanitar este nevoie de o vizibilitate mare și de ansamblu a modului în care funcționează sistemul, dar și de măsuri care să ducă la competitivitate pe termen mediu și lung. Dacă regulile de contractare a fondurilor CAS vor deveni clare și previzibile, investitorii în sănătate nu vor întârzia să apară. În calitate de lider al pieței de servicii medicale din România am solicitat oficial Ministerului Sănătății și CNAS să publice centralizat toate sumele contractate din Fondul Național unic de asigurări sociale de sănătate pentru spitalele private, însoțite de modul de calcul, precum și derogările de la norme aplicate acolo unde este cazul” a mai adăugat Mihail Marcu.

Reprezentanții companiei au mai precizat că la nivelul anului 2012 MedLife a plătit cca 35 milioane lei către bugetul statului și cel al asigurărilor sociale fiind cel mai mare contributor de acest fel în rândul operatorilor de sănătate dar, în același timp, fiind una dintre companiile de calibru cu cele mai puține fonduri decontate de CNAS raportat la cifra de afaceri, respectiv de 7%.

Despre MedLife:

MedLife activează pe piața din România din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piața locală.

Compania acoperă toate zonele de activitate medicală: ambulatoriu, spitale, maternităţi, laboratoare, farmacii, acestea constituind Sistemul Medical MedLife.

În prezent, MedLife îşi desfăşoară activitatea în 9 Hyperclinici din Bucureşti, Timişoara, Braşov şi Arad; 8 laboratoare proprii de analize; 6 spitale în Bucureşti, Braşov şi Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie şi unul de Obstetrică-Ginecolgie; 3 maternităţi în Bucureşti şi în ţară, 28 de centre medicale generaliste în Bucureşti şi în ţară, 9 centre de excelenţă cu specializare unică, 6 farmacii proprii reunite sub reteaua PharmaLife, şi în colaborare cu 135 clinici medicale partenere din toată ţara.

Recent, MedLife a obținut acreditarea pentru Maternitatea MedLife București în calitate de Spital Prieten al Copilului, procesul de certificare fiind derulat de către Organizatia Mondială a Sănătății (OMS) și UNICEF, Maternitatea MedLife fiind totodată și prima maternitate privată din Capitală care deține acest statut. Alte două maternități din rețeaua MedLife sunt în curs de acreditare pentru acest program.

Conform studiului internaţional realizat de Reader's Digest, MedLife este pentru al treilea an consecutiv cel mai de încredere brand în rândul românilor la categoria “Clinică Privată”, iar în ultimii patru ani, studiile de piaţă IMAS derulate la nivel naţional plasează constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinică-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a câștigat anul acesta premiul „Superbrands” la categoria „Clinici private”.