Din decembrie 2014 pe caile ferate poloneze vor circula trenuri care vor putea atinge mai mult de 200 km/h, reteaua urmand a fi extinsa spre toate marile orase, iar viteza urmand sa creasca spre 230 km/h, noteaza presa poloneza. Prima garnitura produsa de Alstom pentru Polonia a fost prezentata luni, iar dupa testari va ajunge in august in tara central europeana.

Tren Pendolino produs de AlstomFoto: Flickr

"De 25 de ani viteza maxima pe care o prind trenurile poloneze este 160 km/h. Este timpul sa iesim din acest cerc vicios", a spus la conferinta de prezentare a primului tren Pendolino, ministrul adjunct al transporturilor din polonia, Andrzej Massel.

Trenurile pot prinde maxim 250 km/h, insa Massel a admis ca infrastructura poloneza nu e pregatita pentru atat de mult, adaugand insa ca initial vor putea prinde 200 km/h pe cateva linii, urmand ca viteza sa creasca spre 220 kmh, 230 km/h.

Comanda plasata de compania feroviara PKP include 20 de trenuri Pendolino care costa in total 665 milioane euro, jumatate din banii venind dintr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii. Suma include si intretinerea garniturilor timp de 17 ani.

Fiecare tren are sapte vagoane cu un total de 402 locuri.

Trenurile vor rula intre Varsovia si Gdanss, intre Varsovia si Cracovia si intre capitala si orasul Katowice. Cei 260 km dintre Varsovia si Cracovia vor putea fi parcursi in doua ore si 15 minute, iar cei 300 km dintre Varsovia si Gdansk vor fi parcursi in doua ore si 40 de minute.