Asocierea romano-austriaca TFG - Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate, scrie Mediafax.

"Va informam ca Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis sa stopeze demersurile pentru achizitionarea pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate. Asocierea (...) a mobilizat importante resurse umane si financiare, atat interne (personal de conducere si executie), cat si externe (consultanti, avocati) pentru a se incadra in termenele impuse de Ministerul Transporturilor, in calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare", se arata intr-un comunicat al asocierii.

Compania precizeaza ca, avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare.

"Aceste cereri au fost respinse, in ciuda standardelor europene in materie de privatizari care impun acordarea unui termen de minim doua luni pentru realizarea de catre potentialii investitori a propriei evaluari (camera de date a putut fi accesata incepand cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalitatii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoastere a situatiei CFR Marfa", se spune in comunicat.

In consecinta, asocierea arata ca este pusa in situatia de a nu depune miercuri oferta angajanta in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa.

"In acelasi timp vom incepe sa analizam alternativele legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice in Romania", potrivit sursei citate.

In aceste conditii, privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman (GFR), companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica.

"Am depus oferta de cumparare pentru CFR Marfa", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica.

Americanii de la OmniTRAX au iesit din cursa in urma cu doua saptamani, in conditiile in care nu au depus oferta preliminara si neangajanta. Compania americana a contestat procesul de privatizare si a cerut reluarea procedurii, precizand ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa.