Contractul original semnat cu Bechtel in 2003 nu poate fi gasit, a declarat miercuri seara la Digi 24 ministrul pentru Marile Proiecte, Dan Sova. Ministrul sustine ca acesta este motivul pentru care documentul respectiv nu a fost desecretizat, insa prevederile sale vor fi publicate, imediat ce se va da de urma contractului. "Nu am reusit la Ministerul Transporturilor sa se gaseasca varianta originala a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat in 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele aditionale din 2005. Nu s-a gasit varianta originala din 2003. Anexele au aparut dupa 2005. Contractul a fost desecretizat in 2006", a afirmat Dan Sova.

Ministrul precizeaza ca pretul mentionat din actul aditional a ajuns la 10 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro. "Boagiu (fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu, n.r.) a spus intr-o conferinta de presa ca a trebuit sa rezilieze partial. E clar ca modificarile din 2005 au dus contractul la 10 miliarde de euro. Oamenii asteapta sa vada pe ce cheltuieli nejustificate s-au dus banii", a mai spus Dan Sova.

Reamintim caDepartamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a publicat marti, pe site-ul sau (www.dpiis.ro), cateva documente declasificate referitoare la contractul dintre statul roman si Bechtel International Inc. Pe site au fost publicate, insa, doar niste clauze care modifica acordul initial semnat in 2003. Practic, contractul initial nu a fost inca desecretizat. Ceea ce a publicat Departamentul condus de ministrul Dan Sova sunt niste acorduri de modificare din 2006 si 2011 a contractului initial semnat in perioada guvernarii Nastase.

Prim-vicepresedinte PDL Anca Boagiu a cerut guvernantilor sa faca publice, "de urgenta", contractele semnate cu avocatii care au supervizat "afacerea Bechtel" si, mai ales, "valoarea acestor contracte precum si comisioanele incasate". Potrivit Ancai Boagiu, desecretizarea anuntata de Guvern privind contractul incheiat de autoritatile romane cu compania americana Bechtel reprezinta "praf in ochi marca Sova&Fenechiu".

Proiectul Autostrazii Transilvania a fost aprobat, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel. Autostrada trebuie finalizata pana in 2012. Proiectul de construire a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors a fost inceput in anul 2004 de catre compania americana Bechtel International Inc., pana la momentul rezilierii contractului fiind contruiti 52 de km din cei 415 km prevazuti in contract, pentru suma de 1,4 miliarde de euro. Contractul a fost reziliat in mai 2013. Suma pe care o datoreaza statul, conform contractului pentru reziliere, este de 37,2 milioane euro, cu tot cu TVA. Contractul initial a fost modificat in 2006, in perioada in care ministru al transporturilor era Gheorghe Dobre, si in 2011, cand ministru era Anca Boagiu.