Grampet-GFR va participa la privatizarea operatorului feroviar de stat din Grecia
La procesul de privatizare din Grecia au mai fost invitați până acum un consorțiu format din Căile Ferate Ruse (RZD) și Societatea Căilor Ferate din Franța (SNCF), dar și COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistică și shipping din China.
“În numele celor 9.000 de angajați ai Grampet Group, care au adus împreună compania la acest nivel, cât și al managementului, suntem mândri de invitația de a participa la privatizarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Grecia, alături de companii precum RZD, SNCF și COSCO.(...)Nu așteptăm nici laude, nici felicitări, dar ne-am dori să ne putem derula proiectele și în țară în aceleași condiții de respect și justă apreciere pentru plus valoarea pe care o producem pentru întreaga societate românească, plus locuri de muncă și venituri la bugetul de stat. Invitația pe care am primit-o să participăm la privatizarea Train OSE sper că mai lămurește o dată soliditatea și bonitatea noastră ca agent economic”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group.
Privatizarea CFR Marfa se afla in acest moment sub semnul intrebarii. Chiar daca GFR a fost declarat castigator pe 20 iunie, nici pana in prezent nu a fost semnat contractul. Guvernul a aprobat o hotarare privind semnarea contractului, insa l-a trimis in CSAT pentru aviz, nefiind publicata in Monitorul Oficial. Presedintele Traian Basescu a avertizat luni ca o blocare a privatizarii CFR Marfa de catre Guvern ar putea atrage plata de daune din contul statului roman si a cerut publicarea de urgenta in Monitorul Oficial a hotararii de privatizare a companiei feroviare, pentru a nu se putea invoca neideplinirea obligatii contractuale.
"Faptul ca nu se publica in Monitorul Oficial impiedica semnarea contractului si de aici toate efectele ce decurg: daca nu are bani, guvernul nu poate executa garantia deja depusa, 10 milioane de euro sunt deja depuse, si practic procesul e in aer, dar se iese inclusiv din angajamentele cu FMI, BM si UE", a spus Traian Basescu, care a sustinut ca, daca Guvernul "nu continua procedura din cauza lui, peste ceva timp GFR (castigatorul procedurii de privatizare, n.r.) va cere daune Guvernului Romaniei".
Presedintele a mai precizat ca Executivul s-a angajat sa finalizeze privatizarea pana la finele lui septembrie.
"Daca as fi premier as accelera procedurile la maxim, ori incasez cei 202 mil euro si sa negociez respectarea conditiilor de modernizare a companiei, si as impune un grafic de modernizare, de locomotive si vagoane noi, ori daca cel care a castigat nu vine cu banii si nu accepta conditiile din strategie guvernul poate relua linistit procedura de privatizare, asa cum scrie si in proiectul de acord cu FMI", a spus presedintele.

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
Numai ca aici e un lucru foarte ciudar. Din cate am citit, Ponta trebuie sa publice in Monitorul Oficial rezultatul licitatiei, adica ca Grampet-GFR a castigat licitatia. Asta este procedura legala, juridic vorbind. Daca nu publica in monitorul Oficial, e praf in ochi. Ori, chiar daca prin absurd ar avea acum banii astia in buzunarul de la pantaloni, ar trebui sa fie cretin sa ii plateasca pana nu este publicat in Monitorul Oficial.
Sigur, nu are banii astia cash, dar ce banca normala la cap ar da banii astia daca nu exista, in primul rand, acel Monitor Oficial cu anuntul oficial ca Grampet-GFR a castigat licitatia. Asta este primul pas, absolut necesar, abia pe urma se discuta despre planuri de afaceri care sa dovedeasca putinta returnarii creditului.
Eu inteleg ca Ponta e de peste o saptamana in locatia aia exotica (Miami, in sud estul Statelor Unite, daca am inteles bine), dar asta nu trebuie sa faca efectiv el, cu mana lui. El trebuie doar sa dea dispozitie sa se faca.
In plus, DUPA privatizare, chiar de la Ponta am auzit ca se vand active din CFR Marfa. Adica licitezi ceva, pe urma vinzi altceva, ca deg, dupa ce te apuci sa vinzi din el, isi micsoreaza valoarea.
Ceva e putred la mijloc. Si nu stiu cine anume e escrocul in toata povestea asta..... Oricum, pentru prostime, care reprezinta 70% din poporul roman, treaba e simpla: Basescu e de vina, deci electoral Ponta e complet acoperit, indiferent de ce escrocherie ar face cu CFR Marfa. Asa cum n-a pierdut nici macar 0.1% din voturile prostimii cand si-a batut joc de Oltchim. (inclusiv cei de la Olchim sunt convins ca au votat cu hotarare USL-ul si dupa ce le-a facut).
Chiar daca ai fi scris comentariul tau in limba japoneza, mi-as fi dat seama ca esti roman dupa logica ta, absolut unica pe planeta, care caracterizeaza atat de bine "inteligenta" poporului roman. Adica daca cineva iti arunca kkt cu "Basescu e de vina", indiferent de tema, tu imediat te apuci sa il mesteci cu sarg si harnicie, il inghiti tot tot, te lingi pe buze de urmele de kkt ce au ramas si zambesti fericit, dupa care exclami: "ce inteligent sunt!"