Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de Gruia Stoica, a primit o invitație formală din partea autorităților elene să participe la privatizarea operatorului feroviar de stat de transport de marfă pe calea ferată din Grecia, Train OSE, se arata intr-un comunicat al grupului. Reamintim ca GFR a castigat licitatia pentru privatizarea CFR Marfa. De asemenea, a câștigat, luna trecuta, privatizarea din Croația pentru HZ Cargo. A participat si la licitatia pentru operatorul feroviar BDZ Cargo din Bulgaria, insa procedura a fost suspendata.

La procesul de privatizare din Grecia au mai fost invitați până acum un consorțiu format din Căile Ferate Ruse (RZD) și Societatea Căilor Ferate din Franța (SNCF), dar și COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistică și shipping din China.

“În numele celor 9.000 de angajați ai Grampet Group, care au adus împreună compania la acest nivel, cât și al managementului, suntem mândri de invitația de a participa la privatizarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Grecia, alături de companii precum RZD, SNCF și COSCO.(...)Nu așteptăm nici laude, nici felicitări, dar ne-am dori să ne putem derula proiectele și în țară în aceleași condiții de respect și justă apreciere pentru plus valoarea pe care o producem pentru întreaga societate românească, plus locuri de muncă și venituri la bugetul de stat. Invitația pe care am primit-o să participăm la privatizarea Train OSE sper că mai lămurește o dată soliditatea și bonitatea noastră ca agent economic”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group.

Privatizarea CFR Marfa se afla in acest moment sub semnul intrebarii. Chiar daca GFR a fost declarat castigator pe 20 iunie, nici pana in prezent nu a fost semnat contractul. Guvernul a aprobat o hotarare privind semnarea contractului, insa l-a trimis in CSAT pentru aviz, nefiind publicata in Monitorul Oficial. Presedintele Traian Basescu a avertizat luni ca o blocare a privatizarii CFR Marfa de catre Guvern ar putea atrage plata de daune din contul statului roman si a cerut publicarea de urgenta in Monitorul Oficial a hotararii de privatizare a companiei feroviare, pentru a nu se putea invoca neideplinirea obligatii contractuale.

"Faptul ca nu se publica in Monitorul Oficial impiedica semnarea contractului si de aici toate efectele ce decurg: daca nu are bani, guvernul nu poate executa garantia deja depusa, 10 milioane de euro sunt deja depuse, si practic procesul e in aer, dar se iese inclusiv din angajamentele cu FMI, BM si UE", a spus Traian Basescu, care a sustinut ca, daca Guvernul "nu continua procedura din cauza lui, peste ceva timp GFR (castigatorul procedurii de privatizare, n.r.) va cere daune Guvernului Romaniei".

Presedintele a mai precizat ca Executivul s-a angajat sa finalizeze privatizarea pana la finele lui septembrie.

"Daca as fi premier as accelera procedurile la maxim, ori incasez cei 202 mil euro si sa negociez respectarea conditiilor de modernizare a companiei, si as impune un grafic de modernizare, de locomotive si vagoane noi, ori daca cel care a castigat nu vine cu banii si nu accepta conditiile din strategie guvernul poate relua linistit procedura de privatizare, asa cum scrie si in proiectul de acord cu FMI", a spus presedintele.