Consiliul Concurentei: Gruia Stoica a depus documentatia incompleta, ii vom cere saptamana viitoare sa completeze datele

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 14:57 Economie | Companii


Bogdan Chiritoiu
Foto: HotNews.ro
Notificarea depusa marti de Grup Feroviar Roman (GFR) la Consiliul Concurentei cu privire la preluarea CFR Marfa este incompleta, de la contractul de vanzare - cumparare lipsind anexele, a declarat sambata Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei. Astfel, Chiritoiu a precizat ca saptamana viitoare Consiliul va trimite o solicitare catre GFR pentru completarea datelor.

"Dupa ce toate datele vor fi complete, vom incerca sa dam un raspuns in cel mai scurt timp posibil, nu avem niciun interes sa tergiversam, dar totusi facand foarte bine treaba in conditiile legii", a declarat Chiritoiu, in cadrul unui seminar organizat la Sinaia.

Chiritoiu a explicat ca cele trei raspunsuri posibile din partea Consiliului ar putea fi "da", "nu" sau "da, conditionat". "Nimic nu este exclus. Vorbim de cote de piata mari", a spus el.

Despre conditiile care ar putea fi impuse in cazul unui aviz favorabil, Chiritoiu a spus ca acestea "pot fi angajamente structurale, cum ar fi renuntarea la acele facilitati care ar putea fi importante pentru companiile concurente: instalatiile de incarcare-descarcare, depourile; sau le putem cere sa nu actioneze in anumite zone".

In schimb, intrebat ce se va intampla daca raspunsul Consiliului va fi negativ, Chiritoiu a admis ca, in acel caz, procedura de privatizare va fi blocata.

Presedintele Consiliului Concurentei a precizat ca a consultat si Comisia Europeana cu privire la acest caz si o va anunta saptamana viitoare ca a primit notificarea de la GFR. "Chiar daca documentele nu sunt complete, ii anuntam cu ce avem, sa vedem cum vad ei operatiunea, daca are o componenta nationala sau europeana si vor ei sa ancheteze...", a adaugat Chiritoiu.

Grup Feroviar Roman, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a notificat marti, 24 septembrie, Consiliul Concurentei cu privire la preluarea companiei de stat CFR Marfa. Notificarea a fost facuta dupa aproape 6 saptamani de la publicarea in Monitorul Oficial a actului normativ privind privatizarea CFR Marfa. Hotararea de Guvern privind privatizarea CFR Marfa prevede un termen de finalizare a tranzactiei de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ. Acest termen expira pe 15 octombrie. Pana atunci, Gruia Stoica trebuie sa plateasca 202 milioane de euro.

Gruia Stoica mai este obligat prin aceeasi Hotarare de Guvern ca finalizarea tranzactiei sa fie realizata sub conditia incheierii unui contract de escrow in termen de 30 de zile de la data semnarii contractului de vanzare de actiuni. Contractul a fost semnat pe 2 septembrie. Astfel, Gruia Stoica mai are la dispozitie doar cateva zile pentru semnarea acestui contract escrow. In plus, in termen de doua zile de la incheierea contractului escrow, trebuie sa plateasca suma de 90.498.000 lei, reprezentand 10% din pretul de cumparare.

Insa, in ciuda acestor termene care se apropie, Gruia Stoica nu s-a grabit sa notifice Consiliul Concurentei pentru a obtine un aviz, proces care poate dura si cinci luni. Aceasta in conditiile in care Gruia Stoica a promis ca va trimite notificarea in termen de 10 zile din momentul semnarii contractului, ceea ce nu s-a intamplat.

De asemenea, Gruia Stoica a declarat in ziua semnarii contractului ca asteapta avizul Consiliului Concurentei pentru a plati o parte din banii pentru CFR Marfa: "Finalizarea se va face dupa aprobarea Consiliului Concurentei, motiv pentru care atunci vom face o conferinta. Banii ii vom plati dupa ce vom primi avizul de la Consiliul Concurentei. Avem termen 10 zile sa trimitem notificare. Nu s-a facut nicio modificare in contract", a spus Gruia Stoica. Intrebat despre declaratiile presedintelui Traian Basescu, care a spus ca Gruia Stoica ar fi cautat bani in Rusia pentru CFR Marfa, omul de afaceri a raspuns: Au alta culoare banii din Rusia sau din China? Problema este ca trebuie sa platesc".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1496 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    blat (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 16:11)

    thebblack [utilizator]

    mai e cineva care nu e convins ca individul trage de timp?
    • +1 (1 vot)    
      Hrebenciuc nu i-a facut inca rost de bani. (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 18:53)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Nu e chiar usor sa santajezi niste bancheri ca sa dea imprumut unor lautari mai multe milioane de Euro fara garantii.
  • +3 (3 voturi)    
    Am citit ca angajatii lui Stoica au salarii mici (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 16:19)

    abel [utilizator]

    Imi pare rau de CFR MARFA si de oamenii care vor munci ca sclavii, pe nimica toata, zi lumina, pentru un cio...coi , nu moare el de dragul romanilor , si nu vrea el sa le faca viata mai buna...
  • +5 (5 voturi)    
    Tactica Interlopa!!!! (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 16:29)

    Blue_James [utilizator]

    Rromul din Toflea, sharlatanul Gruia Stoica, face tot ceea ce depinde de el sa traga de timp!!!!Nici GFR-ul lui "peste prajit" nu straluceste de prosperitate, dar sa mai dea un sfer de miliard de euro pe CFR-Marfa!!!!Ponta si mizeriile de transporturi ar trebui deja sa fie sub ancheta penala!!!!!Basescu e de vina!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Da da unde sa stie tetea ce docomente trabuieste? (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 18:49)

    .... [utilizator]

    Cu caruta nu era nevoie da docomente!
  • +1 (1 vot)    
    Trasul de timp si mita de coada !!! (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 20:02)

    andreesanu [utilizator]

    Asta-i privatizarea Fenechiu -Ponta ???=trasul mitei de coada sau trasul de timp.
    Au semnat noul acord cu FMI de acum ii doare-n cur de ce-au promis :vezi CFR,Posta,Oltchim,vezi autostrada Comarnic Brasov,vezi culoarul 4 european.
    Mai important este Mazare si Portul Constanta unde se preseaza pentru acceptul UE.
    Doar prostii pot crede ca-i in stare unul ca Stoica sa revigoreze CFR marfa .Asta n-are bani de platit contractul semnat,nu gaseste prostii care sa-i tepuiasca sa-i dea banii cu imprumut.Cind n-ai tu cerere de transport marfa ca economia este la pamint ,ai din ce scoate bani de investitii ???,or ca si pina acum se taie tot la fier vechi se da spaga la AVAS sa doarma ,iar investitii 0,000, asta-i Romania stapinita de golani,derbedei ,si fosti securisti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by