Grup Feroviar Roman (GFR) a cerut Ministerului Transporturilor sa faca public contractul de pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa si solicita implicarea directa a ministrului de resort, Ramona Manescu, in vederea evitarii unui esec al privatizarii, care pare "iminent, avand in vedere neindeplinirea de catre vanzator a obligatiilor pe care si le-a asumat in acest proces, pana in prezent".

"In calitate de cumparator, Grup Feroviar Roman, care si-a indeplinit pana acum cu onestitate si la termen toate obligatiile care-i reveneau, considera ca atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natura a-i leza buna-credinta, interesele si eforturile financiare pe care le-a facut pentru succesul acestei privatizari de importanta strategica pentru statul roman.

Cu toate acestea, GFR este in continuare dispus sa colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica impreuna caile legale prin care poate fi evitat esecul unei licitatii care ar afecta negativ mediul economic si ar descuraja investitiile straine. Grup Feroviar Roman conteaza pe sustinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situatii", se arata intr-un comunicat transmis de GFR, detinut de omul de agaceri Gruia Stoica, potrivit Mediafax.

GFR considera ca in acest moment, comisia de privatizare invoca termenul de obtinere a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec al tranzactiei, pentru a ascunde faptul ca in mod flagrant nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin.

"Grup Feroviar Roman a notificat Consiliul Concurentei, care a admis notificarea, rezervandu-si dreptul, conform legii, sa solicite informatii si date suplimentare, intr-un interval de 20 de zile de la data notificarii. In schimb, esecul vanzatorului de a obtine o prelungire a termenului de finalizare a tranzactiei, astfel incat acesta sa permita obtinerea avizului Consiliului Concurentei - in ciuda atentionarilor repetate ale acestei institutii privind termenul necesar analizei face acum imposibila incheierea in bune conditii a privatizarii si desfiinteaza contractul de plin drept" se arata in comunicat.

"In spiritul transparentei, GFR isi exprima intreaga disponibilitate de a face public continutul contractului de privatizare si cu aceasta ocazie solicitam in mod public Ministerului Transporturilor renuntarea la clauza de confidentialitate, pentru corecta si completa informare a opiniei publice," precizeaza comunicatul.

GFR mentioneaza si ca nu a cerut nicioodata amanarea termenului de plata.

Gruia Stoica: Atitudinea comisiei de privatizare a CFR Marfa, inacceptabila fata de un investitor serios

Omul de afaceri Gruia Stoica, ce controleaza grupul Grampet si compania GFR, desemnata in iulie castigatoarea licitatiei de privatizare pentru pachetul majoritar al CFR Marfa si care trebuie sa plateasca pana maine 170 de mil. de euro pentru a prelua compania de stat, desi tranzactia nu are avizul Consiliului Concurentei, spune ca atitudinea comisiei de privatizare a fost una inacceptabila fata de un investitor serios, dupa discutiile purtate vineri.

"Cu regret trebuie sa spun ca pana in ultimul moment, vineri, cand am fost convocati de urgenta la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilitati, atitudinea comisiei a fost una pe care o consideram inacceptabila fata de un investitor serios. Noi ne-am dus sa discutam si sa cautam solutii la problemele vanzatorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au facut sunt absolut inacceptabile si nu pot fi luate in serios de o companie responsabila, care a platit deja 30 de milioane de euro pentru aceasta privatizare," a transmis Gruia Stoica, citat in comunicat.

In Hotararea de Guvern (HG) pentru aprobarea conditiilor de privatizare a CFR Marfa prin vanzarea a 51% din actiuni catre GFR, publicata pe 14 august in Monitorul Oficial, se mentioneaza ca finalizarea vanzarii trebuie sa se realizeze in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii, adica pana pe 14 octombrie (luni).

Pe de alta parte, tot in acest HG este precizat ca |"transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni ce face obiectul vanzarii-cumpararii se realizeaza la data indeplinirii cumulative a urmatoarelor conditii: emiterea de catre Consiliul Concurentei a unei adrese sau decizii". Pana acum Consiliul nu si-a dat avizul, tranzactia fiind in evaluare, noteaza Mediafax.

Grup Feroviar Roman (GFR) a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni.

GFR este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vasile Didila). Piata de transport feroviar de marfuri este evaluata la circa 500 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a precizat, vineri, la Constanta, ca privatizarea CFR Marfa va esua daca omul de afaceri Gruia Stoica nu va plati, luni, la termenul stabilit, diferenta de 170 de milioane de euro.

Manescu a precizat ca va astepta pana la termenul mentionat ca firma omului de afaceri amintit - GFR - sa achite actiunile pe care le-a adjudecat de la CFR Marfa.

"Termenul de plata a diferentei de 170 de milioane de euro, de catre GFR, nu mai poate fi extins peste ziua de luni. Cu alte cuvinte privatizarea esueaza daca nu se respecta termenul de plata din contract si procedura de privatizare se va relua", a declarat Manescu.

In acelasi timp, ministrul Transporturilor a respins afirmatiile facute de patronul GFR, Gruia Stoica, vineri, potrivit carora termenul de plata final, stabilit pentru luni 14 octombrie, nu ar putea fi respectat pentru ca nici Ministerul Transporturilor nu si-ar fi respectat obligatiile din contractul de privatizare.

"Ministerul Transporturilor si-a respectat toate obligatiile, asa cum si domnul Gruia Stoica, sunt convinsa ca si-a respectat toate obligatiile. Eu nu vreau sa acuz pe nimeni, deocamdata," a mai spus Ramona Manescu.