Fondul Monetar International (FMI) a cerut Romaniei ca privatizarea CFR Marfa sa fie finalizata cel mai tarziu la 15 octombrie, a declarat, miercuri, Ramona Manescu, ministrul Transporturilor, aflata in vizita la Santierul Magistralei 5 de Metrou Eroilor-Drumul Taberei, scrie Agerpres.

Ramona Manescu a mai spus ca in cursul zilei de miercuri va avea discutii cu FMI pe tema acestei privatizari.

"Acele 60 de zile din Hotararea de Guvern erau prevazute in scrisoarea-acord cu FMI. 60 de zile, dar nu mai tarziu de 15 octombrie. A fost cerinta FMI in scrisoare cu board-ul", a completat ministrul.

La inceputul acestei saptamani, reprezentantul FMI pentru Romania si Bulgaria, Guillermo Tolosa, a declarat ca autoritatile romane nu au avut niciun termen-limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa, astfel ca si-au indeplinit obligatiile asumate prin scrisoarea de intentie.

"Romania si-a indeplinit obligatiile din scrisoarea de intentie, care au inclus initierea unui proces de privatizare a CFR Marfa. Exista, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietatii si al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline in acest sens, in conditiile in care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu ii poate controla", a spus Tolosa.

Intrebat daca Guvernul are vreo responsabilitate privind esecul privatizarii CFR Marfa, el a raspuns: "Este prea devreme pentru a trage astfel de concluzii. Trebuie facute cu atentie analize pentru a fi invatate lectiile pentru viitor".

El a adaugat ca Guvernul ar trebui sa continue activitatile privind privatizarea CFR Marfa.

Potrivit scrisorii de intentie postata pe site-ul FMI si datata 12 septembrie 2013, Guvernul s-a angajat sa finalizeze privatizarea CFR Marfa pana la mijlocul lunii octombrie.

"Daca procesul de privatizare intampina obstacole insurmontabile, vom relua licitatia pentru privatizarea pachetului majoritar al CFR Marfa, in conformitate cu cele mai bune practici internationale", se arata in scrisoarea de intentie.

Privatizarea CFR Marfa a esuat intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata pe 20 iunie 2013 castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman a fost semnat in data de 2 septembrie 2013.

Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. In plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.