George Micu (CFR): Gara de Nord ar putea fi modernizata in colaborare cu o firma belgiana
Directorul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA a spus, cu ocazia inaugurarii Statiei de Taxi din Gara de Nord, ca isi doreste ca in viitor lucrurile sa se schimbe, astfel incat aceasta sa poata deveni gara de nivel european, transmite Mediafax.
"In Gara de Nord investitiile sunt uriase. In prezent se deruleaza discutii pentru un proiect mare privind modernizarea Garii de Nord, dar nu pot sa avansez cifre exacte, pentru ca inca suntem in studiu. Se intentioneaza ca, in colaborare cu o firma belgiana, sa existe un acord intre Guvernul Romaniei si Guvernul Belgiei, sa se faca investitii pe fonduri europene in Gara de Nord, in sensul ca aceasta gara sa nu mai fie terminus, ci gara de tranzit", a mai spus George Micu.
El a precizat ca acest lucru inseamna ca toate liniile din gara vor trebui ingropate, vor fi subterane, si astfel tot spatiul va fi utilizat comercial mult mai bine, asa cum se intampla in toate marile capitale europene.
"Se intentioneaza sa se faca legatura cu Gara Baneasa si Gara Progresul, astfel incat sa se faca tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune in practica doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care functioneaza in alte capitale ale lumii. Nu trebuie sa mai inventam noi lucruri", a adaugat George Micu.
Directorul general al CFR SA a mai aratat ca exista un plan de dezvoltare care "va fi pus in practica incet-incet", adaugand ca aspectul garii a mai fost imbunatatit in ultimul timp prin salubrizare, asigurarea pazei si, acum, inaugurarea statiei autorizate de taxi.
"Si eu as vrea sa avem trenuri de mare viteza, sa avem circulatie mai mare, dar ganditi-va ca in ultimii 20 de ani investitiile in calea ferata au fost mult prea mici fata de nevoi. Acum se reporneste acest proces", a precizat Micu.
Intrebat cand va creste viteza trenurilor din Romania, George Micu a spus ca acest lucru se va face progresiv si doar daca vor exista investitii sustinute s-ar putea sa avem in zece ani trenuri care sa circule cu 160 de kilometri pe ora.
"Ca sa ajungem la o crestere pe care ne-o dorim, sunt convins ca in mai putin de zece ani, asta insemnand investitii sustinute si proiecte continuate, fara de care nu vom putea avea rezultatele pe care le dorim. Adica viteza pe coridoarele europene, adica intrare de la Curtici, iesire pe la Calafat plus Constanta, vom avea 160 de kilometri pe ora, viteza garantata de circulatie, urmand sa fie si pe coridorul noua, adica intrarea din spatiul ex-sovietic si iesirea pe la Giurgiu. Iar pe celelalte linii va trebui sa ajungem la o viteza medie de 70 - 80 de kilometri pe ora", a mai declarat George Micu.
Calatorii din Gara de Nord pot comanda de sambata taxiuri prin patru dispozitive touchscreen, amplasate la intrarea/iesirea din Gara de Nord, in zona coloanelor, unde functioneaza si zona de imbarcare/debarcare a calatorilor. Aceasta zona este supravegheata video si delimitata prin doua bariere automate, care vor permite doar accesul taxiurilor autorizate.

Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
MAI face lumină în privința cărții electronice de identitate: Ce date va conține CIP-ul, cum va fi folosită semnătura electronică și ce opțiuni au românii care nu-și doresc acest act
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Prințul Philip al Marii Britanii - 7 decenii de gafe și glume incorecte politic
la vorbe si placinte inainte...sa va vad la fapte
Daca cineva vine cu trenul de la Pitesti, Timisoara, Iasi sau Brasov la Bucuresti la ce i-ar folosi sa mearga cu trenul pe sub Bucuresti prin tunel intre cele doua statii?
Si da, va urez sa cumparati o casa, cu 500 000 dolari imprumutati, de clei si placaj ( vezi: http://www.emigrarecanada.byethost7.com/FireWall.htm ) si sa rideti de mine, la urma bineinteles nu in ziua achizitiei.
Un oras de dimensiunea Bucurestiului este deservit excelent de o statie feroviara centrala mare cum este Gara de Nord.
Inchipuieste-ti ca vii de la Severin la Bucuresti si vrei sa mergi apoi la Brasov. Ce faci, te dai jos in Gara de Vest, iei metroul pina la Gara de Nord de unde te urci in trenul de Brasov. Cind te intorci te dai jos la Nord iei metroul te duci la Gara de Vest (ipotetica, cea pe care vrei tu sa o construiesti) si uite asa te plimbi de la o gara la alta cind ai putea (cum este cazul in prezent) sa iei toate trenurile dintr-o statie.
Dar, trebuie investit masiv in infrastructura, care momentan este la pamant si se alege praful de ea.
In general, transportul de marfa este mult mai ieftin cu trenul decat cu tirul. Adauga la asta si cantitatile de marfa de zece ori mai mari facute cu un singur drum decat cu tirul.
Asta este doar un aspect, Adauga si transportul de calatori si iti vei da seama ca CFR are un potential imens de succes si profit....dar ciine sa o faca?
O firma ia bani pentru serviciile ei.
Sa colaboreze si cu mine sa-mi iau o vila...;-))