FAN Courier, cel mai mare jucator din piata de curierat, estimeaza o crestere de circa 14% a afacerilor anul acesta, spre 62 milioane euro, iar investitiile au totalizat 7 milioane euro, din care jumatate s-au dus catre flote, au spus actionarii companiei, la un eveniment de presa. In perioada Black Friday numarul de comenzi a fost cu 50% peste normal, iar unele colete au ajuns si dupa zece zile, compania spunand ca a fost surprinsa da numarul foarte mare de expeditii din acea perioada (maxim de 110.000/zi).

Transport FAN CourierFoto: FAN Courier

FAN Courier estimeaza ca are circa un sfert din piata totala de curierat a carei valoare e de circa 250 milioane euro anul acesta. Compania are 2.700 de angajati si o flota de 1.700 de vehicule. In medie, FAN Courier expediaza 65-70.000 de pachete, insa in perioada de final de noiembrie, in zilele de Black Friday, au fost si zile in care numarul de expedieri a depasit 100-110.000, astfel ca au fost adusi oameni in plus.

Desi compania s-a mobilizat, au fost cazuri in care coletele au ajuns tarziu, adica dupa zece zile, iar cei de la FAN Courier isi cer scuze si admit ca atat ei, cat si retailerii, au comunicat insuficient cu publicul, insa spun si ca au ramas surprinsi de numarul mare de comenzi.

Compania spune ca a investit in total circa sapte milioane de euro anul acesta, din care 3,4 milioane euro au mers in extinderea parcului auto, iar restul s-au dus, printre altele, pe partea de depozitare.

Compania nu a renuntat la ideea de a-si adauga in flota cateva masini electrice cu care sa livreze pe distante mai mici in Centrul Vechi al Capitalei, insa spune ca asteapta si ca Primaria sa fie dispusa sa investeasca in statii de incarcare. Actionarii FAN Courier au testat mai multe modele electrice, au avut discutii cu Renault, pentru Kangoo Z.E, dar nu s-a concretizat nimic.

Compania estimeaza o crestere de 10% a afacerilor pentru 2014 intr-un scenariu optimist. FAN Courier a fost fondata in 1998 de Adrian Mihai, Neculai mihai si Felix Patrascanu, iar cifra de afaceri a crescut in ultimii ani, de la 166 milioane lei in 2009, la 222 milioane in 2011 si 275 milioane in 2013.