Grup Feroviar Roman nu se astepta ca formalitatile de restituire a garantiei de 10 milioane euro depusa in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa sa dureze atat de mult si apreciaza ca este o problema tehnica pe care Ministerul Transporturilor trebuie sa o rectifice cat mai repede, transmite Mediafax.

"Insusi ministrul Transporturilor a declarat public si oficial ca, potrivit contractului de privatizare, partile trebuie repuse in situatia initiala, ceea ce inseamna inclusiv eliberarea scrisorii de garantie, punct de vedere sustinut si de opinia consultantilor MT in privatizare. Mai mult, nu exista niciun motiv si nicio prevedere procedurala care sa prevada ca banii pot sa fie eliberati doar partial. In cazul in care privatizarea nu a putut fi finalizata, atat contul escrow in valoare de 20,2 milioane euro, cat si garantia de 10 milioane euro, trebuie eliberate. Avand in vedere ca procedura de privatizare a fost terminata inca din luna octombrie, iar contul escrow a fost deja eliberat, Grup Feroviar Roman nu se astepta ca formalitatile sa dureze atat de mult, dar are incredere ca reprezentantii Ministerului Transporturilor vor urgenta finalizarea procedurii, pentru a permite restituirea garantiei, conform legii", se arata intr-un comunicat al GFR.

Reactia este urmare a declaratiilor ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, din emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, conform carora ministerul inca nu a inapoiat companiei detinute de omul de afaceri Gruia Stoica garantia de 10 milioane euro depusa in cadrul procesului de privatizare.

"Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupa in continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat in ministerul Transporturilor si sef al comisiei de privatizare CFR Marfa, n.r.), care este in subordinea mea si care are discutii cu GFR-ul. (...) Eu i-am dat mandatul, asa cum au spus consultantii privatizarii, sa inapoieze aceasta garantie. Acum, probabil ca inca discuta cu GFR-ul, nu stiu sa va spun daca pana la urma se va da aceasta garantie, nu se va da aceasta garantie", a spus Manescu.

In aceeasi emisiune, Manescu a afirmat ca nu crede ca GFR ar fi avut toti banii pentru preluarea CFR Marfa, declaratie pe care GFR nu a dorit sa o comenteze.

In luna iunie, compania GFR a fost declarata castigatoare in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Tranzactia nu a fost finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra operatiunii.

GFR a depus o garantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.

Gruia Stoica, proprietarul GFR, declara la 15 octombrie ca a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei.

Ministrul Transporturilor declara la 22 octombrie ca a fost deblocat contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR, companiei urmand sa-i fie returnata si garantia de 10 milioane de euro aferenta licitatiei pentru CFR Marfa.