Grampet Group, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, infirma informatiile aparute marti seara cum ca procesul de privatizare a HZ Cargo - operatorul de stat de transport feroviar de marfa din Croatia - ar fi incetat pentru ca grupul roman nu ar fi depus "garantiile financiare necesare". Grampet sustine ca in zilele urmatoare va avea o intalnire cu reprezentantii Ministerului Transporturilor din Croatia si vor continua discutiile ce tin de privatizarea HZ Cargo.

Grup Feroviar RomanFoto: GFR

"Grampet Group doreste sa infirme informatiile aparute in mass-media romanesti si croate, potrivit carora procesul de privatizare a HZ Cargo Croatia ar fi incetat pentru ca GRAMPET Group nu ar fi depus 'garantiile financiare necesare. Mai mult decat atat, reprezentantii Grampet si reprezentantii Ministerului Tranposrturilor vor avea in zilele urmatoare o intalnire programata pentru a discuta toate elementele ce tin de acest proces. In ceea ce priveste motivul invocat, nedepunerea garantiilor financiare, dorim sa precizam ca in stadiul in care se afla acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevazuta depunerea unor astfel de garantii", anunta compania printr-un comunicat remis HotNews.ro.

Grampet sustine ca informatiile ce au aparut in mass media cum ca privatizarea ar fi picat au venit pe fondul unor neintelegeri in declaratii ale autoritatilor croate, care a fost prezentata ca atare de catre mass-media croate.

Grampet sustine ca "articole mass-media romanesti sunt bazate pe relatari ale publicatiilor croate care atribuie ministrului croat de finante o declaratie facuta, luni dimineata, la postul national de radio, potrivit careia s-ar fi decis oprirea discutiilor cu GRAMPET si identificarea, in cadrul Guvernului, a altor solutii pentru HZ Cargo".

In cursul aceleiasi zile, Ministrul Transporturilor Hajdas Doncic, autoritatea mandatata sa efectueaze privatizarea HZ Cargo a infirmat declaratiile atribuite ministrului de finante".

Grampet sustine ca, in realitate, privatizarea este in plin proces de desfasurare si "in conformitate cu calendarul negocierilor agreat intre parti si confirmat la inceputul saptamanii acesteia in cadrul corespondentei oficiale, cel mai tarziu la inceputul saptamanii viitoare va avea loc la Zagreb o noua intalnire cu ministrul Hajdas Doncic, in care vor fi discutate detalii tehnice de depasire a oricaror probleme care ar putea sa apara in cadrul acestui proces comercial. Cu siguranta ca in cadrul acestei intalniri vor fi abordate si aspecte pur tehnice, precum calendarul de depunere a garantiilor".

"Amintim si faptul ca, in declaratiile celor doi ministri facute pe parcursul zilei de luni, se recunoaste situatia extreme de precara a companiei de stat HZ Cargo (a carei "greutate trebuie sa fie purtata de Guvern", potrivit ministrului de Finante; "se ia in calcul rezolvarea alternativa, respectiv, procedura de faliment pentru care CARGO a indeplinit demult toate conditiile", potrivit ministrului Transporturilor)", se mai arata in comunciatul Grupului detinut de Gruia Stoica.

HotNews.ro a scris, marti seara, ca privatizarea operatorului de stat de transport feroviar de marfa din Croatia - HZ Cargo, catre compania Grampet Group, patronat de romanul Gruia Stoica, ar fi picat, citand publicatii internationale si croate.

Anularea procedurii de privatizare ar fi venit dupa ce compania lui Gruia Stoica nu ar mai fi depus garantiile financiare necesare, in urma unor neintelegeri privind datoriile companiei croate, litigiile sale in curs si planul de concediere compensata a peste 1.500 dintre angajati.

Informatiile din presa croata aveau la baza declaratiile ministrului de finante, insa, intr-un comunicat de presa, Ministerul Transporturilor din Croatia infirma informatia si anunta ca discutiile cu Grumpet Group continua.

Gruia Stoica, in centrul atentiei si in cazul esecului privatizarii CFR Marfa

Grampet Group detine si Grup Feroviar Roman (GFR), cel care a castigat in luna iunie 2013 licitatia pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei. Cu toate acestea, si privatizarea CFR Marfa a esuat in luna octombrie.

Dupa acea privatizare esuata, Gruia Stoica a declarat ca "vanzatorul [n.r. statul roman] nu si-a indeplinit clauzele suspensive" din contract. De cealalta parte, Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu a sustinut ca GFR ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.