Autoritatile croate au declarat vineri ca acordul privind o posibila privatizare a companiei feroviare de marfa, HZ Cargo, de catre grupul patronat de Gruia Stoica, Grampet Grup, a esuat, conform Reuters. Ministerul Transporturilor croat a declarat ca potentialul cumparator, Grup Feroviar Roman, a schimbat anumite conditii pentru achizionarea companiei fata de oferta initiala si ca in acesti termeni procedura de privatizare nu poate continua.

HZ CargoFoto: Ministerul Croat de Transporturi

GFR, membra a Grampet Group Romania, purta tratative pentru preluarea a 75% din actiunile companiei croate HZ Cargo. Grampet Group a fost desemnat castigator al licitatiei pentru operatorul de stat de transport feroviar de marfa din Croatia, compania HZ Cargo, in iulie 2013. La acea data, guvernul de la Zagreb estima ca vanzarea a 75% din compania HZ Cargo catre Grampet urma sa fie gata intr-o luna.

Inca de la jumatatea lunii ianuarie a acestui an unele informatii din presa dadeau afacerea ca si picata, insa Grampet Group a infirmat pana acum toate zvonurile conform carora privatizarea ar fi fost anulata.

Gruia Stoica, in centrul atentiei si in cazul esecului privatizarii CFR Marfa

Grampet Group detine si Grup Feroviar Roman (GFR), cel care a castigat in luna iunie 2013 licitatia pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei. Cu toate acestea, si privatizarea CFR Marfa a esuat in luna octombrie.

Dupa acea privatizare esuata, Gruia Stoica a declarat ca "vanzatorul [n.red. statul roman] nu si-a indeplinit clauzele suspensive" din contract. De cealalta parte, Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu a sustinut ca GFR ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.