Procesul de privatizare a CFR Marfa va fi reluat in acest an, dar va fi realizata prin intermediul noului Departament de Privatizare ce va functiona in subordinea Ministerului Economiei, a anuntat, luni, la postul public de televiziune, ministrul Transporturilor, Dan Sova, transmite Agerpres.

"Se reia privatizarea CFR Marfa, dar mi-e greu sa va spun cand, ca termen, daca se reia intr-o luna sau in doua. Ce pot sa va spun e ca privatizarea nu va mai fi facuta la Ministerul Transporturilor, ci de catre noul Departament de Privatizare care se infiinteaza in subordinea Ministerului Economiei si care va avea atributii de institutie publica implicata, deci fara a prelua atributiile de actionar. Se creeaza astfel o unitate specializata de oameni care se pricep la privatizare. In Ministerul Transporturilor nu sunt oameni specializati in privatizare. Anul acesta va fi reluata privatizarea CFR Marfa. Cred ca ar trebui mers cu strategia de privatizare a CFR Marfa si in CSAT, tinand cont de faptul ca este o institutie strategica", a spus Sova.

In ceea ce priveste esecul privatizarii CFR Marfa de anul trecut, ministrul Transporturilor a precizat ca autoritatile nu pot fi acuzate de acest lucru pentru ca si-au facut treaba.

"Nu stiu daca trebuie sa raspunda cineva pentru esecul privatizarii CFR Marfa cu Grup Feroviar Roman. Noi am cerut executarea scrisorii de garantie, dar nu in temeiul contractului, ci in temeiul unei cereri a DIICOT, dar nu avem inca un raspuns exact a ceea ce s-a intamplat. Cred ca vom avea un raspuns exact in cursul zilei de maine (marti, 25 martie 2014, n.r.). Daca e sa vad un esec din prisma autoritatilor eu nu-l vad. Autoritatile au facut ceea ce trebuia facut", a mai spus Dan Sova.

Anul trecut, Grampet a fost declarat castigator al privatizarii CFR Marfa, proces care a esuat in toamna, intrucat nu au fost indeplinite conditiile suspensive din contractul de privatizare.

Grampet, prin compania Grup Feroviar Roman (GFR), ar fi trebuit sa plateasca pana la 14 octombrie 2013 toata suma licitata, de 202 milioane de euro, iar statul, prin Ministerul Transporturilor, ar fi trebuit sa indeplineasca anumite obligatii legate de diminuarea capitalului social al CFR Marfa si de obtinerea acordului din partea bancilor care au creditat compania de stat.

Tranzactia nu avea nici avizul Consiliului Concurentei la acea data, astfel ca procesul a fost declarat esuat, iar statul roman s-a angajat la acel moment sa scoata din nou la privatizare CFR Marfa in 2015.